Alkoholista jak
Szöveges ítélet
Előre is elnézést kérek, a motor nem kifejezetten Elektronik. Csak a blokk...
(Sajnos olyan rovat, hogy "keverék" nem volt, és gondoltam ez a legfontosabb alkatrésze.)
Az eredeti váz egy 1990-es B-s blokkal szolgált tovább, míg őt egy 1973-mas KR 51 (Schwalbe) vázba építettem.
A cél egy kifejezetten téli viszonyok között is használható könnyű, igénytelen, olcsó és gazdaságos járgány összerakása volt, a szélvédelem miatt praktikus volt hát a lemezes test.
Az earles-villát az előbb említett 51 B teleszkópjára cserélem - nem igazán szeretem a kormánylengéseket, különösen nem jégen...
A téli sötétekre a gyári lámpa helyett olaszt kapott - nem nagy sikerrel mert nem sokkal jobb. Legközelebb a Babettáét próbálom ki, az állítólag meglepően jó.
Tervben volt egy markolatfűtés beépítése, de erre mindeddig nem került sor.
A motor maga meglepően megbízható, napi szinten 70-80 km között megyek vele országúton, problémamentesen.
"Hegyvidéken" a 4-es váltó sem igazán felel meg a mai igényeknek, a fokozatok között túl hosszú a rés, miközben máskor még elférne egy kímélőbb fokozat. A váltásra emiatt nagyon kell figyelni, a fordulatot kritikusan kell fülelni (mert mérő az nincs), ha egy másodpercel később kapcsolok vissza már vége, a hegytetőig mehetek kettesben 25-el...
A futómű gondolom a perselyek korosságából/kopottságából adódóan nem túl stabil, de egy kiskerekű robogóhoz képest összehasonlíthatatlanul jobb.
Az elektronikus gyújtás a zsánerem! Egyszerűen odavagyok érte!
Gondozásmentesen teszi és teszi a dolgát, ez az első Simsonom amelyre az jellemző, hogy több hónap állás után is pöccre indul.
Az "futárüzemből" és a benzinnel megrögzötten dús karburálásból következőleg az alkoholos (E85) átállás adta magát, nincs mit hozzátennem, átalakítás nélkül is jól (jobban) megy vele.
Mostanában az eredeti tervekkel ellentétben nyáron is üzemben van, de hosszú távon gazdaságosságban, teljesítményben és élettartamban is jobb lenne egy kis négyütemű 125-ös (pl. Innova) ezért mostanában már tervezem leváltását.
Hibalista
- A karbi tűtartó lemeze ezen valamilyen okból eredetileg a súber alatt !!! volt, ebből többet is elnyelt. Némi útszéli gányolás után vitt tovább. Böff...
- aztán áthelyeztem felülre egy hoszabb tűvel.
-
- Időnként karburátordugulás tépázza idegeimet - ez az út szélén kb. 5 perces tisztítással orvosolható.
- Sebességmérőbe nem bírtam életet lehelni - persze annyira nem is érdekelt
Ide hordtam szervizbe
Természetesen Simsont senki nem visz szerelőhöz...
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 99999 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |