AMIKOR KIRÁLYOK VOLTUNK...
Szöveges ítélet
Fater vette az öreg Páder Feri bácsitól ´68-ban (a majsztró a győri gokartosok szerelője volt akkoriban); Faterék az egyik első útjuk alkalmával tekinthették meg a 68 augusztus 20-i csapatösszevonást és bevonulást - miután dicső honvédeink legumibotozták őket az árokba első útjukon - hadd vonuljon a Néphadsereg. Rá 9 hónapra lettem és alig 1 évesen ültem rá először - fater-muter szendvicsben, úgy jártunk ide-oda.
Nos, a motorról is: szüleimnek tehát ez volt a max technika (akksi, index, stb.) - aztán lett Trabi, Waresz, Zsiga - pár évig pihent a jószág. Majd jöttem én 12 évesen, és újra ráültem - vezetőként! Egy évig csak egyesben nyomtam, utána tanultam meg váltani. Közben smkp lett (rendszám le, 50cc jel beütve); így 14-ik szülinapomon eltoltam a vizsgabázisra, letettem a vezetőit, berúgtam (a motort), felültem, és 3 évig le se szálltam róla. Széthajtottam, utána belemerültem a technikai részletekbe (fél óra alatt szét-, fél óra alatt összedobtam a blokkot váltóstól, kupplungostól, miazmás...) - ez volt a csúcsformánk együtt. Megvolt Győrből a Balcsi körbe, a Bakony és a Szigetköz unalomig széthajtva... ÉS TÉNYLEG TUDOTT 85-90-ET!!! - mint azt mások is írták. Az akkori menőknek (S51B, Enduro) csak nyúlt a pofájuk...
A sztori aztán így folytatódott: nekem bejöttek a csajok, a gitár, a B-s jogsi, egy "ezerkettes" - és hűtlen lettem hozzá. Megörökölte az unokaöcsém, ahonnan három év múlva kosárban került vissza (azóta communication breakdown); összeraktuk, öcsém nyúzta egy évig. Őt tovább nem érdekelte (hamarabb jöttek a csajok) - újra kosár, minden porcikája szét, össze, festés, fúrás, csere, összerak, káromkod, rúg, tol, szenved - ez már nem az a fíling volt. Elfogyott a türelem, ócskavas lett a vázból, málnáskocsi a kerekekből, kerti szivattyú (a turbo hűtés miatt) a blokkból).
DE 25 ÉV ALATT 3-4 KOROSZTÁLYT KISZOLGÁLT - és megérdemli, hogy itt emlékezzek róla - emlékül vettem most egy S51E Endurót egy kölöktől - és most ennek felújítására fordítom azt a műszaki tapasztalatot, amit a kedves öreg STAR adott - örök emlék, örök dicsőség!!!
Hibalista
- nem volt olyan molekula, amit meg ne érintettem volna!
Ide hordtam szervizbe
Páder Feri bácsi - Isten éltesse vagy nyugosztalja! Kicsit morgós öregúr, de aranykeze volt.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Fater és én
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1966 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |