Jó kis moci
Szöveges ítélet
Erről a motorról nehéz rosszat írni!
Ha ilyet készülsz venni, akkor okvetlenül számolni kell néhány dologgal. Általában az eladő simsonok messze nem hibátlanok. Felújítottat nem érdemes venni, mert szerintem a felújítók a legolcsóbb cuccokat veszik meg hozzá.
A legjobban akkor jársz, ha olyat veszel, ami nincs jó állapotban sem, de a váz egybe van(pl egy előlő tulaj-hülyegyerek-nem törte meg az üléstartó vaskat, azért,h krosszos legyen a gép...
Szóval a nem túl jó állapotú simsont kis összegből kifogástalanná lehet varázsolni, baromi egyszerű technika, minden szerelő ért hozzá, te is megtanulhatod szerelni.
Az alkatrész olcsó.
Mielőtt a blokkhoz veszel vmit mindenképpen nézz utána a neten, h hol lehet jó minőségű alkatrészt venni(lehetőleg németországit)
Ez leginkébb a gyűrűkre igaz- ez szerintem az egészben a legfontosabb!
(Volt olyan utángyártott magyar gyűrű, ami 3 hét után ismét cserére érett volt, pedig finoman mentem vele)
A másik lehetséges hibaforrás: koszos benzintank. Én megvettem annó az enyémet és párnaponta eldudult a karbiban vmelyik fúvóka- általában az alapjárati. Ezt a problémát hosszútávon kizárólag úgy lehet megoldani, ha leveszzük a tankot és alaposan kitisztítjuk, továbbá a benzincsapot+ felszerelünk +1 szűrőt a benzincsap és a karbi közé.
További kényes pont: szivatógumi. Ha ez egyszer elöregszik, akkor kezdődik az őrület! Ha jól emlékszem a boltokban kemény 40 vagy akár 50 Ft-ot is elkérnek egy szivatógumiért. Ilyenkor az ember első körben megkönnyebbül, h ilyen olcsó, sőt nyomban 2-t vesz, h legyen 1 tartalék, de mi haszna, hiszen a magyarországon kapható nem olajálló gumiból készül. Miután ezt beszívtam, kb fél órán át telefonáltam és találtam olyan ismerős ismerősének az ismerősét, aki be tudta szerezni. Egy ismerősöm úgy orvosolta a helyzetet, h egy parkoló simsonból kilopta. (szerintem egyszerűbb lenne, ha lehetne kapni mondjuk 150 FT-ért rendeset!)
Miután elkapott a terepezés iránti kedv rengeteget motoroztam földutakon(könnyű terep)
Egyszer olyan terepen jártam, ahol 100km-en 5,5 L volt a fogyasztás:)
Ezek a kamaszkori hobbik oda vezettek, h meg kellett furatni a hengert. Ha valaki ilyen műveletre készül, figyeljen oda, h kinél csinálják, mert az enyémet elkúrták. Asszem 37,xx méretből csináltak 41,xx et, ami nem volt indololt, mert nem volt hűzűs a helngerbe, csak egy kis válla volt. Érdekes, h fúrás után volt benne egy alig kitapintható húzás! A vadbarom kereskedő meg adott hozzá egy olyan dugót, ami szorult benne(magyar utángyártott). Mivel már 2 heteet vártam és hétvége volt és már baromira menni akartam a finom csiszolópapír oldotta meg a problémát, a dugó végül tökéletes lett és sikerült német gyűrűt kapni(darabja kb 50Ft-tal volt drágább, mint a szar magyar). Ezután álom volt a motor. 60 km/h utazósebesség 2L körüli fogyasztás és alig kellett visszakapcsolni.
Csak fasz voltam és eladtam. Mostmár bánom.
Eddigi ítélet szinte csak a problémákról szólt. De senki ne gondolja azt, h a Simson egy problémás motor!
Rengeteget mentem vele, szar állapotban vettem, és gyerek voltam és ezen tanultam meg motorozni. Volt olyan nap, h 300 KM-t mentem.
Érdekesség, h többféle méretű első lánckereket lehet kapni.
Amikor sokat jártam terepen, akkor 14-est tettünk fel- így az utazósebesség eléggé lecsökkent.
Ég és föld volt, mikor a hengerfúrás után vettem rű egy 16-ost- nem lett gyengébb, de 60-nal kényelmesen ment.
Összességében nagyon jó moci volt, minimális fenntartási költséggel, 2L körüli fogyasztással.
Ideális első motor, v ideális szaladgálós motor.
Szerintem jobb mint egy robogó, sokkal olcsóbb, ha elromlik vmi, könnyebb megcsinálni, motor formája van, szerintem jól néz ki!
Bánom hogy eladtam egy vadbaromnak...
Hibalista
- hát adtam a pofájára rendesen, úgyhogy kellett ezt-azt csinálni
- de ezek a szar minőségű magyar utángyártott alkatrészeknek köszönhetők
- gyűrűcsre, tűgörgő csere, fúrás, bowden...
Ide hordtam szervizbe
haver és jómagam
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |