Lomha öszvér.
Szöveges ítélet
17 évesen elkezdtek érdekelni a motorok és szerettem volna egy Simsont.
Az idősebbek azt mondták hogy jó motor, szinte mindenkinek volt régen 1 Simsonja. Böngésztem a hirdetéseket és konkrétan 2 Simsont néztem meg. Az egyiket egy idős ember használta de sajnos nem tudtunk megegyezni, utólag már bánom. A másikat egy ismerős árulta aki dolgozni járt vele és egy új motort szeretett volna. Megtetszett mert egyedi volt és rúgásra indult. Aki a motort akkor szervizelte az szintén ismerős volt és vakon bíztunk benne, tehát megvettem a Simsont. Azért öszvér mert S50es vázban volt az S51es blokk, rács volt a lámpán mint egy enduron, közben meg az enduro kormány sehol.
Már az első pár kilométeren éreztem hogy valami nem stimmel, nehézkesen ment a váltás, erőltetni kellett. Álló helyzetben betettem egyesbe és sokszor lefulladt vagy alig akart felpörögni. Meleg motorral alig akart megindulni, ezt úgy orvosoltam hogy a karburátort kipucoltam. Végsebességre nem volt panasz de ameddig azt elérte... Nagyon erőtlen volt, egyszer próbáltam vinni rajta a tesóm és elindulni is alig bírtam a motorral pedig mindketten vékonyak vagyunk.
Végül úgy döntöttem hogy szánok rá pár tízezrest és felújíttatom a blokkot. Elvittem egy szakemberhez aki másnak egy dobozban, darabokban küldte vissza azzal az üzenettel hogy ő még ilyet nem látott: belevolt kókányolva a főtengely a blokkfélbe--> blokkfelek kuka. Ezen kívül a főtengelyt kellett volna felújítani, hengert fúrni.
Vettem bele egy másik blokkot, az talán 1 fokkal jobb volt de azzal is voltak mindig gondok.
A karburátort rengetegszer szét kellett szednem, a kipufogóból mindig is folyt az olaj és hiába húztam meg a hollandert, hiába tettem biztosító lemezt, akkor is kilazult és kifújt a hengernél. A blokk tiszta olaj volt és hiába takarítottam meg, valahol mindig kifolyt az olaj és a tömítéscsere sem segített.
Végül 2 év kínlódás után áron alul adtam el és kb -100.000re jöttem ki.
Ma már egy robogó boldog tulajdonosa vagyok de ez már egy másik történet :)
Hibalista
- Kezdetnek komplett blokkcsere mert a főtengely csapágyfészkei nem voltak rendben.
- Az "új" blokkban kuplungcsere(lamellák és kosár), karburátor súbert kellett cserélni, defekt miatt abroncs(bár ez nem a motor hibája), kipufogó mindig lelazult és a biztosító lemez se segített, a kipufogóból folyt mindig valami és amúgy is kegyetlen hangja volt.
Ide hordtam szervizbe
Maszek. Simsonokkal, Mz-kkel foglalkozott, később saját magam szereltem.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | F12 Phantom |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |