Strandkorlátkék NDK motorkerékpár
Szöveges ítélet
2005-ben vettem 8000km-el, 2 év Simsonozás után. Szerencsére nagyon jó állapotban sikerült hozzájutni, bár nem volt olcsó. Ezt-azt javítani kellett rajta, de a lényeg, hogy nem volt szétgányolva mint sok társa. Első féket kellet felújítanom mert szivárgott a fékfolyadék, de felújítás után török fékbetéttel nagyszerű lett, hátsó fékkel nem sok baj van, még a gyári betétek vannak benne. Első-hátsó teleszkópokat is felújítottam, szinte kötelező javítani az első fék után. Szereltem rá dobozt, meg vettem tanktáskát is. Még gyári Pneumant gumik voltak rajta elöl-hátul, ezeket ugyanolyan mintás Heidenau gumikra cseréltem, a gyári láncot D.I.D.-re, tettem bele NGK gyergyát pipával, a gyári biztosítéktáblát késesre cseréltem.
Főleg túrázni használom, voltam már Mecsekben, Mátrában, Balatonon és a Dunakanyarban is, minden gond nélkül. Utazósebessége (100kg vagyok+csomag) óra szerint 80 km/h, ekkor 5000 percenkénti fordulattal üzemel. Végsebessége 100km/h@6000 1/min, de hosszútávon nem bírná.
Viszonylag kényelmes, egy nap 400km volt eddig a rekordom, bár ahhoz már kitartás is kellett.
Emelkedőn nem túl vígan megy fel, de lefelé ezzel is lehet döngetni a szerpentinen!
Összességében teljesen megbízható motor, ha jól karban van tartva, egy kicsit érteni is kell hozzá, de meghálálja a törődést. Bárhová el merek vele indulni, nem félek hogy otthagy az út szélén. (igen, tudom, az ördög sosem alszik meg ami elromolhat az el is romlik)
Hibalista
- Gyakorlatilag semmi, egyszer a lánc szétakadt a patentszemnél és szétcsapta hátul a gyári bakelitet:(
Ide hordtam szervizbe
Én javítom, bár szerencsére nem sűrűn kell
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 8000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
