Jaguáros Simson
Szöveges ítélet
Nem is kérdés, hogy szerettem-e. Én robogóval kezdtem a pályafutásomat, no de mindenki tudja, hogy az nem motor. A Simson az, méghozzá elérhető áron. Legelső lépésnek nem is lehet alkalmasabb márkát kiválasztani. Olcsó mind a motor, mind a fentartása, 14 éves kortól vezethető, és megtanulható belőle a motorozás minden csínyja-bínyja. Van, aki szerint megbízhatatlan. Nos, ez igaz is, meg nem is. Azért mondom hogy igaz, mert manapság már szinte lehetetlen olyan Simsont találni, ami gyárilag van összeszerelve. A 10, 15, 20 év alatt sokan szerelték őket, ki jobban, ki kevésbé. Ezalatt az idő alatt sok öszvér született, innen-onnan átvett alkatrészek, gány munkák, ráadásul a mai napig sokan nyúzzák. A szakszerűtlenül össze rakott Simson tényleg megbízhatatlan. Viszont van az éremnek másik oldala. Mint említettem, a saját gépem szakszerűen, értő kezekkel lett felújítva. Sokat túrázok vele, múlt nyáron megtettem a Szombathely - Lakitelek útvonalat (330 km), oda-vissza. Másik szép emlékem egy ausztria túra, 200 km-es távval. Itt felmentünk több mint 2000 m magasra. Számtalanszor voltam vele közepes távokon (20-50 km), amiket egyhuzamban nyomtam le. Nem hagyott cserben soha, mindíg hazavitt, bárhol is voltam. Ha ez nem győzött volna meg valakit, annak elmondom, hogy más vállalkozó Simsonosok "leugrottak" gépeikkel a horvát tengerpartra, vagy például Németország középső vidékére. A titok nyitja a hozzáértés, és akkor nincs vele semmi nagy gond. Jó akár az ön kifejezésre is! Nincs még egy ilyen variálható típus, valahol minden Simson más! A szerencsés gazda kedve szerint alakíthatja át, olyan motort készíthet, ami neki tetszik. Én sem tettem másképpen. Itt-ott változtattam néhány megoldáson, csináltam pár fura dolgot is, de végülis sikerült megvalósítanom, hogy miközben Simson maradt, mégis egyedi lett, mégpedig olyan, ami (főként) nekem, és másoknak is tetszik. Az idők folyamán a Simson Klub Magyarország oszlopos tagja lettem, ahol már vezetőségi tag vált belőlem. Aki nem részese a klubnak, az el sem tudja képzelni, milyen családias a hangulat. Személy szerint is sokszor támaszkodtam a klubra, a klubtagokra, mindenki önzetlenül segített tudásának megfelelően. Szeretem a Simsonomat, nagyon szeretem! Ez a motor sosem lesz már eladva, abba megszakadna a szívem. Az olyan lenne, mintha a saját gyermekem adnám el valakinek. Kívánom mindenkinek, hogy sok jó élménye fűzödjön Simsonjához, és ugyanolyan büszke lehessen arra hogy Simsonozik, mint én!
Hibalista
- Nos, mivel elég lelakott állapotban jutottam hozzá, kezdetben gatyába kellett rázni! Nem működött rajta semmi elektromos kütyü, a henger szétnyúzott volt, itt-ott pedig rozsdafoltok díszelegtek. Magam áltam neki a felújításnak, amiben később rengetegen segítettek. Felújítottuk az elektromos rendszerét, így azóta akkumulátorról működik a világítás, index, duda, és pár apróság is, úgy mint neon, stroboszkóp stb. A henger cserélve lett, a benzintank, oldalfedelek és sárvédő pedig újrafestve. Már a kezdettől tudtam, milyen motort szeretnék, ezért a felújítás is ennek képében zajlott. A restaurálást követően nem voltak vele gondok, illetve csak apróságok. Gyertya csere, mindenféle csavarok, tömítések, ehhez hasonló filléres javításokra került sor. Néha akadt egy-két helyzet, mikor dühító volt a meghibásodás (pl. amikor letört a fékkar), de ezek mindíg olcsón javíthatóak voltak. Ami fontos, hogy cserben sosem hagyott még engem a motor, mindíg mindenhonnan hazahozott, pedig nagy túrákat is mentem vele (például 2X 330 km).
Ide hordtam szervizbe
Szombathelyen van egy úriember, aki sokat segített, mi csak "Superman"-nek hívjuk. Valami más a szakmája, de ahogy én tudom, minden Simsonosnak szívesen segít.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Később összebarátkoztam Farkas Gáborral, aki tapasztalatával nagy segítségemre vált. Jó ideje ha valami olyan gond van, ami meghaladja a tudásomat, hozzá viszem a motoromat.
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |