MZ: jó is rossz is, jó ha tudsz szerelni
Szöveges ítélet
Két évig volt meg, futárkodásra használtam, egy blokkgenerállal (a szar kisipar miatt) kb. egy évet vagy 30 ezret megy el. Utána blokk szét-össze, felújítás. Amúgy ha megy, akkor ahhoz képest, hogy csak 150-es, nagyon jól megy, persze azért is mert kétütem. Füstöl, mint a gőzös, de nem azért mert valami gond lenne vele, hanem mert ez gyárilag ilyen, de ez nem is lenne gond, csak egy kissé sokat fogyaszt, 4-5 liter közt + olaj a tankba. Amúgy elég rohadós fajta a váz és a fémalkatrészek, de igénytelen is, ha nem törődsz vele egy évig akkor is ugyanúgy elmegy a következő generálig, mintha minden nap suvickolnád. Ennyiből jó. A kis problémáival nem kell foglalkozni (lerohad az ülés, index alig látszik, gázkar ragad, alapjárat nem mindig tökéletes, itt-ott csepeg egy kicsit az olaj) ez egy MZ, nem egy japán csodagép, ennél ezek a dolgok "természetesek". Elektronikájával nem volt bajom, az indexeket leszedtem róla, csak zavaró, a funkcióját úgysem tölti be. Töltése mindig volt. A fordszámmérő és a km. óra szinte lehetetlen, hogy huzamosabb ideig normálisan működjön, de ezt én nem is vártam el tőle. Eladtam már, mert nem volt kedvem évente generálozni a blokkját. Egyszer egy óriási nyári záporban beázott és megállt (elállt az eső, megszáradt, kb. fél óra volt) de ezután egyből be is indult. Szóval ezenkívül sosem hagyott ott sehol, az már az én figyelmetlenségem volt, hogy egyszer kifogyott a benzin, de ilyenkor orvosság az, hogy a bal oldalára kell fektetni (amelyik oldalon van a benzincsap), majd felállítani és pár rúgás után még lesz benne annyi, hogy a következő kútig még elmegy! Ez viszont jó benne, meg az is, hogy 30 ezerért vettem és ennyit azért megért! Nah jó, egy tizes volt rá a vizsga még plusszba!
Hibalista
- a teljes blokkgenerálon kívül: megszakító, telószimeringek, lánckerék hátul és elöl, kuplungprimerlánc csapkodott, ülés lerohadt róla, hátsó fékpálca eltört.
Ide hordtam szervizbe
magam és haverom szereltük
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
