Szépségem,a kisTZ
Szöveges ítélet
16 évesen vettem saját keresetből a gépet egy cimborám ismerősétől,akkor 75000 forintért.Budapesrtől Békésre egy pótgyertya nélkül mentem haza vele,nem is volt semmi probléma,és ez a tendencia azóta is megmaradt:soha nem volt olyan,hogy ne vitt volna lábon haza,még ha a bele kilógott is (főtengelyszimmeringesen is hazamentem vele).2005 elején lettem tagja az MZ klubnak,ami csak tovább növelte a gép iránti szeretetem (reklám: mzclubhungary.com).Rendszeresen járunk túrázni,egy hétvégén nemritkán 6-700 kilómétert,de még soha nem fárasztott el igazán akár 3 órán keresztül menni vele.A két személyt hosszú távon nem szereti ,ahhoz kicsit kevés,de az én 80 és a cimbora 90 kilójával is tartható a 70-es tempó nagyobb erölködés nélkül,egy személlyel a kényelmes utazótempója 75-90 között van,a legtöbb nekem 107 volt nyári melegben megpakolva,ezt biciklisórával mértem,mert az van rajta.Hegyen kiváló,nagyon szeretek vele kanyarogni,csapatni és meglepetéseket okozni a nagyobb motorokkal döntögetőknek.Nagyon könnyen kezelhető,nagyon kezes kis gép,kiváló tanuló és kezdőmotor.Persze nem kell tőle sokat elvárni,csak annyit,amennyire ki van találva,de azt kiválóan teljesíti,ha gondosan karban van tartva.Ez csak azért nehéz,mert nem egyszerű jó minőségű alkatrészt találni hozzá.
Nem sok módosítást eszközöltem rajta,vízvezetékcsőből hajtottam sportos kormányt hozzá,a végére aluminim végsúlyt esztergáltam és rövid króm Highway Hawk tükröket raktam rá.A szine nem gyári,de én ezzel vettem,sajnos az idő és egy lepencei szalagkorlát kicsit meggyötörte már,újrafestésre szorul.
2008 márciusban vettem egy SV 1000-et,de az első szerelmemtől,a kisTZ-től soha nem válnék meg :-)
Hibalista
- A kopó alkatrészeket leszámítva (fékbetét,szimmeringek,eltömődő kipuffogó,hengerfúrás,megszakítókalapács csere,gumik,elgörbült lábtartó :D) három dolog "lepett meg" :
- 1.Rossz minőségű utángyártott kuplung belső agy aluminiumból,ami többször lett cserélve,majd kisTS kuplung került a helyére,azóta kiváló.
- 2.A hátsó teleszkóp eleresztette az olajat és sajnos nem tudtuk javítani,így egy taiwanit kellett ráeszkábálni,bár kisTZ-hez adták,de egyedileg kellett felső szemet esztergálnom rá.
- 3.Az első tárcsasféket az utángyártott javítókészlettel nem tudtuk javítani,ezért O-gyűrűt pászítottunk a karmantyú helyére.
-
- Az azért látszik,amit minden MZ-s jól tud,hogy a javítási nehézségeket 95%-ban az ótvar minőségű utángyártott alkatrészek okozzák.
Ide hordtam szervizbe
Bambi mester MZ guru,Gergely László (Békés) segítségével illetve magam javítottam a hibákat.
Ők ketten körültekintő,alapos munkát végeznek,én sajnos nem mindíg,de igyekszem.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 32000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
