A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Mz » Ts 150 1973 (143)

Ts 150 1973 (143) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Tées, túraképes

Szöveges ítélet

Először is nem lehúzni akarom a gépet, inkább bíztatást adni azoknak akik azt hiszik hogy nagyon belenyúltak a rosszba... mert van belőle kiút.
30000 forintért vettem, árához képest nagyon jól nézett ki. Kívülről. Hazafelé leállt egyszer, majd egy napig nem tudtam indítani, mert nem ismertem az MZ-s Pannoniás indítótitkot (gyújtás nélkül 2 taposás). Jött sok szenvedés elektronikával, mivel kezdetben a fényszóró is indexelt, vagyis az index ütemére villogott. Discoba jól jött volna talán, de forgalomban nem ideális. Szerencsére a hibák általában nem "csűstűl" jöttek, sikerült hajtani is a kisemzét, barátaimmal jártuk a határt, bár akkor még nem mertem 10-20 km-nél távolabbra menni vele, több okból se... Amint meglett a jogsim, már bátrabb lettem. Egyik este spontán poroszkálás közben eltört egy gyűrű, és "dedikálta" is a hengert, tehát jött egy felújítás, 150es hengerre csere. Ezután egy darabig nyugodt volt az életem, legnagyobb baj egy 12,5 km-re kapott defekt volt, ahonnan hazatoltam a motort, ami pofátlan módon - mechanikus km hajtás - számolta nekem a lesétált távot. Hajtottam szépen de egyszer csak kopogósabb lett a hangja, jött a felismerés hogy valószínűleg lóg a főtengely. Egy darabig jártam még vele, de elektronikai baj miatt utána nem nagyon használtam. Így 2010 őszén jött a nagy szétszedés felújítás immár saját kézzel. Lassan haladtam, majd 7 hónapba telt összerakni mivel apránként haladtam, ezidő alatt volt olyan is hogy a felújított főtengellyel a táskámban mentem be az egyetemre. Közben egy ismerősöm újrakötötte az elektromos rendszert, és ezzel egyidőben a vázat is lefestette, a kezdődő rozsda miatt nem is volt baj. A felújítással következő év júniusában végeztem, a bejáratás vége egy Mecseki túrára esett, szűk 800 kilométerrel vágtam neki az útnak egy szegedi MZs csapattal. A túrán Máré várához vezető meredek kaptatón majdnem meg is szorítottam a hengert, kész csoda hogy kibírta, mert egyik társunk 250es motorja két személy alatt már nem tudott felmenni oda.
A túra óta gyakorlatilag nem volt vele komolyabb bajom, számos hosszabb utam volt már vele, akár most is el mernék indulni egy 200 km-es útra. Persze ehhez az is kellett hogy bizonyos kritikus pontok modernizálva lettek, meg az ETZ kipufogó szerepe se csak külcsíny javítása, mivel a TS gyári dobban van folytás. Szervízigénye nem nagy, telente tartok karbantartást. Összességében az egész motort igyekeztem kicsit megfiatalítani, ami a 2. képen látható.
A hibalistánál nem kozmetikáztam, bár lehet hogy apróságok maradtak is ki. Ez a motor tipikusan olyan, hogy legnagyobb ellensége a kókány szerelő, amúgy elpusztíthatatlan.

Hibalista

- - Fals levegõt szivott
- - töltésprobléma
- - megszakitó egyszer
- - kipufogó középen kifújt
- - alsó fõtengelycsapágy,hajtókar
- - gyűrűtörés
- - kondenzátor
- - gyújtótrafó
- - ELEKTRONIKA majd ezerszer újrahúzás előtt...
- például: indexrelé, feszültségszabályzó, gyújtáskapcsoló, akkuhalál

Ide hordtam szervizbe

Naggyörgy Imre. A rejtett elektromos problémák megoldója, a legvalószínűtlenebb szakaszosan jelentkező hibákat is megtalálta.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Szunyi Sándor, ami kezdetekben felmerült baj, ő megoldotta.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1979
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 37800
Megbízhatóság (7) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? S50 Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mz

További ítéletek (211 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.