A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Simson

S53 E  

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hűséges szerető, ez az én Bitch Racerem

Szöveges ítélet

Pár szót említenék a múltról mostanáig:
Babetta után eldöntöttem, hogy olyan motorkerékpárt szeretnék, ami megállja terepen is a helyét, bevált konstrukció és mindez 50 ccm-ben. Először egy Jawa Mustangot akartam, mondván hogy olcsóbb, mint a Simson, de apám lebeszélt róla. Mivel kultusz motort szerettem volna, nem is nagyon nézelődtem a japán márkák iránt, elkezdtem Simsont keresni. Először S51 abból is az endurókat nézegettem, mert terepezni is akartam vele. Ki is volt nézve egy, amikor apám azonban észrevett egy eladó S53-as gépet. Hosszas tanakodás után eldöntöttem, hogy ez lesz az én gépem. Természetesen az ország legtávolabbi csücskében volt, így hát elindultunk trélerrel a gépért. Semmit nem tudtam erről a típusról, csak annyit hogy ez már nem DDR Simson, hanem német gyártmány. Sebaj. Megnéztük a motort, a külseje nagyon szép volt. Nem gyári, de gyárias. Enduro kipuffogó, a gyári krossz sárvédő, lámpabura, stb. ezek megvoltak. Megvettem, elhoztuk. Úgy 10 km-re otthontól a saját lábán akartam vele hazajönni. Az út azonban nem volt épp sikeres. Többször lefulladtam, alig akart menni. Kiderült, hogy rossz a karburátor. A fúvókák menetei teljesen el vannak kopva. Az elkövetkezendő fél évben csak a gond volt vele. Hosszabb idő után nem volt szikra, nehézkes volt az indítás is. Ekkor kezdtem el felújítani az elektromos rendszerét. Először cseréltem gyújtó tekercset, majd tönkrement a tirisztor. Ebből minimum 3-at elhasználtam. Sajnos rá kellett jönnöm arra, hogy az utángyártott alkatrészek minősége valahol -1 és 0 között van. Mivel nem akartam egy megbízhatatlan gyújtás rendszerbe újabb tízezreket belekölteni, hosszas gondolkodás után megrendeltem bele a VAPE gyújtásrendszert. Az ára elég húzós volt, de én nem nagyon költök másra, így bevállaltam mondván vagy bejön, vagy eladom. Ekkor már több mint egy hónapja állt a motor. Sokan tévedésben vannak, hogy az összes S53 VAPE rendszert kapott gyárilag, de ez nem igaz, mert a régebbiek a hagyományos Simson tirisztoros rendszert kapták. Mivel a hozzá adott kapcsolási rajzon szinte lehetetlen volt kiigazodni, próbáltam a saját logikám szerint bekötni. A motort mintha kicserélték volna. Elképesztő dinamikus lett! Az elektromos rendszere kiváló! Elbírja a 60/55 wattos H4-es izzót. A töltése is nagyon jó, tuning gépekre ez az alap rendszer! Ezután az égvilágon semmi gond nem volt vele, több hosszú túrát is megjártam már vele.

És akkor jöjjön a jelen:
Napi szinten használom, és teljesen meg vagyok vele elégedve mostanra. A lengéscsillapítás kiváló, pedig nem teljesen jók a hátsó teleszkópjaim. 14-es első lánckerékkel vettem, amit kicseréltem gyári 15-ös méretre, így a laza 55 km/h-s sebességet könnyedén tartani tudom. Ha odalépek neki, olyan 65-70 km/h között van a vége. A váltó kicsit megszokást igényel, hosszabb úton jár a váltókar az átlag Simsonhoz képest. Az 53-as endurója a \"Beach Racer\". Nagyobb az első kereke, ami terepnél csak jól jön. 2,4 literes átlagfogyasztás társul 3,7 lóerőhöz ami igazán csak a magas fordulaton ébred. Alatta meghal a Simson, kétütemű lévén. Ha nem tudod feltornázni minimum 5-6 ezer környékére egy domb előtt akkor vége. Felette viszont egész jól el lehet vele motorozni. Raktam bele elektromos fordulatszámmérőt, egy hasznos dolog a műszaki szakiknak. Azonban talán most figyeltem fel valahogy a ritkaságára és az értékére, így egyre kevésbé használom már terepen. Remélem, hogy még hosszú-hosszú évekig.

FRISSÍTÉS

Napi szinten járkáltam vele mióta megvettem, azonban a váltó egyre rosszabb lett. Kezdetben csak a nagyon nagy holtjáték zavart, de aztán rendszeresen kidobálta a fokozatokból. Ez sok helyzetben már balesetveszélyes volt, az utazási komfortot nagyban rontotta. Soha nem vettem még le a kuplung deklijét, nem tudtam azt sem igazából hogy milyen módon működik a váltója. Megrendeltem a szükséges cuccokat, azután nekiálltam a szerelésnek. Amit feltétlenül le kell írnom miután már ismerem a motorblokkot teljesen, hogy a vonóék cseréjéhez nem szükséges blokkot húzni a népi hiedelemmel ellentétben. A golyók ugyan ki fognak potyogni, (talán jobb is) de ezeket zsírba mártva kis lapos csavarhúzóval vissza lehet nyomkodni a csőtengelybe. Én viszont vétettem egy fatális hibát a tudatlanságomból fakadóan, de azt inkább most nem írnám le. A lényeg, hogy szét kellett húzni a blokkot. Ennek keretében kapott mindenhova új csapágyakat is. Kicseréltem a váltóban a vonóéket (hardcore Simsonosok tudni fogják mi az) és a komplett azt mozgató szerkezetet. Miután a Simson primitív, ámbár annál költséghatékonyabb váltójában pici kis 7-es golyók által történik az erőátvitel, erősen ajánlott ezeknek is a cseréje, ha már úgyis ott járunk. Nem mai gépek, a szinkronmentes váltások során szép lassan megkopnak. Nagyban növeli a váltási komfortot, könnyebben beveszi a sebességet ha nincs kockára kopva. Ezen kívül nekem 1 golyó hiányzott, az valahova elveszett vagy ledarálódott ebbe nem merek belegondolni. Mivel a hengert is le kellett venni, elküldtem felfúratni 60 ccm-re. Nekem már fontosabb az utazás mint a határban ökörködés, ezért lehet hogy megdobom még majd egy 16-os első lánckerékkel, ha lesz benne annyi erő.

Hibalista

- Szétbarmolt elektronikával vásároltam, ez előző tulaj nem törődött vele. Amiket javítottam: - -rengeteg kábel, szigetelés, test - -illesztési pontatlanságok, amik nekem nem tetszettek - amit kivágtam belőle, vagy kicseréltem: - -komplett gyújtó berendezés, de ezt megelőzően még megpróbáltam helyrerakni, miképpen vettem hozzá: - -3 db tirisztor, - -gyújtótekercs - -gyújtás alaplap, komplett - -üres gyújtás alaplap - -lendkerék - -új fesszabályzó (ELBA) - amik egyébként kellettek: - -indexrelé - -gyertya, gyertyapipa, kábel - -új akksi - -apróságok: tankmatrica, izzók stb...

Ide hordtam szervizbe

Saját magam, vagy apámmal együtt

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1994
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás l
Előző motorja? Babetta 210 Következő motorja? Mindenképpen hasonló jellegű gép, valamilyen japán, vagy német túra enduro.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Simson

További ítéletek (165 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.