Az igazi útitárs
Szöveges ítélet
Az előző motorom egy Honda mtx volt. Rájöttem hogy nekem nem fekszik a krosszozgatás, endúrózás. Másra vágytam! Rájöttem hogy inkább a túramotorokhoz vonzódom és az éles kanyarok meghódítására. El is kezdtem gondolkodni hogy mit vásároljak, vagyis gondolkodtam volna ha a pénztárcám engedte volna de csak 100 ezer forintom volt az egészre. Itt be is zárult a kör, hát legyen Mz, méghozzá egy ETZ150. Egy ismerősömtől megvettem 85000 Ft-ért. Azt el kell mondani hogy már nagyon sok km-volt a járgányban azaz 75000km. Ez mondjuk egy kicsit sok egy ETZ-től de ez nem nagyon érdekelt, tudtam hogy aránylag jó állapotban van és örültem mint majom a farkának. Megfogadtam hogy ezt a motort nem fogom kicsinálni és vigyázok rá mint a szemem fényére. Eddig így is volt, a benzinhez és a blokkba kizárólag jó minőségi olajat raktam, tisztogattam, fényesítgettem ahogy az egy jó szoci tulajhoz illik. Aztán jöttek a meglepetések. Egyszer észrevettem hogy valami morajlik a blokkból, olyasmi hangja volt mint ha tányérokat dörzsölnének egymáshoz. Elmentem a legközelebbi ET Z-s haverhoz és közölte velem hogy ne törődjek vele, az MZ-k már csak ilyenek, csörögnek csattognak, de mennek! És addig nincs gond! Én naivan megbíztam benne mert ő már 5 éve Mz-zett. Na, szóval ezek után el mertem vele merészkedni a Bükkbe egy kis túrára (olyan 200km -esre). Hazafelé jövet a csörgés olyan szintűvé vált hogy már nem is hallottam a menetszelet hanem a rettenetes csörgést. Kibírta a hazafelé utat. Egyből vittem is a helyi szakihoz hogy kezdjen vele valamit és rögtön meg is állapította hogy főtengelycsapágyas. (Ez nem is csoda 80000 km után.) Hál´ istennek kijöttem 10000ft-ból úgy hogy egy gyári csapágyat rakott vissza. Ezután megint jött a felhőtlen motorozás, míg nem el akartam menni életem első motoros találkozójára. Naná hogy előtte 1 nappal törik el a váltórugó! Hát igen a szerelő azt mondta hogy minimum 5 nap én meg azt hogy mindenképpen megyek a találkozóra és el is mentem a rossz váltóval. Szerencsésen megjártam oda-vissza. Aztán jöhetett a megérdemelt szerviz amiatt a 200forintos xar miatt.
A teljesítményéről még csak annyit hogy a 125-ös cbr-eket meg lehet vele kergetni. A vége szólóban és 2 személlyel is 105km/h.
Összességében azt kell elmondanom hogy egy jobb telefon áráért igazi útitársat kaptam. Soha nem hagyott cserben és nekem ez a lényeg. Szerintem az esztétikája is megállja a mai világban is a helyét ha szépen lemossuk. Én bátran állíthatom hogy csajozni is lehet vele. Nekem bejött!:D Még legalább addig nálam marad míg át nem fordul az óra, egyszer azért mert nincs másra pénzem másodszor pedig nagyon a szívemhez nőtt!
Hibalista
- főtengely csapágy, váltórugó, gázmarkolat
Ide hordtam szervizbe
Császár Sándor, Mezőkövesd Jókai utca.....
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
