A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Mz » Etz 250 1981 (243)

Etz 250 1981 (243) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

NDK csoda :)

Szöveges ítélet

1992-ben került hozzám az első példány motorhibásan. Teljes generál (fúrás, főtengely, szimmeringek) után évekig hibátlanul üzemelt amíg el nem lopták. Eddig 5 db-hoz volt szerencsém. Megvételt követően mindegyik elektromos rendszerét átnéztem, javítottam. Csatlakozók cseréje, bizt. tábla cseréje késes kivitelűre. A hibalista riasztó lehet de ez 5 motor 60-70000 km eredménye amiben benne van az előző gazdák hanyagsága is. Cserben nem hagyott legalábbis helyszínen némi szereléssel tovább tudtam menni.
Tipikus hiba a kuplung lepörgése ami szerencsére nálam eddig nem fordult elő, váltókkal sem volt gond. A blokktartó lemezei viszont nagyon gyengék (elferdülve a blokk eszi a láncot és lánckereket). Megoldás 1 pár blokktartó megvétele és a lánc oldalán +1 (lehet egyengetett régi is) hozzáhegesztése, a berugó oldalon +2 hozzáhegesztése. Azóta nincs gondom.
Az első teleszkópba híg motorolajat használok, váltóba ha lehet szintetikusat. Néha csöpög az olaj rendszerint az üresjárat jelző kapcsolója a ludas. Fogyasztása változó 4-7 liter között alakul. Jelenleg 2 példány van a tulajdonomban. Az egyik gyengébben megy (max 125) de 4,5 litert fogyaszt a másik erősebb és főleg pörgősebb (140 óra szerint) de 6 alatt nem fogyaszt. Motorja alapjáraton és 6000 felett rezonál alatta kifejezetten kellemes (hála a gumiágyazású felfüggesztésnek). Gyári kipufogóval 3500-5500 között érzi magát elemében de már 2000-től használható. Én csak ajánlani tudom mindenkinek. Éves fenntartása pár ezer forint biztosítás (némi súlyadó??) Jó gumikkal karbantartott futóművel élvezetesen lehet vele motorozni.

Hibalista

- Motorgenerál (az első példányt összeomlott alsó és felső tűgörgővel vettem)
-
- Motortartó lemezek
-
- Lánc. lánckerekek, km óra kihajtás, fékbetétek, bowdenek, kormánycsapágy (csere gumi porvédősre), teleszkóp szimmering és harmónika, gumik, akkuk, fék szimmering, féklámpa kapcsoló, elektromos kontakt hibák.

Ide hordtam szervizbe

Magam szervizelem. A 8-as érték könnyű szerelhetőséget de sokszor gyatra alkatrészt jelez.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1987
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 20000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 5
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mz

További ítéletek (211 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.