Megtanít motorozni és motort szerelni :D
Szöveges ítélet
Két ilyen motorom volt. Az elsőt 12 évesen vettem a nyári munkámból 10.000ft-ért. Apám egy munkatársé volt, aki egy Enduro megvétele miatt vált meg tőle. A motor ugyan nem volt egy überfasza állapotban, ugyanis egy lepukkant simson star volt N50-es blokkal, de tulajdonképp 35-40km/h-val haza tudtuk gurítani. Mikor hazavittük szétkaptuk a motort, ellenőriztük a megszakítót, hengert levettük, fúrás, új dugó, gyűrű, csapszeg, tűgörgő. Mindenből a legjobbat vettük bele meg, hogy jó legyen. A gondos bejáratás után egy ideig semmi gond nem volt. Vettem bel ezután újonnan egy kilométerórát, ami 506. kilométernél kiakadt. Majd jöttek a problémák, nehezen indult, összeköpte a gyertyát, akármit csináltam a porlasztóval melegen nem volt alapjárat, majd később már hidegen is nehezen indult be. Benéztünk a főtengelyhez, ott volt a baj, ugyanis a szimmering felmondta a szolgálatot. Csere és utána egy ideig jó lett. A motor mindennapi használatban volt, ugyanis apám melózni járt vele elég sokat, és másfél évre rá énis megszereztem a jogsit, és énis elkezdtem használni egyre többet. Sajnos sorozatosan kellett szerelgetni a henger és a kipufogó tömítését. Egyszer lerázódott a kipufogó a helyéről, és jó dragsteres hangja lett. 15 évesen adtam el egy haveromnak 25ezer forintért, de ennél sokkal többet költöttem rá. Haverom meg két hónap vezetés után széthajtotta és a vastelepre küldte. Akkor sajnáltam, de ma már azt mondom, hogy sajnos ezen a motoron csakis veszteni lehet, és ugye egyszer mindennek vége szakad.
A második motorom az egy rendes N50-es volt. A tulaj 15.000ft-ot kért érte mindössze Csak gyújtásállítás kellett neki, és a gyújtásalaplap alá egy új szimmering. Pár hónapot használtam csak, és elő is jöttek rajta a problémák, pl elkezdett csörögni akár egy kígyó. nem akartam ezzel a motorral is csak szívni, így 20.000ft-ért elkelt egy gyerekhez aki öt évet használta még. Ezután nemtudok róla semmit.
Aki Simson vételén töri a fejét, az ne várjon örök üzembiztosságot, aki azt akar az vegyen vmi váltós japcsi négyüteműá segédmotort. A mai simson endurok 120 pénzbe is kerülnek ezeket a japcsi mocikat, meg 90-150 ezerért lehet megvásárolni és állítólag elég üzembiztosak.
Saját véleményem pedig, az, hogy jó volt rajtuj megtanulni motororozni, de motort szerelni is megtanítottak méghozzá alaposan. Én többet tuti nem fogok venni.
UI: Következő motorjaimnál találsz mégegy ilyet arról is mindjárt megfogom írni ítéletem, de vedd számításba, hogy én most 18 éves vagyok.
Hibalista
- Főtengelyszimmering, letört a blokkból kijövő váltócső amire a váltókart kell erősíteni, kipufogó szigetelése elengedett, sokszor koszolódott a gyertya
Ide hordtam szervizbe
Sokszor jómagam vagy apám, esetleg egyszerre mindketten. Ennek hatákonysága változó.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Egy sződi motorszerelő haverom. Jó munkát végzett mindig. Csak a motor tehetett az újabb hibákról.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |