Itt kezdődik a motorozás
Szöveges ítélet
A történet ott kezdődik, hogy a haverral elmentünk egy 50 km-es túrára. Ő a Simsonjával én meg a 4T-s 50-es robogómmal. Csakhogy eléggé szeles napunk volt és az én 65-ös végsebességű motorom csak 55-tel volt hajlandó gurulni. Ez még nem olyan nagy baj, de a haver szimója szembeszélbe meg gyakorlatilag mindenütt úgy otthagyott, mint a szart. Pedig az ő szimója tisztán gyári állapotú, nuku tuninggal. Ekkor döntöttem el hogy nekem is kell egy Simson. Kipróbáltam a haverét is és le se akartam szállni róla. Végül úgy hozta a sors, hogy a nagybátyámtól megvettem egy ´79-es S50N-es gépet. Király volt. Neki is álltam tuningolni, persze csak egy egyszerű sportdobot tettem rá meg üléshuzatot, lábtartót, visszapillantót és kitakarítottam a karbit is. Ezután jön még a festés is. A lényeg az, hogy a sportdob elég jól működik, mert szélcsendben, tankra hasalva kiviszi a 80-at. Az egész motorral annyi a gond hogy gyengék a fékek, meg csak 3 sebességes a blokk. Elég megbízható gép, de nem igazán szereti az állandó csőgázt. Szóval ezzel a motorral kezdődik el az igazi motorozás számomra, nem pedig robogóval. Öreg Simson nem vén Simson és pláne nem lassú és nem gyenge.
A szimó előtt feltétlen 4T fan voltam, de most már a kétütemhez húz a szívem,mert amikor 60-nál meghúzom a gázt és sivít a motor, na igen ez az igazi királyság...
Hibalista
- Igazából nem sok baja volt.Cseréltem rajta visszapillantó tükröket meg lábtartó gumit.Ja meg egyszer 65-nél elszakadt a gázbowden.
Ide hordtam szervizbe
Otthon szervizeljük apámmal.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1979 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 33000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 400 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |