Retek
Szöveges ítélet
Miután tönkrement a japán belpiacos 400-as Suzukim, hirtelen valami megoldást kellett találnom a munkába járásra. Budapest agglomerációjában lakom, ez összesen napi 60-70 km ingázást jelelent. Még nem jött össze elég pénzem egy másik "rendes" gépre, ezért esett a választásom a 250-es ETZ-re.
Azt el kell mondanom, hogy sohasem érdekelt, hogy mitől megy egy motor és hogyan működik, egyszerűen csak a városi közlekedés gyorsabb formáját kerestem a motorozásban. Mint sokan mások, én is 50-es robogóval kezdtem, de pár év alatt kiderült, hogy a tejesítménye nem elég még városban sem, inkább veszélyforrás a többi közlekedő számára. Így "léptem feljebb" egy kategóriát, a 125-ös robogóhoz. Motoros jogsim persze nem volt még, és ez a helyzet folyamatos feszültségben tartott, ezért végigjártam egy tanfolyamot is, megszereztem az „A" kategóriát. Itt találkoztam a nagymotorokkal - azóta robogóra csak kényszerből ülök.
Az ETZ-vel eltöltött hónapok árnyaltabbá tették a motorozásról alkotott képet. Erős kettősség jellemzi a hozzá fűződő viszonyomat.
Hetente akad valami, amivel el lehet "játszadozni". Mondhatnám azt is, hogy jó móka, az ember nagyon hamar bennsőséges kapcsolatba kerül a motorjával. Plusz előnye, hogy indokot szolgáltat egy kis elvonuláshoz, ha már zsong a fejem a gyerekek őrjöngésétől :) Már nem nézek bután, ha szóba kerül valahol a "szivató dugattyú" vagy netán az "úszóház tömítés", "kilométer spirál meghajtó rúd" - ennyivel is több lettem. Gyakorlatilag mindent meg tud javítani rajta a halandó is, annyira egyszerű a gép. Alkatrész gyakorlatilag fillérekért kapható hozzá.
Száztizet tartósan megy (a végét sohasem próbáltam, nem erőltettem).
A dolgot a másik oldaláról nézve persze kevésbé vidám a kép. A fene se kíváncsi a porlasztóra meg a többi marhaságra. Pláne hetente nem, amikor hétvégente nettó 3 órát kell szerelni, nyakig olajosan, ahelyett, hogy a családommal lennék. (Kénytelen maga csinálni az ember, mert különben folyton a szerelőnél lenne és ez ráadásul még elég sokba is kerülne.) A motorosboltban már előre köszönnek, hetente többször is megfordulok ott. A boltos elégedetten méregeti a motort, elismerően mondogatja: "hmmm, tökéletes allapotban van, GYÁRI". A bolt előtt folyton lebzselők közül kiszól egy hiányos fogsorú: "ez még motor, nem úgy, mint a maiak"... Hát, egy frászt. Az alkatrészek ugyan olcsók, de gyalázatos minőségűek - az utángyártott mind anyagában, mind kivitelezésében szar. Előre lehet látni, hogy amit ma beszerelek, azt 3 hónap után kidobhatom.
Ugyan megy tartósan 110-zel is, de 90 felett félelmetes a futóműve...
A fogyasztása 6l körül van, többnyire városi használatban - ami azért elég sok, pláne, ha a beleöntött olajat is számolom... A tankoláshoz hurcolászott olaj miatt meg aztán minden cuccom mindig olajos...
Összefoglalva: lehet vele közlekedni, de a rabjavá teszi az atlagos igényű motorost. Aki nincs megáldva szerelői vénával, ne valasszon ilyet. Az se, aki nem szereti a meglepetéseket.
Kisebb termetű motorosoknak az ülésmagasság még megfelelő lehet (170 cm vagyok), viszont a kuplung- fék- és váltókar már túl nagy, alig érem át a kuplung kart, így aztán indexet el sem érem közben.
A magam részéről soha többé szoci motor.
Hibalista
- Gyakorlatilag folyamatosan elromlik rajta minden. Amit kijavítasz, az is pár hónap múlva gallyra megy.
Ide hordtam szervizbe
Haver
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Saját magam
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | GSX 400 Impulse | Következő motorja? | GSF 600S |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.3/10) |
