Megbízható roller
Szöveges ítélet
Szerencsére sikerült úgy hozzájutni a géphez, hogy senki nem barmolt bele, nem piszkálták nem "javítgatták". Sajnos egyre ritkább az ilyen példány és egyre kevesebb is lesz belőle.
Nos, ez a kis piros példány az eltelt három év alatt bebizonyította azt, amit az S51-es testvére: végtelenül megbízható és olcsón fenntartható.
A gépet meglehetősen ritkán használom, mivel kevés alkalmam van rá, csupán 600-800 km-t sikerül motorozni vele. Tudva levő, hogy a Magyarországra exportált SR50 típusok fojtott példányok voltak valamennyien, persze az enyém is. Pontosítva az előző tulaj annyit tett, hogy lefűrészelte a könyököt, hogy valamennyivel jobban menjen, azaz 45 helyett tudja az 50-et. Én még annyi tettem hozzá, hogy a henger kipunyílását felreszeltem óvatosan a gyári értékre, a henger felső élétől számított 31,5 mm-re. Ami megmaradt benne mint fojtás, az a 15-ös kislánckerék illetve a síber, magyarul nem tudok teljes gázt adni. Nálam nem a száguldozás a lényeg. Ez a gép gyakorlatilag az üzemanyagon kívűl semmit sem kért még. Amit talán megjegyezhetek, hogy a néhány hetes állás miatt a szívató tolattyújának végén lévő gumidugó általában lenn marad a csatorna alján, így a motorozás egy 12-es kulccsal indul, illetve egy kis csavarhúzóval. Ezt követően egy rúgásra indulni szokott a gép.
A motor esztétikailag teljesen átalakításoktól mentes, gyári állapotú, eredeti fényezéssel és matricázással, ami mostanság egyre ritkább.
Nagy néha, ha motorozok vele, általában megnézik az emberek, aminek két oka lehet:
1. gyönyörű szép állapotú kifogástalan darab, szinte karcmentes, a gyári kipufogó fényeg szebb, mint az utángyárié. Van aki még tudja értékelni a szépet és az újnak nem modható példányokat.
2. ki ez a hülye, aki egy ilyen ősrégi ... 40-nel teker. Ugyan robogó formája van, de valami őskövület lehet.
Ez az a motor, ami még 20 év múlva is motor lesz, van benne anyag, ha szereti az ember viszont szeret, magyarul lelke van.
Negatívumként említeném meg, hogy rosszul döntöttek a német mérnökök akkor, amikor úgy döntöttek, hogy a Simsonoknál átállnak a műanyag mutatós km órákra. Sajnos tapasztalat, hogy a mutatók másfél-két évtized elteltével elvetemednek, elhajlanak, beleérve az óra műanyag borításába, vagy pedig egész egyszerűen elporladnak. A fémmutatósok még a mai napig tökéletesen mutatáják az aktuális sebességet.
Összességében szólva a Simson robogó egy jól eltalált darab, szinte örök darab. Az elektronikája nincs túlbonyolítva, ha nem piszkálnak bele, nem cserélik ki a benne lévő alkatrészeket utángyári, alkatrésznek nevezett hulladékokra, akkor szinte majdnem örök életű is lehet. Tudomásom szerint ezen a motoron még minden eredeti, semmi sem lett még cserélve rajta illetve benne.
Motorikusan azt lehet elmondani róla, hogy a kívánt sebességet pillanatok alatt eléri az ember szaporán kapcsolgatva a sebességeket felfelé. (nem rossz találmány a rudazatos váltó, nem koszolódik az ember cipője) A motor alkotóelemeit képező lemezek 45 környékén berezonálnak, de hozzászokik könnyen az ember, annyira nem zavaró tényező.
Úgy gondolom, hogy az eltelt 16 éves Simsonos múltam után is a Simson marad nálam a nyerő.
Hibalista
- Ide nincs mit írni.
Ide hordtam szervizbe
Nem adnám senki kezébe, mindent magam csinálok rajta.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 6198 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 1 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |