A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Mz » Etz 125 1984 (123)

Etz 125 1984 (123) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy biztos útitárs

Szöveges ítélet

No, akkor el is kezdem valahonnan. Egy ismerősöm Yamaha Virago 250ccm3-sét láttam, beleszerettem a motorokba. Aztán elég hamar meglett az A1 (még most is az van). Jött egy ötlet: MZ-t kellene venni, méghozzá ETZ-t, mert azt könnyű szervizelni, és olcsó fenntartani. Hosszas keresgélés után megtaláltam ezt. Nos, becsapós volt, alkudtam is eleget a mociból, mert nem volt igazán jó állapotban. (A képen az eladó által készített kép van, amit találtam, és ez alapján indultam el.) El is mondom, hogy mik derültek ki róla:

90km/h-val esett, tehát alváz kicsit meggörbült. Faterom ´nagy motoros´ nem vette észre h. húz, én meg nem próbálhattam ki, mert épp jött a jogsi és akkor már nem rontjuk el, nehogy elkapjanak. Szóval nem húzott oldalra. Okés. Mikor ráülhettem végre, akkor dehogynem húzott, egy picit jobbra. Aztán gyűrűzés, és új dugó került bele (frissen fúrt volt a moci, csak megszorították azonnal, és megette az egyik gyűrűt, meg minden hasonló rossz. Gondolom 90-nel akart menni 2személlyel azonnal a gazda.) Aztán jött az új kuplungkosár, az új gázbovden, új gumik. Ezután új kuplunglánc is került rá. Egy nyár végén elvitt engem Veszprémbe, így, ahogy akkor volt. Én bíztam benne. Egyszer állt csak le, mert egy bizti nem érintkezett. A biztosítótáblát is kicseréltem így utólag. Szóval nagyon rendes volt, csak picit gyenge. Azután kiderült, hogy fals levegőt szív, hiába raktam bele új szimmeringet. Akkor még hagytam úgy, ahogy volt, még elmuzsikál egy darabig, ezt a nyarat+őszt kibírja. Úgy is volt, csak tankolni kellett. Télen következett a szétkapás, hogy tényleg szuper és 100%ig megbízható moci legyen. Vettem főtengelyt, 150-es hengert + hengerfejet (összevissza 4000Ftért!!!!! :) ) Neten találtam bontott mocit, aztán elboltoltuk. Szuper állapotban van a főtengely is, kimértük, a henger meg még nem fúrt, bár fúrásra várt igencsak. A blokkot kivettem a vázból, irány a szervíz. Jelenleg felújítás alatt van, még nem érkezett haza, bár készen van a blokk nagy része, már csak a fúrásra kell várni. Minden jót meg fog kapni tőlem, hiszen életem első motorja. A többi elemét festeni vittem. Ott szépen az alvázat is kihúzták, szinte tökéletesre. Hálistennek olyan jól sikerült a kihúzás, hogy nem tudtam kimérni sem a hibát. Mákunk volt. :) Egy icipicit pirosasabb metál lesz a moci tankja meg a két oldala, a többi része mind fekete, a blokk pedig ki lesz polírozva, végig. Nem tervezem soha eladni, főleg, hogy most ennyit költök rá. Igazából tanulómotorként funkcionál nekem, bár hosszabb túrákra is terveztem, és meg is lesz, csak jöjjön a jó idő. Ha meglesz a kellő tapasztalatom, és úgy érzem, hogy már válthatok, még megyek vele 5000km-t, és utána váltok majd egy nagyobb mocira. Ez meg húgomra száll, aki már alig várja az eljövetelét. Ja, és még annyi, hogy az új mocit majd el is kell tartani... Ez olcsóbb... Egyenlőre ennyi, majd még kiegészítem, ha lesz valami.

Most külön is válaszolok a pontozásokra:

Kényelem: Nos, Pécsről Veszprémbe 3x álltam fel a nyeregből kb 10mp-re, majd visszaültem. A moci nem állt meg, max piros lámpáknál, stb. Tudom, nem a legkényelmesebb ülés, de ha ezt meglehetett csinálni, akkor csak nem olyan rossz! ;)

Teljesítmény: Nos, mivel rossz volt a blokk + összeállítás (fals levegő, 150-es karbi), nem mondhatok semmit erről. Majd most, megfelelő, és igen óvatos bejáratás után frissítem ezt a részt.

Fogyasztás: Fals levegő miatt csak 4,5-5l-el tudtam elmenni, de tudom h. ennél kevesebbel is elmegy majd. Majd ezt is frissítem.

Fenntartási költség: Kicsi. Olcsó gumi, olcsó a kopóalkatrész, utánanéztem, tapasztaltam.

Megbízhatóság: Ahhoz képest, milyen állapotban volt, amikor belevágtam a veszprémi útba, nos, egy biztosíték nem érintkezése nem rontja le nálam a 10 pontot 9-re. Ugyanis addig a 3000. km-ig amit már nálam járt le, ennyi történt vele. Bizti igazít, megmozgat, megy. Ennyi.

Szerviztapasztalat: Lehet h. kifogtam az egyik legjobb szerelőt, ki tudja? Mindenesetre eddig pillanatok alatt mindent megcsinált, gyorsan és pontosan dolgozott. Ami meg otthon történt, kézikönyvből lestem, és minden jó lett. Akinek szervízkönyv kell (szinte minden megtalálható benne) dinnyegodre[kukac]freemail.hu és egyeztetünk! Tudok küldeni továbbá: "KÖNYV_ETZ 125-150 használati utasítás", "KÖNYV_Hogyan javíthatom a motorkerékpáromat", "KÖNYV_MZ hogyan tovább" anyagot, ezek jpegbe vannak scannelve. Higyjétek el, érdemes elolvasni őket, és egyszer igazán jól beállítani, mert ha egyszer mindenét a megfelelő helyre csavargatod, akkor mostanában nem lesz vele gondod, az tuti.

Pakolhatóság: Mivel semmi doboztartó nincs még rajta, csak egy -már előző gazdája által készített felszerelhető, kissé csúnya táskatartó (amit én leszedtem, ha nem nagyon messze mentem vele), ezért nem mondhatom h. olyan hű de sokat tudtam pakolni rá. Igaz, hogy volt, amikor 4 táskányi cuccot vittünk rajta, de csak óvatosan, tescoból hazafelé. XD Nos, akkor ilyen kedvünk volt, és kiakartuk próbálni húgommal, mit lehet egy mocival szállítani.

Hogy szerettem-e? Még most is! És büszke vagyok rá, vigyázok rá, soha nincs csutkagáz had´ menjen, stb. Mindenből a legjobbat megkapja (2ütemű olaj, váltóolaj, akksi,....)

Megérte a pénzét? Nekem igen. Nagyon szeretem ezt a mocit.

Aki ezekre a motorokra nem vigyáz, vagy olyan gazdától veszi meg, aki gyilkolta, annak bizony lehet rossz tapasztalata velük. Két ütemű, tehát mindig meg kell neki adni a kellő olajozást, megfelelő minőségűt, jó karburátorbeállítást kell használni, megfelelő üzemanyag-levegő arányt, és nem lesz semmi baj. Nem crossozáshoz találták ki ezt a fajta motort, az országútra termett. Néhány ismerősömnél is találhatok MZt, valaki vigyáz rá, valaki nem. Volt olyan is, aki tisztabenzint tankolt bele, szegény motort nagyon sajnáltam. Tönkre is ment. De aki közülük nagyon vigyáz rá, betartja a "játékszabályokat", annak örök motor ez.

Amúgy a motorommal kapcsolatos dolgokat szépen, vizsgák után elkezdem feltölteni:

http://bmnhm.extra.hu/

+ egy kis videó:

http://youtube.com/watch?v=4Cg1K8pbcQI

Hibalista

- Mivel elég rendetlen gazdától vettem, ezért sajnos volt pár dolog, amit ki kellett cserélnem.
-
- gázkar + gázbovden (ősidők óta ez volt rajta, már le kellett cserélni)
- gumik (nagyon kopottak voltak)
- fékcső (nagyon régi volt, repedezett)
- kuplungkosár
- lánckerék elöl-hátul (kopott volt)
- kuplunglánc (nagyon nyúlott volt, de ez 2soros, szóval tuti rúgatták)
- kerékbakelit repedt volt, és a hátsó lánckerék is teljesen el volt kopva.
-
- Tuti, hogy esés miatt:
- bal hátsó lábtartó törött volt, kuplungkarról hiányzott, bal lábtartóról hiányzott darab.

Ide hordtam szervizbe

Kaposvár, Szerecz autóalkatrész bolt.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Otthon saját magam.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1989
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 22000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mz

További ítéletek (211 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.