A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Simson » S51 N 1980 (49)

S51 N 1980 (49) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható társ, soha jobbat ennél!!!

Szöveges ítélet

2005 májusában érettségi pénzből sikerült vennem egy bilikék színű S51N-es 86-os évjáratú keletnémet szerkezetet. Először szokatlan volt (Riga után nem csoda) az ereje és a stabilitása. Hogy teljesebb képet kapjatok róla, itt egy rövid állapotjelentés az akkori mivoltáról, bár a dolgokra én is apránként, majd a teljes igazságra téli karbantartáskor jöttem rá: Elektronika teljesen gány volt, alig világított a lámpa, gyújtáskapcsoló hiányzott, helyén egy 100-as skoda vészvillogókapcsoló volt, a gyújtáskapcsoló egy szimpla gyufakapcsolóval volt megoldva. (Az lophatta volna el a motort aki nem szégyellte.) Szabados hajtókar, gagyi főtengelycsapágyak (csak az lett cserélve, a többi csapágy maradt gyári), hőbetét hiánya a karbi és a henger között, a kormányon lévő kombinált kapcsoló ellenére sem duda, sem index. Akksi nem volt, sem fesszabályzó. Szerintem ez tökéletesen tükrözi az előző gazdi gondosságát, a motor eléggé gány állapotban volt, ennek ellenére menni ment 60-65km/h volt a vége. Az első évet (majustól november elejéig) csaknem minden nap keményen gyötörve (kemény alatt a motor képességeihez képest értem, tehát ne Hayabushában gonfolkodjon senki) egyetlen megszakítócserével megúsztam.

2005 telén lefestettem, rendbetettem az elektronikát (maradt akksi nélküli, kevesebb gondozást, és kevesebb hibalehetőséget rejt magában) és a téli karbantartását elvégeztem a blokknak (én ezalattl értem: kormozás, karbi pucolás- beállítás, gyújtás pucolás-beállítás-filcolajozás) A skoda kapcsoló kapott egy íves javítást, a gyufakapcsoló szintúgy, esetleges tolvaj megzavarásra be lett építve a skoda kapcsi helyére egy önindítógomb (az öreg rókák ismerik), a tényleges gyújtáskapcsolást egy rejtett kapcsoló szolgáltatta.

2006 Március elejétől hétvégenként, majd május közepétől naponta használtam a motort, június közepétől munkábajárásra használtam. Már nyár elején elkezdett valami halkan kerregni a blokkban, egyből csapágyra gonodltam, de sem pénz sem idő, sem kedvem nem volt megcsinálni. 2006-ban egyébként a hibalista: Egyszer a vizet ki kellett önteni a karbiból( benzinnek köszönhető, nem a motor hibája) valamint zárlatos lett a gyertyapipa (ez sem kifejezetten a típusnak róható fel, valami vicces minőségű pipa volt rajta) Ennyi. Október végére, a hanghatás már elviselhetetlen lett, szétszedtem tehát a blokkot. A gyári 20 éves DKF-DDR csapágyak (csak a kuplungtengelyen lévők, a váltótengelyé jó volt szintén DKF-DDR, a főtengelyen pedig gagyik voltak felirat nélkül, repedt porvédő gyűrűvel) eddig bírták a gyűrődést!! Ezt már nevezem. A motorral szembeni haragom egy csapásra elszállt, hiszen ezek a csapágyak már valóban megértek a cserére, nem lehet minden örökkévalóságig jó. Ha már szédszedtem a blokkot, kicseréltem a hajtókart is egy masszívabbnak tűnő taiwani típusra, újracsapágyaztam az egészet (Koyo), új szimmeringeket kapott (mindenhova duplaajkú) új seegereket, kapott egy gyorsító négyes váltószettet (ezen kellett kicsit farigcsálni, mire minden a helyére került hála a "PONTOS" kisiparosoknak.)
A hengert is meg kellet fúratnom, még gyári alapméretes volt, csoda hogy úgy ment ahogy ment. A moci kapott egy új festést, mert az előző évi fehér, eléggé bemattult, hála annak, hogy minden gyakorlat és tudás nélkül fényeztem le előző évben.
Kapott egy kis műszerfalat, készítettem egy normális gyújtáskapcsolót is hozzá. A moci ismét járóképes tehát, alig várom a jó időt, hogy újra mendegélhessek vele. Remélem az idén Lakitelekre is eljutok (csak oda 208km), biztos vagyok benne, hogy maximum is csak apróbb műszaki hiba lene vele (bowdenek, izzók, apróságok). Összességében ajánlom azoknak a motort, akik tényleg motorozni szeretnének megtanulni, és nem csak arra vágynak, hogy forgassanak egy gázkart és húzgáljanak két fékkart. Lehet hogy van olyan robogó ami gyorsabb, erősebb, de sosem fogja átadni azt az érzést mint egy Simson. Ha többen megyünk egymással, (de volt már rá példa szólóban is) a "nagyok" sem mint segédmotorosra tekintenek, hanem mint motorosra. Kedvesen visszaintenek, jönnek velünk egy darabon. Nincs ennél jobb érzés a világon!! Robogóval ezt sosem lehetlesz elérni!!! Nem fikázni akarok, csak véleményt nyilvánítok!!!

A Simson tehát végtelenül megbízható tud lenni, ha nem sajnálunk egy kis időt ráfordítani. Ha elhanyagoljuk, akkor viszont ellenség is válhat belőle. Ezért hallani felőle sok negatívumot manapság. Összeségében olcsón fenntartható, ha alkatrész kell hozzá (nem nagygenerálra, blokkbontásra gondolok, hanem a leggyakoribb hibákra) pár száz forintból megoldható a javítása.

A műszaki dolgokkal szemben közömbös embereknek, valamint egyenes műszaki analfabétáknak, viszont szigorúan TILOS Simsont venni!! Miattuk keringenek a pletykák a "tököm má megin´ szerelni kell, sosem jó, többet áll mint megy" gépekről.

Hibalista

- Gyújtásmegszakító, gyertyapipa, gyári 20 éves csapágy beadta a kulcsot, gyári alapméretes henger 20 év után kapott egy fúrást.

Ide hordtam szervizbe

HOME MADE, DIY, Azaz magamnak csinálok mindent. Jó ha az ember tudja azt, hogy valóban mi van a gépében.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1986
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 2 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Simson

További ítéletek (165 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.