A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Mz

Etz 250 De Luxe 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Retek

Szöveges ítélet

Miután tönkrement a japán belpiacos 400-as Suzukim, hirtelen valami megoldást kellett találnom a munkába járásra. Budapest agglomerációjában lakom, ez összesen napi 60-70 km ingázást jelelent. Még nem jött össze elég pénzem egy másik "rendes" gépre, ezért esett a választásom a 250-es ETZ-re.

Azt el kell mondanom, hogy sohasem érdekelt, hogy mitől megy egy motor és hogyan működik, egyszerűen csak a városi közlekedés gyorsabb formáját kerestem a motorozásban. Mint sokan mások, én is 50-es robogóval kezdtem, de pár év alatt kiderült, hogy a tejesítménye nem elég még városban sem, inkább veszélyforrás a többi közlekedő számára. Így "léptem feljebb" egy kategóriát, a 125-ös robogóhoz. Motoros jogsim persze nem volt még, és ez a helyzet folyamatos feszültségben tartott, ezért végigjártam egy tanfolyamot is, megszereztem az „A" kategóriát. Itt találkoztam a nagymotorokkal - azóta robogóra csak kényszerből ülök.

Az ETZ-vel eltöltött hónapok árnyaltabbá tették a motorozásról alkotott képet. Erős kettősség jellemzi a hozzá fűződő viszonyomat.

Hetente akad valami, amivel el lehet "játszadozni". Mondhatnám azt is, hogy jó móka, az ember nagyon hamar bennsőséges kapcsolatba kerül a motorjával. Plusz előnye, hogy indokot szolgáltat egy kis elvonuláshoz, ha már zsong a fejem a gyerekek őrjöngésétől :) Már nem nézek bután, ha szóba kerül valahol a "szivató dugattyú" vagy netán az "úszóház tömítés", "kilométer spirál meghajtó rúd" - ennyivel is több lettem. Gyakorlatilag mindent meg tud javítani rajta a halandó is, annyira egyszerű a gép. Alkatrész gyakorlatilag fillérekért kapható hozzá.
Száztizet tartósan megy (a végét sohasem próbáltam, nem erőltettem).

A dolgot a másik oldaláról nézve persze kevésbé vidám a kép. A fene se kíváncsi a porlasztóra meg a többi marhaságra. Pláne hetente nem, amikor hétvégente nettó 3 órát kell szerelni, nyakig olajosan, ahelyett, hogy a családommal lennék. (Kénytelen maga csinálni az ember, mert különben folyton a szerelőnél lenne és ez ráadásul még elég sokba is kerülne.) A motorosboltban már előre köszönnek, hetente többször is megfordulok ott. A boltos elégedetten méregeti a motort, elismerően mondogatja: "hmmm, tökéletes allapotban van, GYÁRI". A bolt előtt folyton lebzselők közül kiszól egy hiányos fogsorú: "ez még motor, nem úgy, mint a maiak"... Hát, egy frászt. Az alkatrészek ugyan olcsók, de gyalázatos minőségűek - az utángyártott mind anyagában, mind kivitelezésében szar. Előre lehet látni, hogy amit ma beszerelek, azt 3 hónap után kidobhatom.
Ugyan megy tartósan 110-zel is, de 90 felett félelmetes a futóműve...

A fogyasztása 6l körül van, többnyire városi használatban - ami azért elég sok, pláne, ha a beleöntött olajat is számolom... A tankoláshoz hurcolászott olaj miatt meg aztán minden cuccom mindig olajos...

Összefoglalva: lehet vele közlekedni, de a rabjavá teszi az atlagos igényű motorost. Aki nincs megáldva szerelői vénával, ne valasszon ilyet. Az se, aki nem szereti a meglepetéseket.
Kisebb termetű motorosoknak az ülésmagasság még megfelelő lehet (170 cm vagyok), viszont a kuplung- fék- és váltókar már túl nagy, alig érem át a kuplung kart, így aztán indexet el sem érem közben.
A magam részéről soha többé szoci motor.

Hibalista

- Gyakorlatilag folyamatosan elromlik rajta minden. Amit kijavítasz, az is pár hónap múlva gallyra megy.

Ide hordtam szervizbe

Haver

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Saját magam

Értékelése: 5

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1986
Kényelem (1) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (1) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? GSX 400 Impulse Következő motorja? GSF 600S
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mz

További ítéletek (211 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.