A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Simson » S 51 E-4 1982 (49)

S 51 E-4 1982 (49) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kicsi harcos néha megadja magát!

Szöveges ítélet

Két N50-es simson után hossazbb motormentes idő következett, madj vettem egy T1-es Pancsi társaságában egy ilyen Simson S21 Endurót. Jóval strapabírób volt mint az N50-es elődjei. Ezzel a motorokra túrákra is mentem és láss csodát kevés hiba volt vele eleinte. De később még nagyobb üzemzavar állt be nála mint elődjeinél. Apám jött haza vele mukából, és a falunk végében egy hangos csattanás mellett leállt. Szétszereltem. A hibát a dugó tűgörgője okozta ami megadta magát és így az apró részek a hengerbe is bejutottak. Blokkot kettészedni kitisztítani, és hibákat kijavítani. Ezekután kb 5000kilométerig a szokásos kis hibákon kívül nem volt vele gond.
Úgygondoltam végre megemberelte magát a kis gép, ezért egyszer lementem vele Szigetszentmiklósra egy motorbörzére. Az oda-vissza 60 km-es utat gond nélkül teljesítette. Hát felbátorodtam, és 2006 tavaszának végén komáromba mentem vele le. Itt viszont egy iszonyú nagyot szavtam. Odafelé semmi gond nem volt. Hazafelé viszont a falumtól 60 km-re a 10-es főút 27. kilométerénél a motor leállt. Olyan volt mintha levettem volna róla a gyújtást. Nincs mit tenni. Komáromba még voltak spnaok, de oda is hatvan, haza is hatvan kilométer. Az árokba behajítani nem akartam egy hülyegyerek tanácsára, hisz erre nem volt szívem, így nincs mese nekiálltam tolni. Idő: délelőtt 11:23. 25 kilométer tolás után beértem Pestre ahol apám már várt. Megpróbáltunk ideiglenesen élelet lehetlni bele, de láttuk, hogy kompresszió nuku, ígyhát csak a motoros csizmát cseréltem le edzőcipőre, mert a talpam már teljes hosszában fel volt törve. Ezután meg kellett keresnem Pesten a Vasúti átjárót, ami mivel falusi vagyok nem volt könnyű feladat, és vagy 10 kilométert tologattam a motort mire megtaláltam. Végre megtaláltam a Váci utat és vigyorogtam mint a vadlama :D. De sajnos még 35 kilométer tolás várt a hazafelé vezető útig. Mindezt sajnos a Váci úton, azaz a régi kettes főúton kellett megejteni. De nagynehezen hazaértem este 22:50-re majdnem egy fél nap tolás után. Most apám csinálta meg a motort. A javítási költség kb 22000 ft-ra rúgott. Ezután persze a bejáratás következett, amit gond nélkül, sűrűbb keverékkel teljesített is a kis gép. De, hogy gond mégis legyen valami, elkezdte falni a kiskondenzátorokat. A fogyasztás úgy nézett ki 330kilométerenként, hogy kb 10 liter benzin és egy vagy kettő kiskondi. Az okát nem találtam meg se én se senki más. gyújtótekercs cseréje és a megszakító állaítása se szüntette meg a hibát csak enyhítette. Végül ráuntam, és 55.000ft-ért jóval a piaci ár alatt eladtam egy jó messze lakó ürgének. Nem bántam meg, és örülök, hogy nincs a faluban se.

Kissimsonokat többet nem is vettem. Egy 250-es simsont vállaltam be. Szépen felújítottam. Na az sokkal jobb, de mivel nagyobbat szeretnék így az is eladó már. ha érdekel, akkor írj üzenetet az mrvaskereszt@hotmail.com címre.

Hibalista

- Elég hosszú sor, de megosztom veletek.
- Gázbowden, kuplungbowden, kuplunglamella, a kuplung belső visszahúzó rugója, ezt egy olcsó megoldással, egy külső rugó segítségével oldottam meg, aztán egyszer egy eltört tűgörgő szétb..ta a hengerfejet, amit kijavíttatam, de mivel nagyobb lett a robbanótér, ezért esztergával leszedettem belőle egy milimétert, új tűgörgő, dugattyú, csapszeg, és hengerfúrás 60ccm-re.
- Ezekután lesz a szövegben egy szép fél napot tartó tolás hazafelé. Akkor ezek mentek tönkre rajta (utólag kiderült, hogy a motor blokkja utángyártott magyar alkatrészekből állt, és csak eredeti német alkatrészekkel ajándékoztam meg):
- Új 70ccm-es simson tuning főtengely 10ezer
- Új 50ccm-es henger 6000
- Új német dugattyú 2000
- Egy pár zéger (hengerfúrótól nagy szerencsémre) 1000

Ide hordtam szervizbe

Apám és jómagam. Hatásfok változó, ezért 5/10

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Sződi szerelő haverom. Munkája abszolút jeles.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1986
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (4) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Simson

További ítéletek (165 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.