Józska, az elnyűhetetlen
Szöveges ítélet
Első mototrom, egy Romet volt(sajnos) amit ráadásul hozzáértés hiányában viszonylag drágán sikerült beszereznem(20000)erről sokmiondent el tudnék mondani, de jót azthiszem egyáltalán nem.Ezt a rémséget követte néhény darab párezer forintos rozzant Babetta(amiket a feeling miatt imádtam, de ezekkel is volt baj).Igazából mindig is Simsont szerettem volna, de valahogy sohasem bírtam megvárni amíg összegyűlt rá a pénz:).Aztán egyszer megelégeltem az állandó hazatologatást, hazabrigázást a 42kilós rémmel és elhatároztam, hogy a következő Simson lesz!Olcsón szerettem volna hozzájutni egyhez, elfogadható állapotban.De nem vagyok anyagilag túlságosan eleresztve, így aztán az S50eseke és S51es rötyögők irányából hamar a turbóhűtésesek felé fordultam.Ha már turbóhűtés, legyen inkább Star gondoltam, mivel nem nagyon tetszett a Schwalbe "kasznija".Rövid keresgélés után ráakadtam egy rettenetesen olcsó hirdetésre melyben egy star-t hirdettek.A hirdetés megnyitása után a képeket nézve kissé rosszullettem.Hogy miért?Mert ez a valóban Star blokk egy romet 780"nagyromet" vázban volt, de mivel kevés pénzem volt és amúgy is Simson blokk volt benne hosszas töprengés után megvettem.Mielőtt megvettem annyi benzin volt csak benne, hogy beindítottam és megnéztem(standeren)hogy veszi-e a sebességeket.Pöpec hangja volt, forgatta a kereket minden sebességben, és olcsó is volt, ígyhát már tettük is felaz utánfutóra.Még a hazaúton vettem egy oljaat és egy kannába tankoltam is.Amint hazaértünk én már kevertem is a benzint és töltöttem befelé Józsika gyomrába.Az este lenyomtunk kb 10 kilómétert és tökéletesen működött.Már lenyomtunk együtt kb1500 kilómétert különösebb hiba nélkül.Egyszer sem hagyott ott sehol, és csak egy parás helyzetünk volt eddig együtt amikor az otthonomtól 13 kilómétere elkezdett erősen rángatni, és fulladozni.Később kiderült, hogy ezt az elhasználódott gyújtótekercs okozta, de ráadásképpen a karbi is eldugult.De így is lábon hozott haza, derekasan.Nekem nagyon a szívemhez nőtt ez a motor.Rengeteg fiatal akiknek félmillás robogójuk van lenézi ezeket a motorokat.Igaz, hogy azok már más dimenzióban mennek, ezt én is belátom, de én legalább itthon megjavítom fillérekből az enyém ha valami baja lenne, nekik meg az izzócseréhez le kell bontani a fél motorjukat és 100ezret otthagyni a szerelőnél félévente.Széles utat, hátszelet mindenkinek!
Hibalista
- Egyszeri porlasztó dugulás, amit egy benzinszűrő és egy takarítás orvosolt, gyújtótekercs(de ez mind csak párszáz forintos tétel)Hátsó rugóstagok Mz-telókra cserélve, mert a gyári romet folyton összecsattant.
Ide hordtam szervizbe
99°%ban én szervizeltem(már ha kellett), olykor édesapámhoz fordultam tanácsért :)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1970 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |