A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Mz » Ts 125 1973 (123)

Ts 125 1973 (123) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kis TS

Szöveges ítélet

A motorhoz tavaly nyáron jutottam hozzá . A tulajdonosa egy 60 év körüli bácsi volt aki 6 éve nem használta már . A bácsi újjan vette még 1975-ben . Meglehetősen nagydumás volt így a motor megvétele fél napot vett igénybe :) . A motor multjáról annyit érdemes tudni hogy melóba járós motor volt . A bácsi minden nap 40 kilómétert ment vele kb 20 évig . És utána lett egy agyvérzése és elvették tőle a motor jogsit így kivonta a fogalomból még 2000 ben . Így állt 6 évet . Mikor eladásra került a sor kapott új gumikat és új aksit is . Amikor megmutata akkor az istáloban állt , és úgy be volt takarva hogy nem hittem volna hogy a 100 kabát alatt egy motor áll . Első rugásra indult is . Kis beszélgetés után meg is egyeztünk . Hazaindultam vele de alig alig ment , Ráfogtam a hideg motorra majd csak jólesz ez gondoltam . Beálltam vele otthon . Láttam anyumat széteszi az ideg ha egyszer lesz rendszámom én ezzel megfogok halni :D Ugyanis még hátra volt a java , ugyanis ki volt vona a forgalomból . Másnap már el is kezdtem felkészíteni a műszakira . Gondoltam csak kipróbálom már mégis hogy megy . Hát szomorúan tapasztaltam hogy nagyon gyérűl . Akkor már nem lehett a hideg motorra fogni . Hazamentem azzonal szétszedtem a karbit hátha minden elvan dugulva . És talált . 6 év alatt a karbiban a keverék jó rászáradt és elégé leszűkült minden . Kitakarítottam és már jó is lett . A simson után hihetetlen volt a 90 km/h . Nagy élmény volt . Azután csak lett rendszámom is 2 hét leforgása alatt . A múlt nyarat szinte csak motorzással töltöttem . Jártunk cimbivel a kékesben is . Nagy élmény volt . A fél év alatt egyszer nem rohadtam le . Igazából semmi bajom nem volt vele idáig . A szar "O" gyűrű miatt állandóan olajos volt a cípőm meg a motor hátulja és a gumi fala és a felni . Érdekes módon nekem a mexakító soha nem mászott el a helyéről . Mindig fixen ott állt .
Nekem gyárilag a kis kormányos ts em volt . Amíg nem mentem nagy kormányossal addig nem is hittem hogy ez a motor lehet kényelmes is . Mióta nagy kormányom van igen kényelmes lett . És az úthibák sem jönnek át úgy mivel nem a kormányon támaszkodok . Sajnos 2 hét mulva rájöttem hogy elég gyenge gép ez . Ha nem fúj a szél akkor lehet vele 80-at menni utazóba . Ha hátulról fúj a szél akkor a 90-100 sem probléma . De ha szemből fúj akkor a 70 is nyélgázon csak . Ha nagyon fúj akkor meg 3.-ban egy laza 50-60 . De a lóerő hiány 2 személynél jön ki igazából . Akkor max 80 . Ha hátulról fúj akkor 90 és annyi . Hiába , a 125 ccm nem erre való . A mai 125 ös kategóriával nem veszi fel a versenyt . Hiába csak 32 éves . De a tulaj álítja hogy ő bizony nem bontotta meg a blokját és mégis 44 ezer km-el vettem meg . A hengernek semmi válla sincs . A főtengelynél csak a bronzpersely van kikopva , így van is neki hangja 80-nál , de meg lehet szokni . Jó tulajdonsága hogy gyorsan lehet szerelni és nem kell hozzá nagy tudás . "Egyszerű mint a faék" Ahogy sokan írták a rossz kiépítésű váz miatt eléggé beremeg minden . Sok csavart elhagytam már belőle . Főleg az oldaldekni csavarjai hullanak .
Sokan szidják az Mz-ket a megbízhatatlanságuk miatt . Szerintem az ilyen jó mz-t ki kell fogni . Ha gondos gazdától kerül az ember alá akkor nem sok baja lesz vele .

Hibalista

- Gázbowden elszakadt . Első fékbowden. Lyukas úszó volt benne de ugyanugy ment vele mint a mostani új úszóval :) . Teleszkópszimering . Berugótengely "O" gyűrű világ életében semmit sem ért , állandóan jön a váltónál az olaj . Lánckeréktengely szimering is eresztett , de kicseréltem és jó lett :) . A Zárlatos duda mindig leszívta az aksit . Javítása : duda a kukába ment .
-

Ide hordtam szervizbe

Saját magam szerelem . Természetesen apum segít megállípítani a diagnózist ha olyan a helyzet , de akkor már nagy gáz van (ilyen még nem volt)

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1975
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 44000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mz

További ítéletek (211 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.