A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Simson » S 51 E-4 1982 (49)

S 51 E-4 1982 (49) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Alkoholista jak

Szöveges ítélet

Előre is elnézést kérek, a motor nem kifejezetten Elektronik. Csak a blokk...
(Sajnos olyan rovat, hogy "keverék" nem volt, és gondoltam ez a legfontosabb alkatrésze.)

Az eredeti váz egy 1990-es B-s blokkal szolgált tovább, míg őt egy 1973-mas KR 51 (Schwalbe) vázba építettem.
A cél egy kifejezetten téli viszonyok között is használható könnyű, igénytelen, olcsó és gazdaságos járgány összerakása volt, a szélvédelem miatt praktikus volt hát a lemezes test.
Az earles-villát az előbb említett 51 B teleszkópjára cserélem - nem igazán szeretem a kormánylengéseket, különösen nem jégen...
A téli sötétekre a gyári lámpa helyett olaszt kapott - nem nagy sikerrel mert nem sokkal jobb. Legközelebb a Babettáét próbálom ki, az állítólag meglepően jó.
Tervben volt egy markolatfűtés beépítése, de erre mindeddig nem került sor.

A motor maga meglepően megbízható, napi szinten 70-80 km között megyek vele országúton, problémamentesen.
"Hegyvidéken" a 4-es váltó sem igazán felel meg a mai igényeknek, a fokozatok között túl hosszú a rés, miközben máskor még elférne egy kímélőbb fokozat. A váltásra emiatt nagyon kell figyelni, a fordulatot kritikusan kell fülelni (mert mérő az nincs), ha egy másodpercel később kapcsolok vissza már vége, a hegytetőig mehetek kettesben 25-el...

A futómű gondolom a perselyek korosságából/kopottságából adódóan nem túl stabil, de egy kiskerekű robogóhoz képest összehasonlíthatatlanul jobb.

Az elektronikus gyújtás a zsánerem! Egyszerűen odavagyok érte!
Gondozásmentesen teszi és teszi a dolgát, ez az első Simsonom amelyre az jellemző, hogy több hónap állás után is pöccre indul.

Az "futárüzemből" és a benzinnel megrögzötten dús karburálásból következőleg az alkoholos (E85) átállás adta magát, nincs mit hozzátennem, átalakítás nélkül is jól (jobban) megy vele.

Mostanában az eredeti tervekkel ellentétben nyáron is üzemben van, de hosszú távon gazdaságosságban, teljesítményben és élettartamban is jobb lenne egy kis négyütemű 125-ös (pl. Innova) ezért mostanában már tervezem leváltását.

Hibalista

- A karbi tűtartó lemeze ezen valamilyen okból eredetileg a súber alatt !!! volt, ebből többet is elnyelt. Némi útszéli gányolás után vitt tovább. Böff...
- aztán áthelyeztem felülre egy hoszabb tűvel.
-
- Időnként karburátordugulás tépázza idegeimet - ez az út szélén kb. 5 perces tisztítással orvosolható.
- Sebességmérőbe nem bírtam életet lehelni - persze annyira nem is érdekelt

Ide hordtam szervizbe

Természetesen Simsont senki nem visz szerelőhöz...

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1988
Kényelem (8) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 99999
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 2 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Simson

További ítéletek (165 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.