A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Simson » Sr 50 1986 (49)

Sr 50 1986 (49) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható roller

Szöveges ítélet

Szerencsére sikerült úgy hozzájutni a géphez, hogy senki nem barmolt bele, nem piszkálták nem "javítgatták". Sajnos egyre ritkább az ilyen példány és egyre kevesebb is lesz belőle.
Nos, ez a kis piros példány az eltelt három év alatt bebizonyította azt, amit az S51-es testvére: végtelenül megbízható és olcsón fenntartható.
A gépet meglehetősen ritkán használom, mivel kevés alkalmam van rá, csupán 600-800 km-t sikerül motorozni vele. Tudva levő, hogy a Magyarországra exportált SR50 típusok fojtott példányok voltak valamennyien, persze az enyém is. Pontosítva az előző tulaj annyit tett, hogy lefűrészelte a könyököt, hogy valamennyivel jobban menjen, azaz 45 helyett tudja az 50-et. Én még annyi tettem hozzá, hogy a henger kipunyílását felreszeltem óvatosan a gyári értékre, a henger felső élétől számított 31,5 mm-re. Ami megmaradt benne mint fojtás, az a 15-ös kislánckerék illetve a síber, magyarul nem tudok teljes gázt adni. Nálam nem a száguldozás a lényeg. Ez a gép gyakorlatilag az üzemanyagon kívűl semmit sem kért még. Amit talán megjegyezhetek, hogy a néhány hetes állás miatt a szívató tolattyújának végén lévő gumidugó általában lenn marad a csatorna alján, így a motorozás egy 12-es kulccsal indul, illetve egy kis csavarhúzóval. Ezt követően egy rúgásra indulni szokott a gép.
A motor esztétikailag teljesen átalakításoktól mentes, gyári állapotú, eredeti fényezéssel és matricázással, ami mostanság egyre ritkább.
Nagy néha, ha motorozok vele, általában megnézik az emberek, aminek két oka lehet:
1. gyönyörű szép állapotú kifogástalan darab, szinte karcmentes, a gyári kipufogó fényeg szebb, mint az utángyárié. Van aki még tudja értékelni a szépet és az újnak nem modható példányokat.
2. ki ez a hülye, aki egy ilyen ősrégi ... 40-nel teker. Ugyan robogó formája van, de valami őskövület lehet.
Ez az a motor, ami még 20 év múlva is motor lesz, van benne anyag, ha szereti az ember viszont szeret, magyarul lelke van.
Negatívumként említeném meg, hogy rosszul döntöttek a német mérnökök akkor, amikor úgy döntöttek, hogy a Simsonoknál átállnak a műanyag mutatós km órákra. Sajnos tapasztalat, hogy a mutatók másfél-két évtized elteltével elvetemednek, elhajlanak, beleérve az óra műanyag borításába, vagy pedig egész egyszerűen elporladnak. A fémmutatósok még a mai napig tökéletesen mutatáják az aktuális sebességet.
Összességében szólva a Simson robogó egy jól eltalált darab, szinte örök darab. Az elektronikája nincs túlbonyolítva, ha nem piszkálnak bele, nem cserélik ki a benne lévő alkatrészeket utángyári, alkatrésznek nevezett hulladékokra, akkor szinte majdnem örök életű is lehet. Tudomásom szerint ezen a motoron még minden eredeti, semmi sem lett még cserélve rajta illetve benne.
Motorikusan azt lehet elmondani róla, hogy a kívánt sebességet pillanatok alatt eléri az ember szaporán kapcsolgatva a sebességeket felfelé. (nem rossz találmány a rudazatos váltó, nem koszolódik az ember cipője) A motor alkotóelemeit képező lemezek 45 környékén berezonálnak, de hozzászokik könnyen az ember, annyira nem zavaró tényező.
Úgy gondolom, hogy az eltelt 16 éves Simsonos múltam után is a Simson marad nálam a nyerő.

Hibalista

- Ide nincs mit írni.

Ide hordtam szervizbe

Nem adnám senki kezébe, mindent magam csinálok rajta.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1990
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 6198
Megbízhatóság (10) Vezetett km 1500
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 1 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Simson

További ítéletek (165 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.