Gépsárkány
Szöveges ítélet
Tavaj nyáron vettem a motort, nagyon örültem neki de mikor elhoztam nem ment mert álló helyébe lerohadt róla a benzincső:S De hát hazahoztam tettem rá másikat öntöttem bele benzint és második rugásra indult, bár a motor nempörgött fel, mert levolt szakadva a konditól a drót és nemmindig ért hozzá, de hát hamar visszaforrasztottam, a karbiból is fojt a benzin de kitakarítottama tűszelepet és használható is letta gép. Nemvolt jogsim még, és mikor megkaptam a leharcolt simsonomat fel akartam újjítani, úgyhogy apró daraokra szedtem, meggyürüztem, lefestettem felmatricáztam é kicseréltema szimeringeket mega háccsó lánckereket, szereltem rá kmórát és elkezdtem hajtani a vasat. 175km-nél azonban egyik nap lemostam és többet nem indult a gép, beázott a gyári 31éves gyujtás és meghalta gyujtótekercs, tettem rá újjat de 1000km utánn az is megadta magát /ennyit az utángyártott alkatrészekről/ ezért úgy döntöttem megcsinállom trafós gyujtásra. feltettem a trafót, de nemszerette a tekercs ugyhogy vmi elolvadt a tekercsbe és nem csinált elég áramot. Ekkor döntöttem úgy, hogy megcsinálom aksis gyujtásra és ez azóta is tökéletesen működik. Közbe, mivel lett aksim vettem gyujtáskapcsolót, és egyik simsonos ismerősöm megajándékozott 4db indexel, mivel az évek során még az előző tulajnál az enyémen letörtek. Megjavítottam az üresvisszajelzőt is. A probléma az volt, hogy az álltalam beleszerelt tekercs nem töltött elég áramot, ezért fojton lemerült az aksi, úgyhogy vásároltam egy vadonat új 12V-os töltőtekercset, csodálkoztam mijen olcsó a boltba ahol minden drágább mint a neten, de hát beletettem, és mikor beletettem, én megszoktam nézni h azért működik e. Mikor megmértem a töltést meglepve tapasztaltam h nincs, de gondoltam csak a drót tört ela műszeren, úgyhogy fogtam egy égőt két drótot hogy megnézzem va e áram. Nemtudom az első pillanatokba lehetett e, de kb 15másodpercel utánna hogy elindítottam annyi áram se volt hogy a 4wattos égő narancssárgán izzon. Holnap megyek veszek vmi jobb tekercset ami talánn tölteni is fog...Teljesítményről annyit megjegyeznék, hogy én másik 50-es simsonnal nemmentem még de az én simsonom alacsony fordulatnál kicsit gyenge, viszont magasabb fordulaton addig lehet huzatni, amig az egész motor elnem kezd úgy rezegni, hogy az ember elzsibbad rajta. Ha jó napja van a otornak azért szélcsende egyenes úton 75-öt simánn viszi, egyszer kis lejtőn 80-at is mentem vele, de többet nem mertem mert már nagyon pörgötta motor, azért még lehetett hallani a hangján hogy még volt benne egy kicsi...A kép egy kicsit régi, festés utánni állapototban van a motor matrica és indexek nélkül
Hibalista
- Feladta a harcot a 30éves gyári gyújtás, amit nem csodállok, és egyszer leszakadt a csapszegrőla hézagoló, ami szétverte a dugó tetejét...
Ide hordtam szervizbe
Fater és én szereltem
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1976 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |