A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Simson » S 51 E-4 1982 (49)

S 51 E-4 1982 (49) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kismotor nagymotoros érzésvilággal:)

Szöveges ítélet

Egy idősebb pasas adta el, mert azt mondták neki a városban, hogy nem lehet megcsinálni... Én tudtam, hogy meg lehet, csak érteni kell hozzá. Na de az előélete! Akitől vettük, annak a vője adta, aki egy "vagány csávó", és ez meglátszott a motoron is, de ez a tulajdonosi lánc számomra csak később derült ki (szóval vagány csávó motorját ne vegyétek meg, csak ha sokat kartok szerelni). Én ennyi maszekolást motoron még nem láttam :) egyik ocsmányabb megoldás volt, mint a másik. Végülis csak a blokk volt electronic, a váz N-es lehet, de ide tettem be, mert a motor a lényeg.

Az E gyárilag négy sebességes, de ez ugyanolyan végáttételt ad, mint a 3 sebességesek 3-ja. Csak ugyanaz a tartomány 4 fele van osztva. Ha a motor elég erős, érdemes kiszórni a gyári 4 sebességet, belerakni a gyári 3-at, és egy könnyítő negyediket ha már nem erőgép annyira, vagy ketten ülnek rá, ill. egy gyorsítót ha erős, vagy egyedül mennek vele. A fogyasztás leesik 2-2.5 literre (vezetési szokás függő), és az utazósebesség 55-60 lesz, a vége meg 70-75 körül. 3/4 gázon megy jól, de eléggé nyomatékos a motorja, azaz 3000-3500 körül van a nyomatékgörbe csúcsa, tehát nem kell széthúzatni, hogy erő legyen benne. Sőt, ha 4/5 gázon használják, (mint ahogy a Schwalbet és a Start kellett a más nyomatékgörbe miatt), akkor hamarabb tönkremegy.

Az utángyártott tirisztoros gyújtás nem volt sosem megbízható, ezért kiszórtuk a francba, most megszakítós gyújtása van, olyan szikrával, amit 51-esen még nem láttam; 8-10 mm-ről is áthúz. Ennek köszönhetően egyből lett alapjárat; és alacsony fordulaton nőtt a motor ereje, nyilván mert mindig gyújt.

Összességében én szeretem, sőt kedves leendő feleségem is, sokat viszem vele, nagy élmény:) Rekordja 150 km egyhuzamban, és mióta mi magunk "szervizeljük" a haverral, nem hagyott cserben.

Pakolni nem nagyon lehet hova, de könnyen rá lehet rakni biciklisboltban kapható oldaltáskát. Ha 30 és 55 között hajtjátok, a világból ki lehet vele menni.

Egy kis nagymotoros érzést ad lakott területen belül, mert a kocsik 40-ig nem ellenfelek, és a robogókat sorra le lehet rámolni vele. Persze annak ad nagymotor fílinget, akinek a nagymotor még Danuvia, nyúl MZ, stb. volt, nem egy 750-es Kawasaki:)

Hibalista

- Mikor vettem, szinte minden rossz volt, csak a motor motorikus részei nem. Az utángyártott alkatrészek bosszúállók, főleg ha magyarok, azaz ne rakjatok bele, ha nem muszáj.

Ide hordtam szervizbe

Simsont maga szerel az ember. Meg a haverja, aki már egy ideje ezt csinálja, és profi

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1983
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 2500
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 2 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Simson

További ítéletek (165 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.