A megbízható.
Szöveges ítélet
1989-ben 16 évesen álmaim netovábbja volt egy akármilyen Simson a Romet Pony után. Nehezen ment, mert abban a hiánygazdaságos időkben háromfélét lehetett kapni.
1: 10-15 ezerért nem túl bíztató állapotú széttuningolt vacakok -ezek általában 51 N-s mocik voltak, házilag átbarkácsolva B-snek - és egyéb avittos Star-ok, meg Schwable-k és széthajtott 50-es B-sek alkották a felhozatalt.
2: Ha volt ismeretséged, akkor pult alatt kaphattál 18500 Ft-ért csont új 4 sebességes ENDURO-t vagy ELECTRONIC-ot.
3: Nem volt ismeretséged, de volt pénzed, és ezért meg tudtad venni a 2. pontban foglaltaktól a mocit 0-2 évesen, szalonállapotban minimum 28 ezerért.
Nekem marha nagy szerencsém volt, ugyains a szomszéd faluban a rokonok szomszédja egy öreg, pont el akart adni egy fél éves ENDURO-t,mert a nagyobb hátsó rugók miatt nehezen tudott fel illetve leszállni róla, ráadásul a magasan kivezetett kipu megégette a lábát. Az öreg nem volt tisztában a 3 ponttal, a fia kervillnál volt osztályvezető, ezért a régit 14500-ért elata, és már meg is volt neki az új ELECTRONIC alacsonyabb rugókkal, meg lenti kipuval.
Én pont ilyen mocit akartam. Ezüstszinű, SIMSON ENDURO. Nagyon nagy király lettem vele a faluban. (a környéken csak 3 ilyen volt.) Ezek a magyarországon ´87-´88-as évjáratban forgalmazott 6V-os mocik jobban mentek, mint a késöbbi évjáratokban eladott mindenféle színű 12V-osok.
Soha nem hagyott cserben. Rengeteget motoroztam vele. Két személlyel is. Voltam többek közt vele sátras nyaraláson a Szelidi tónál, a Balatonon,és még a bakonyt is megjártam vele. A motorja nagyon jól lett bejáratva, az összeset verte a faluban. A vége 65 Km/h volt. Az erdőben egy kitaposott pályánk volt, ott szoktunk köridőket menni. Egyszer tudtak megverni, a rossz láncom miatt, ami annyira el volt kopva, hogy 1-2 ben átugrált. Télen is indult egy rúgásra, szánkót szoktam húzni vele. (csomagtartóra felkerült kb 20 Kg súly).
Egyszer bemértek a zsaruk, és sajna le kellett vizsgáztatnom nagymotornak, vagy kapom a vastag büntit. (a rendőrők szerint alkalmas volt 2 személy szállítására, a vége több mint 40 és különben is 51 ccm). Na sebaj, úgyis megvolt a jogsim legalább a lánnyal együtt mehetünk legálisan a főúton is. 3 év múlva meguntam a rendszámozgatást, és kivonattam a forgalomból. Addigra annyi robogó meg egyéb kismoci lett, hogy a YARD nem foglalkozott az üggyel tovább. Utána 2 év pihi jött a mocinak, majd olyan helyen melóztam, hogy napi 30-40 Km-et kellett volna autózni a saját kocsimmal, és ezért kaptam Km-díjat. De a moci 2,5 literes fogyasztásával nyáron sokat tudtam takarékoskodni, mivel nekem a Km-et 8 literrel számolták. Így a moci hamar elérte a 37500 Km-et amikor is egy gyertyaelektroda letört, de szerencsére kiesett a kipufogóba mielőtt bámi komolyabb kárt tudott okozniaz addig bontatlan blokkban. Ott helyben tartalék gyertya bele, irány haza, aztán otthon a biztonság kedvéért széthúztam mert a főtengely csapágyai már amúgy is kezdtek megfáradni. Ekkor kapott SKF C3-as csapágyakat, olaj és hőálló szimmeringeket, megdörzsáraztama hengert 2, túlméretre, megkapott mindent, gyakorlatilag új lett a motor és a váltó. Autófényező közben lefényezte a tankot, sárvédőt, és az oldalait is metálfeketére.
Utána még vagy másfél évig hajtottam, majd váltottam egy 125-ös re. De az iránta érzett szeretetem máig megmaradt.Szívesen vásárolnék megint egy eredeti állapotú S51-es Endurót, még ha fel is kell újítani.
Hibalista
- -egypár gumiabroncs
- -egy akksi
- -fékbetétek
- -Km spirál
- -gyertyák
- -két garnitúra láncszett
- kb 37500 Km-után motorgenerál.
Ide hordtam szervizbe
Mindent magam csináltam, még a henger dörzsárazást is.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 780 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |