A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Piaggio

Sfera S50  

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Műanyag Vespa

Szöveges ítélet

Azért az NRG rovatba írtam, mert nincs Sfera kategória! Egyébként sok tekintetben rokon a két motor. Pl. maga az erőforrás, hajtás, kerekek, fékek.

Teljesen véletlenül vettem a kis Sferát, vagy ahogy én becéztem: "Műanyag Vespa-t"!! Világ életemben a Yamaha robogóit tartottam a legtöbbre, (nem a liceszes szar MBK, CPI hulladékokat), mert nagyon jók voltak a tapasztalatok! Szinte csak a Yamaha létezett a számomra! Aztán az akkori autószerelőm említette, hogy eladja az általa 16000-ért vásárolt, majd használhatóvá épített Piaggio Sfera-t. Láttam már nála korábban, egyszer előttem indította be. 2 hét állás után ránézett a kulcsra, és indult a kis 2 ütemű. Csodálkoztam is rajta, hogy ennyire jól működik a kis motor!
Bár Olasz volt, megtetszett, és épp nem is volt robogóm! Kicsit cicegett benne a hajtókarcsapszeg, de mivel a maximalista szerelőm úgy látta, nincs értelme foglalkozni vele, ezért nem zavart a dolog. Szétesni nem tud, az kis hang meg nem zavaró. Melegen el is múlt mindig! Magának csinálta meg a robogót, lecserélte a kuplungot, szíjat, görőket, hajtóműolajat! Majd egy külföldi munkavállalás miatt elkezdte árulni! 40ezret akart érte kapni, nekem baráti alapon 30-ért odaadta! Úgy érzem, életem legjobb vétele volt! És a mai napig bánom, hogy 1-1.5 év boldog együttélés után belementem egy rossz cserébe, és elboltoltam! Életem egyik nagy hibája volt!

Előítéleteim voltak az olasz robogókkal, de a hétköznapok megváltoztatták a véleményem! Nem csupán pokolian megbízható kis mocsok volt, hanem végtelenül élhető, és praktikus is! Tele volt jópofa tárolórekeszekkel, hatalmas csomag/sisaktartóval rendelkezett, és külön kis akasztó figyelt a taposóidom felett a szatyrok számára! Ezt úgy képzeljük el, mint egy bögre fülét, ami ketté van vágva félúton, és egy elegendő ellenállású rugó tartja "egyben őket"! Ezáltal amit beakaszt az ember, az magától soha nem jön le onnan, csak ha a fül felső részét elfordítja a nagyérdemű az alsóhoz képest. Praktikus, ötletes, jópofa, és nagyon hasznos extra! Három Yamaha-m volt, azok közül egyiken sem volt ilyen sajnos!
Aztán ott volt még a zárható kesztyűtartó is! Ha kormányzárba tette az ember, nem lehetett kinyitni! Ennek is nagy hasznát vettem a hétköznapokban! Számtalan dolog van, ami jó ha kéznél van, de azért a Yamaha-kra jellemző téridom zsebben nem szívesen tárolja az ember! Arról nem is beszélve, hogy ha magára hagyjuk a motort, akkor át kell pakolni a sisaktartóba a japcsiknál! A kis Piaggio-nál nem ez a helyzet! Akár menet közben gombra lenyílik a kesztyűtartó, kormányzárnál pedig záródik! Isteni találmány! Ideális hely pénztárcának, mobiltelefonnak! Nem kell leszállni, és az ülés alatt kotorászni, a kulcsot a gyújtáskapcsolóból kiszedni, majd a sisaktartót nyitni!
A tárolók nagyok voltak, szinte mindennek volt hely bőven! És amit szerettem benne: A motor nem fűtötte be a csomagtartót! Ez megint egy apró előny a Yamaha robogóival szemben, amelyeknél rendszeresen felmelegszenek a sisaktartóban tárolt dolgok! Mindkettő fekvőhengeres ugyan, de a Piaggio máshogy vezette át a levegőt a blokkon, amiből nagyon kevés jut csak a nem megfelelő helyre.

