Nem minden arany ami fénylik
Szöveges ítélet
Ez az első motorom. Fontos volt hogy az legyen még ha kismotor is, ui. a robogó nem az én világom úgy éreztem.
Néztem egy Honda CB50-est, szerelem első látásra de állapota nem túl biztató hiányos, lelakott, indításkor kék füst (4T), vajon mikor lehetett utoljára lecserélve az olaj belőle? 120.000 Ft, vicc.
Majd ezt követően egy bordó Simsont néztem. Nem tett túl jó benyomást inkább hagytam. Harmadikként egy narancs színűre festett nem rég felújított 70ccm-es S51-est néztem. Esztétikailag kiváló,
hosszított negyedik sebességi fokozat, irányjelzők stb. Kipróbáltam bár csak 1-2. fokozatban mert motorozni azt nem tudtam. Igaz a féklámpa és az irányjelzők nem működtek gondoltam nem lehet
nagy a gond megjavíttatom. Azt hittem megfogtam az Isten lábát, hmm mit mondjak, tévedtem! :) Anyagi értelemben mindenképp ráköltöttem még egyszer a motor árát majdnem.
Az elektromos rendszer össze-vissza kötve, a váltóáram rákötve az akksira gyújtáskapcsolót és feszültség szabályozó (ami tönkre is ment) lecserélte a szerelő. Volt rajta egy 12V/35W-os halogén
lámpatest, fény az nem (nagyon) jött belőle mivel 6V-os rendszer volt magában a motorban. Vettem rá egy bontottat 25W-os izzóval próbáltam jobb de látni még mindig nem lehet vele. Kicseréltem
15W-os izzóra, ez már jónak tűnik. Felszereltem sebességmérő órával, még laikusként is feltűnt hogy nem megy Vmax 45-50 kph mindezt egy hetvenestől aajjj. Mindemellett csúszott a kuplung és
váltani sem lehetett egy idő után! A váltási problémát egy hiányzó seeger gyűrű okozta ami miatt odébb csúszott az egész kuplung szerkezet és nem emelt ki. Apropó a kuplungot is cserélni kellett az
összes lamella kopott a kuplung agy eldeformálódva. Itt már rájöttem ez egy soha sem létezett jármű úgy lett össze legózva innen-onnan. A gyengécske teljesítmény okán szétszedtük a hengert. A hengerfej egy alap S51-es félkörösre kimarva (a gyári kúpos kialakítású) 3x-4x-esen anyákkal rögzítve még valami nyúlós hengerfej tömítés is volt közte, sufni tuning de csodás :) Magában a hengerben 1-2 tizednyi eltérések az alsó/felső holtpont között, a dugattyún az alsó gyűrű rögzítőszeme teljesen lekopva csoda hogy nem akadt be a csatornákba és tört össze volna mindent magamat is beleértve. Új 70-es hengerfej, új dugattyú, hengerfúrás. Fasza lett, most már legalább megy 70-et a 70-es :) 3.25 primerrel és 14-es lánckerékkel. Ez volt rajta mivel érezte a tulaj hogy nem stimmelnek a dolgok a kisebbre cserélte a 15-öst. 60-nál már 6000-6500 lehet a fordulat de nekem jó így is nem sietek sehova, amúgy is sok az emelkedő és az erős szél így is megfog.
Fél év után kezd alakulni úgy néz ki használható a felét már lecseréltem a másik felét meg ezután fogom.
Hibalista
- Minden: elektromos rendszer, hengerfej dugó, bowdenek, kuplung, gázkar, benzincsap, lánc
Ide hordtam szervizbe
Béke László Db. a végén már ingyen csinálta csak ne vigyem oda többet :D
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
A fater. Rém rossz, szó nélkül neki áll műszaki tudás közel nulla (persze ő másképp véli) Előre félek mit tákol rajta.
Értékelése: 2
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 1700 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | marad ez ha már megszenvedtem vele, vérem verejtékem benne van :) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |