A Második...
Szöveges ítélet
...Motorom. 1995-ben miután eladtam a TS 125-öst ezzel mentem haza. Egy fiatal sráctól vettem 35.000 Ft.-ért. Nagyon jó vételnek tűnt. Már ott megbeszéltük, hogy valószinűleg kuplungozni kell majd, mert néha felpörgött egy erősebb gyorsitásnál, de még sokáig el megy igy. Szakadó esőben óra szerint 145-öt mentem vele hazafelé. Valami lehet benne, mert 25 perc alatt hazaértem. A TS után nagyon ment. Hiába no, 23 izgága német ló repitette. A kuplung hazáig birta, ez kb. 50 km volt. Mindegy, levittem a szerelőhöz. Ehhez már nem mertem hozzányúlni. A kuplunggal soha többet nem volt bajom.
Amennyire lehetett vigyáztam rá. Ez csak ideig-óráig ment. Ez a fogyasztáson is meglátszott. Általában 4-6 litert kért 100-on. A 17 literes tank 350 km-re is elég volt egy normálisabb túratempóban 2 személlyel, hátizsákkal.
Nagyon szerettem a kanyargós utakat, Isteni volt vele ott menni. Jobban gyorsult a kisebb hátsó kerék miatt, mint a 250-es ETZ. Ez dinamikusabb volt, az meg kényelmesebb. A fékek nagyon brutálisak voltak. Főleg az első, amivel nagyon könnyű volt a csúzsáshatáron fékezni. Hiába, ezt teszi a Brembo rokonság.
Ezzel a mocival is sokat mentem. Jártam Vele többször is az osztrákoknál, ahol FM bukókat vettem hozzá. Voltunk az Őrségben, Szlovéniában kerülgettük az aknatölcséreket, az Alföldön sátoroztunk,...Vittem a nagybátyám 170 kilóját, de még igy is tartható volt a 90-100-as utazó tempó.
Még mindig királyok voltunk, akinek szépen leáldozott a csillaga.
A visszatérő hibák a következők voltak:
Az egyik az volt, hogy ha esett az eső, akkor a tank pontosan a gyertyára vezette a vizet. Ilyenkor meg kellett állni (megállt magátol is), és kitörölni a gyertyapipát, aztán tűz tovább.
A másik bosszantóbb volt. A sok pörgetésnek az lett a következménye, hogy átszakadt a főtengely szimmering és az olaj kifolyt a tömités mellett. Ezt általában a hátúl ülő lábára kente fel. De csak addig, amig ki nem fogyott belőle. Utána mehettem vele a szerelőhöz. Ezt évente egyszer eljátszottuk. De sosem tanultam belőle. Utána ugyanúgy mentem vele.
A harmadik pedig a gyenge első teló szimmeringek. Valószinű, hogy nem szerették az intenziv fékezéseimt.
Ja! Az első féklámpa kapcsoló csak fél évet birt. Ez csak 100 Ft-os alkatrész volt.
Nálam volt 6 évig. Az utolsó években már nem is mentem vele, mert nem volt rá időm. Ha volt egy kicsi, akkor elővettem letakaritottam, szilikonozás, vaxolás, majd vissza a helyére. Vettem rá új gumit hátra, új zselés akksit, üléshuzatot. Nézegettem, tisztogattam, óvtam. Majd egyszer meghirdettem 55.000 Ft.-ért. Hamar el is vitték. Mintha a szivem tépték volna ki. Azóta is bánom. Életem legrosszabb döntése volt. A mai napig hiányzik az utánozhatalan „fütyülése”.
Az árábol vettem egy kétütemű Warbit (szintén Népitélt szereplő).
Az álmom egy Yamaha FJR 1300A. Addig beérem egy 50-es Keeway F-Act-al (Focus). Na Ő a HARMADIK...
Hibalista
- Kuplung, főtengelyszimmeringek többször is, első teleszkopban a szimmeringek,féklámpakapcsoló, akksi
Ide hordtam szervizbe
SIMON MESTERhez (csupa nagy betűvel) Tobrukba. Gyors, pontos, igazi értő kezei vannak!
Nincs 10-esnél nagyobb osztályzat?
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 11000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
