Megbízható zöldség
Szöveges ítélet
Imádom. Még így, gyári ötvenes hengerrel is jól megy. (hetvenes hengerrel nagyon durva!) Hatvan-hetvenes tempó megy országúton. Nem sok gond van vele, de mindig lehet valamit szerelni rajta. Kis szerelgetős. De ha akarom, elmegyek vele több száz km-t minden gond nélkül.
Még soha nem hagyott ott sehol az út szélén. Nagyon megbízható, fenntartása olcsó, az alkatrészt könnyű beszerezni. A motort könnyű szerelni, nem úgy mint a japán robogókat.
Vezetni élmény! Pörgős, jól gyorsul, a fékek is jók, mióta nagyfaterrel beállítottuk. Talán a kuplung az ami az enyémen egy negatív pont, de ez a hetvenes előélet következménye. Majd felújítom.
Pesten, a városban is használom, lehet vele keverni frankón.
Én magam a Mátrában lakom, és Pesten járok suliba, persze kolesz meg minden mert 110km. De néha mocival megyek fel 1,5-2 óra alatt fent vagyok. Pesten sokkal gyorsabb és olcsóbb, mint a BKV. Ha lenne 67,5%-os benzin, akkor a volánnál is olcsóbb lenne, így kb. 3x drágább.
Olyan 3,5-3 körül fogyaszt, pedig húzom neki, mint állat. Meg ugye a Mátrában hegyek, minden - itt azért kajál. Mióta van hangtompító a kipuffogóban és visszaraktam alulra, azóta 3-nál nem fogyaszt többet. Mikor hetvenes volt, akkor sem evett soha többet 3,5-nél.
Simán bevállalok vele több száz km-es túrákat, jó buli, főleg ha többen megyünk. Tényleg megbízható és - mivel a tank van vagy 8 literes - tankolni sem kell gyakran, 250km simán van egy tankban.
Imádom.
Az előző motorom egy honda dio volt. A simsonhoz képest egy rakás szerencsétlenség. kinézetre is, feelingre is, költségre is, megbízhatóságra is. azóta utálom a robogókat.
a következő motorom vagy egy mz etz lesz, vagy egy cseh cezet. Mindenképp szocimotort szeretnék, jók a tapasztalatok. Amíg nincs pénzem egy új motorra, addig maradok a szocimotoroknál :D jók a japánok, de csak amíg újak.
Hibalista
- szétkopott a hetvenes henger, de franc tudja hogy az előző tulaj mennyit meg hol meg hogyan használta. Szóval kapott egy új hengert meg dugót. Azóta frankó motorikusan, bár újabban kotyog a főtengely, ezért jövő télre esedékes a nagygenerál. E motor villamos része egy rakás szar. Azt át kell építenem. Két indexrelét is szétvágott már.
- Vennem kellett bele egy NGK gyertyát.
- Kuplungbowdent kellett cserélnem.
- a váltó egyszer elállítódott, nagyfater helyrerakta.
- Egyszer eltörtem a berugó fogaskereket, de kicseréltem. 1100 Ft volt.
Ide hordtam szervizbe
Nagyfater
gumit cseréltünk, a kipuffot visszaraktam alul vezetettre, mert jobban megy és nem zavar.
Továbbá Lovas barátommal is szerelgettük a motort, ő nagyon értette a témát. Faszául beállítgattuk a karbit, semmi baj nem volt vele.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Fater hatvani telephelye, János bá.
Ők cserélték ki a szarrákopott hetvenes hengert egy ötvenesre.
meg kaptam egy új karbit a hetvenes traktorkarburátora helyett, bár az a karbi gyíkos volt. Ráraktam egy gyári 16N3 karbit és nagyon zsír.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |