Csak megy,csak megy és csak megy...
Szöveges ítélet
Kellet egy olcsó és megbízható motor a lepukkant Hondám alkatrészei után rohangálni. Havertől vettem ezt.
Mivel szét volt hajtva egy motor generállal kezdtem ez után a városi közlekedés mellet, Budapestről jártam le vele Debrecenbe heti sűrűséggel. Soha nem maradtam az úton. Ha volt is gond, többnyire az elektromos rendszerrel, járó képes maradt.
Országúton nem volt gond a töltésével, de sok városi használat közben le tudott merülni. Ezt csak egy komplett dinamó csere oldotta meg. Aztán beégett a mechanikus megszakító is (de még működött). Ekkor cseréltem elektronikusra amivel azóta nincs gond.
Hátsó lámpatest nekem ETZ-re való után gyártott, ami egyrészt mindig elakad valamiben és ripityára törik azonnal, másrészt az izzók rendszeresen kihunytak érintkezési hiba miatt, de amikor működött akkor is olyan halvány volt a 6Volt miatt hogy világosban nem látszott. Ezt cseréltem erős fényű LED-es hátsó lámpára, azóta nincs gond.
Első lámpa szintén gyenge eredetileg, ezt halogénre cseréltem, így már ez is jó.
Egyszer elforgott a kuplung a bordás tengelyen, ez volt az egyetlen amikor nem saját lábán ért haza.
Ezen felül csak kopó alkatrészeket cseréltem benne, de annak ellenére hogy öreg motor ezeket sem kell sűrűn.
A motorhoz már 2 éve nem nyúltam. Műszaki vizsgára is csak lemostam.
Váz és futómű sok mindent kibír, jó a városi forgalomban lavírozáshoz, de nem túl stabil. Nagyobb sebességen, hirtelen irányváltáskor érzem hogy csavarodik a váz, főleg ha meg van pakolva a hátulja. Kanyarvadászatra még a Simson is jobb volt, ez nem túl stabil kanyarban sem és a lábtartó is leér amint nekiállok rendesen dönteni.
Mindent összevetve szerény képességei ellenére nagyon szerethető gép. Ideális munkába járásra, városi közlekedésre és nyugis egyszemélyes túrázásra. Nem csalódtam benne. Ritkán van vele probléma, városi használatra elég dinamikus is. Országúton fárasztó az üléspozíció, de bírja a csutka gázt hosszútávon is.
Széthajthatatlan, egyszerű, megbízható szerkezet.
Hibalista
- dinamó
- feszültség szabályzó
- hátsólámpa
- kuplung tengely
- berúgókar fogasív és racsni
Ide hordtam szervizbe
kizárólag én szerelem
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 16000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