A motor maga nagyon nagy és kényelmes, hosszabb távon is! A visszapillantók nekem kicsit keskenyen helyezkedtek el! Vagy beletakart a felsőtestem a hátralátásba, vagy úgy kellett beállítanom, hogy kicsit a fejemet oldalra kellett helyeznem hátranézéskor! Lehet már nem a gyári tükrök voltak rajta, és csak az okozta a jelenséget. Ezt nem tudom biztosan.
A futóműve a maga műfajában egy igazi remekmű! Sokkal jobb, mint a korabeli Jog-oké. Komfortos, kicsit "nagymotoros", és elnyeli a kátyúkat! Nem úgy azért, mint egy 125-ös nagytestű, de a korabeli 50-esek között szerintem kiemelkedő! Dönteni lehet kellemesen, csak meg kell szokni, hogy a hátsó kerék FÖLÖTT ülünk, nem pedig a két kerék között! Ez igényel némi megszokást! A kereke kicsi, 10 colos csupán. Ehhez képest nem életveszély vele a rossz út sem annyira, mint egy Jog-al! Döntögetésnél sem jön ki annyira a kis kerék hátránya a Piaggio-nál! Nem tudom hogy csinálták az olaszok, de ez a gép egy kimondottan motorszerű robogó lett! Dobfékes elől-hátul, ehhez a teljesítményhez ez pont elég is! A szélérzékenység teljesen elviselhető vele, nem akarja az alólunk kiütni az első kereket az oldalszél, mint a Jog esetében, és a kamionok huzata sem lök le az útról!
Most senki ne gondolja, hogy a Jog-okat szidom! Jelenleg is az van az autóm mellé! Csak gondoltam ha egy korosztály, nagyjából egy kategória, akkor legyen egy mindenki által ismert viszonyítási alap!
És nagyjából eddig is tartottak az előnyök a Yamaha-hoz képes!

És akkor a motor: Örök életű, hálás! Csak teljesen szintetikus olajjal etettem, ENI I-RIde-al, és Repsol-al! Sok állás után kicsit füstölt, míg kijött belőle a sok beleszáradt olaj! Ezt egyébként érdemes volt megvárni, mert ha füstölős kedvében leállította az ember, akkor legközelebb nehezen indult a sok olajlerakódás miatt! Ezért javaslom mindenkinek, hogy a régebb óta álló Sfera-t (2 hét kb), ne indítsák be rövid időre, hanem rendesen járassák ki belőle a retket! Egyébként mindig kiválóan indult, önindítóról is! Fél fordításra! Csak az előbb leírt jelenség okozott neki gondot, az is csak addig, míg rá nem jöttem az okára!
Szóval a motor örök darab, de nem egy erőgép! Lóerőben is elmarad bőven a Jog-tól. A Sfera soha nem akar kiugrani alólunk, nem egy túl fürge gép! Óra szerint 60-65 között volt a vége! Anno egyszer mértem 72-őt GPS-el, de ott valamit csúnyán benéztem! A munkahelyemig (35km) 5-6 percet ver rá Jogom, ami viszont valóban 64-65-öt megy végre! Tehát nem tudom mit mértem akkoriban. De egy 50-60 közé tenném a valós végsebességet, inkább az utóbbi felé billenve. Ezt egyébként tartósan is elviseli!!
Én 16ezret mentem el vele, többnyire nyélgázon, vagy 90%-on! Ezalatt a motor állapota semmit sem romlott! Ugyanúgy indult, ugyanúgy húzott, ugyanannyit ment, mint mikor megvettem! A hangja sem változott!
Amivel nem tudtam kibékülni az a fogyasztása volt. Borzasztóan sokalltam! És sokallom a mai napig! Ha húztam neki, akkor 3.8-4 liter volt! Ha Economi módban mentem, akkor 3.2. Az alá soha nem sikerült levinnem, bárhogy is finomkodtam! Itt zárójelben megjegyezném, hogy a 3KJ Jogom nyélen 3-at eszik, finomkodva meg 2.3-at! Azért ez különbség ebben a kategóriában! Nem hiszem, hogy a Jog 60 kilója ekkora előny a Sfera 88-ához képest.
Ez volt az egyetlen ok, amiért végül el is adtam! Ezek sajnos ennyit esznek, nincs mit tenni! És mindenhol ilyen fogyasztásokat olvastam a neten is. Annyit nem tudtam spórolni a használatával, mint amennyit szerettem volna az autóhoz képest! De ehhez az is hozzájött, hogy autóval autópályán kicsit rövidebb úton jutottam el mindenhova, és nem nagyon jártam akkor városba. Az az alkalmankénti 2-300 forint meg nem ütött akkorát mindent összevetve!

Ennek ellenére én bátran ajánlom mindenkinek! Pont annyi törődést igényel, mint egy Yamaha! Igazából elegendő a teljesítménye, és hosszú-rövid távon is egy kellemes társ! Ha kicsit kevesebbet fogyaszt, akkor soha nem válok meg tőle! Még így is megbántam végül, mert ez egy igazi motor volt! Igen, ki merem mondani! Ezzel el lehetett menni 100 kilométert, tele lehetett pakolni! Elég nagy volt a tankja (5 liter), hatalmas az olajtartálya, és minden elfért benne! Igazi retro robogó kinézete volt!! A kis műanyag Vespa!
Szerettem, nagyon!!

Hibalista

- Benzincső a tank felől a karbihoz!
- Defekt, hátul, 2x is!!
- Az akkunál az 5 amperes biztosíték! Akku! Mint kiderült feleslegesen!
- Egyszer ki kellett takarítani a lendkerék-motortartók környékét! Sáros volt!

Ide hordtam szervizbe

Magad Uram, ha szolgád nincs!

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1992
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 13000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Flame R 125 Következő motorja? Jog Next Zone
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Piaggio

További ítéletek (122 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.