Tées, túraképes
Szöveges ítélet
Először is nem lehúzni akarom a gépet, inkább bíztatást adni azoknak akik azt hiszik hogy nagyon belenyúltak a rosszba... mert van belőle kiút.
30000 forintért vettem, árához képest nagyon jól nézett ki. Kívülről. Hazafelé leállt egyszer, majd egy napig nem tudtam indítani, mert nem ismertem az MZ-s Pannoniás indítótitkot (gyújtás nélkül 2 taposás). Jött sok szenvedés elektronikával, mivel kezdetben a fényszóró is indexelt, vagyis az index ütemére villogott. Discoba jól jött volna talán, de forgalomban nem ideális. Szerencsére a hibák általában nem "csűstűl" jöttek, sikerült hajtani is a kisemzét, barátaimmal jártuk a határt, bár akkor még nem mertem 10-20 km-nél távolabbra menni vele, több okból se... Amint meglett a jogsim, már bátrabb lettem. Egyik este spontán poroszkálás közben eltört egy gyűrű, és "dedikálta" is a hengert, tehát jött egy felújítás, 150es hengerre csere. Ezután egy darabig nyugodt volt az életem, legnagyobb baj egy 12,5 km-re kapott defekt volt, ahonnan hazatoltam a motort, ami pofátlan módon - mechanikus km hajtás - számolta nekem a lesétált távot. Hajtottam szépen de egyszer csak kopogósabb lett a hangja, jött a felismerés hogy valószínűleg lóg a főtengely. Egy darabig jártam még vele, de elektronikai baj miatt utána nem nagyon használtam. Így 2010 őszén jött a nagy szétszedés felújítás immár saját kézzel. Lassan haladtam, majd 7 hónapba telt összerakni mivel apránként haladtam, ezidő alatt volt olyan is hogy a felújított főtengellyel a táskámban mentem be az egyetemre. Közben egy ismerősöm újrakötötte az elektromos rendszert, és ezzel egyidőben a vázat is lefestette, a kezdődő rozsda miatt nem is volt baj. A felújítással következő év júniusában végeztem, a bejáratás vége egy Mecseki túrára esett, szűk 800 kilométerrel vágtam neki az útnak egy szegedi MZs csapattal. A túrán Máré várához vezető meredek kaptatón majdnem meg is szorítottam a hengert, kész csoda hogy kibírta, mert egyik társunk 250es motorja két személy alatt már nem tudott felmenni oda.
A túra óta gyakorlatilag nem volt vele komolyabb bajom, számos hosszabb utam volt már vele, akár most is el mernék indulni egy 200 km-es útra. Persze ehhez az is kellett hogy bizonyos kritikus pontok modernizálva lettek, meg az ETZ kipufogó szerepe se csak külcsíny javítása, mivel a TS gyári dobban van folytás. Szervízigénye nem nagy, telente tartok karbantartást. Összességében az egész motort igyekeztem kicsit megfiatalítani, ami a 2. képen látható.
A hibalistánál nem kozmetikáztam, bár lehet hogy apróságok maradtak is ki. Ez a motor tipikusan olyan, hogy legnagyobb ellensége a kókány szerelő, amúgy elpusztíthatatlan.
Hibalista
- - Fals levegõt szivott
- - töltésprobléma
- - megszakitó egyszer
- - kipufogó középen kifújt
- - alsó fõtengelycsapágy,hajtókar
- - gyűrűtörés
- - kondenzátor
- - gyújtótrafó
- - ELEKTRONIKA majd ezerszer újrahúzás előtt...
- például: indexrelé, feszültségszabályzó, gyújtáskapcsoló, akkuhalál
Ide hordtam szervizbe
Naggyörgy Imre. A rejtett elektromos problémák megoldója, a legvalószínűtlenebb szakaszosan jelentkező hibákat is megtalálta.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Szunyi Sándor, ami kezdetekben felmerült baj, ő megoldotta.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1979 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 37800 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | S50 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
