A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Simson » S 51 E-4 1982 (49)

S 51 E-4 1982 (49) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A megbízható.

Szöveges ítélet

1989-ben 16 évesen álmaim netovábbja volt egy akármilyen Simson a Romet Pony után. Nehezen ment, mert abban a hiánygazdaságos időkben háromfélét lehetett kapni.
1: 10-15 ezerért nem túl bíztató állapotú széttuningolt vacakok -ezek általában 51 N-s mocik voltak, házilag átbarkácsolva B-snek - és egyéb avittos Star-ok, meg Schwable-k és széthajtott 50-es B-sek alkották a felhozatalt.
2: Ha volt ismeretséged, akkor pult alatt kaphattál 18500 Ft-ért csont új 4 sebességes ENDURO-t vagy ELECTRONIC-ot.
3: Nem volt ismeretséged, de volt pénzed, és ezért meg tudtad venni a 2. pontban foglaltaktól a mocit 0-2 évesen, szalonállapotban minimum 28 ezerért.

Nekem marha nagy szerencsém volt, ugyains a szomszéd faluban a rokonok szomszédja egy öreg, pont el akart adni egy fél éves ENDURO-t,mert a nagyobb hátsó rugók miatt nehezen tudott fel illetve leszállni róla, ráadásul a magasan kivezetett kipu megégette a lábát. Az öreg nem volt tisztában a 3 ponttal, a fia kervillnál volt osztályvezető, ezért a régit 14500-ért elata, és már meg is volt neki az új ELECTRONIC alacsonyabb rugókkal, meg lenti kipuval.
Én pont ilyen mocit akartam. Ezüstszinű, SIMSON ENDURO. Nagyon nagy király lettem vele a faluban. (a környéken csak 3 ilyen volt.) Ezek a magyarországon ´87-´88-as évjáratban forgalmazott 6V-os mocik jobban mentek, mint a késöbbi évjáratokban eladott mindenféle színű 12V-osok.
Soha nem hagyott cserben. Rengeteget motoroztam vele. Két személlyel is. Voltam többek közt vele sátras nyaraláson a Szelidi tónál, a Balatonon,és még a bakonyt is megjártam vele. A motorja nagyon jól lett bejáratva, az összeset verte a faluban. A vége 65 Km/h volt. Az erdőben egy kitaposott pályánk volt, ott szoktunk köridőket menni. Egyszer tudtak megverni, a rossz láncom miatt, ami annyira el volt kopva, hogy 1-2 ben átugrált. Télen is indult egy rúgásra, szánkót szoktam húzni vele. (csomagtartóra felkerült kb 20 Kg súly).
Egyszer bemértek a zsaruk, és sajna le kellett vizsgáztatnom nagymotornak, vagy kapom a vastag büntit. (a rendőrők szerint alkalmas volt 2 személy szállítására, a vége több mint 40 és különben is 51 ccm). Na sebaj, úgyis megvolt a jogsim legalább a lánnyal együtt mehetünk legálisan a főúton is. 3 év múlva meguntam a rendszámozgatást, és kivonattam a forgalomból. Addigra annyi robogó meg egyéb kismoci lett, hogy a YARD nem foglalkozott az üggyel tovább. Utána 2 év pihi jött a mocinak, majd olyan helyen melóztam, hogy napi 30-40 Km-et kellett volna autózni a saját kocsimmal, és ezért kaptam Km-díjat. De a moci 2,5 literes fogyasztásával nyáron sokat tudtam takarékoskodni, mivel nekem a Km-et 8 literrel számolták. Így a moci hamar elérte a 37500 Km-et amikor is egy gyertyaelektroda letört, de szerencsére kiesett a kipufogóba mielőtt bámi komolyabb kárt tudott okozniaz addig bontatlan blokkban. Ott helyben tartalék gyertya bele, irány haza, aztán otthon a biztonság kedvéért széthúztam mert a főtengely csapágyai már amúgy is kezdtek megfáradni. Ekkor kapott SKF C3-as csapágyakat, olaj és hőálló szimmeringeket, megdörzsáraztama hengert 2, túlméretre, megkapott mindent, gyakorlatilag új lett a motor és a váltó. Autófényező közben lefényezte a tankot, sárvédőt, és az oldalait is metálfeketére.
Utána még vagy másfél évig hajtottam, majd váltottam egy 125-ös re. De az iránta érzett szeretetem máig megmaradt.Szívesen vásárolnék megint egy eredeti állapotú S51-es Endurót, még ha fel is kell újítani.

Hibalista

- -egypár gumiabroncs
- -egy akksi
- -fékbetétek
- -Km spirál
- -gyertyák
- -két garnitúra láncszett
- kb 37500 Km-után motorgenerál.

Ide hordtam szervizbe

Mindent magam csináltam, még a henger dörzsárazást is.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1988
Kényelem (8) Használati időtartam 11 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 780
Megbízhatóság (10) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 2 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Simson

További ítéletek (165 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.