A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Mz

ETZ 250 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A frigid szerető

Szöveges ítélet

Emlékeimet tudom elmesélni az ETZ-mről .
Előljáróban elmondom , hogy sokféle motorom volt az életem során . Kisebbek , nagyobbak . Jók , rosszak vegyesen .
1998-ban , 28 éves koromban vásároltam egy teljesen gyári , de erősen leharcolt MZ-t . Az idős tulajdonosa már nem használta , ezért megbízta a 15 éves unokáját , hogy értékesítse a bringát . Természetesen az unoka - amig nem jött vevő a motorra - előszeretettel ment egy-két kőrt a helyi moto-cross pályán , amit stilszerűen Ördöghegy-nek hívnak . Nos ez az igénybevétel nemigazán tett jót az ETZ gyenge alaktrészeinek .
Miután a srác beleunt a gép állandósulni látszó hibáinak , kénytleken volt megválni a számára értéktelen vacaktól .
Ilyen előzmények után tudtam fillérekért megvenni az áhítottat .
Szerencsére a srác nem értett hozzá , ezért nem is nyúlt bele . A blokk teljesen széria volt . A vázon szerencsére nem történtek maradandó sérülések .
Nagy kedvvel álltam neki a motor tetőtől talpig való felújításába . Elötte egy Pannonia P20 -asom volt , ami nem szerettem szerelni . Csak barácsolni lehetett , mert nem volt hozzá új alkatrész . A sarki boltban minden alkatrészt fillérekért meg lehetett venni .
Gyönyörű piros fényezést kapott , amit le is lakkozott a fényező haver . Ha már ilyen szép lett az üza. tank , akkor a váz sem úszhatta az újra festést .
Három hét alatt nagyon csinos , eredeti állapotú ETZ-m lett .
A blokk csak a tisztesség kedvéért lett megbontva , de a csapágyakat mindet SKF-re cseréltem . A gyári szimmeringeket is jóminőségű , olajálló , japán alkatrészekre cseréltem . A barátom felajánlott egy gyári első túlméretes dugattyút ajándékba . Csak ezért lett megfúrva a henger .
Mivel tél volt ráértem szerelgetni .
Szétszedtem az elő lengéscsillapítókat , amiket a gyárinál sűrűbb olajjal töltöttem fel . Első tárcsafék is felújitást kapott .
A legjobb minőségű alkatrészek beépítésével , és igen tisztességes , lelkiismeretes munkát végeztem .
Az első februári , napon meg is tettem az első próbakőröket . A hideg ellenére 200 km mentem vele . A végére össze is rázodott a blokk . Sokkal jobban ment mint elötte .
Majd az egész nyarat nagyobb gond nélkül végig motoroztam . Az első nyáron 3000 km-t toltam bele . Nagyon jellegtelenül motorozható . Nem csinál semmit rosszúl , de az egész előadás szánalmas . A rozoga , jócskán elavult Pannonia P20-assal sokkal élvezetesebb volt a közlekedés , és teljesítményben is porig alázta az MZ-t . Az ETZ egy munkamotor . Olyan mint egy tanyasi traktor , amitől nem lehet elvárni , hogy élményt adjon az uralása . Valószínűsítem , hogy a tervezőknek nem is ezt a feladatot adták 30 éve . Ha az "A" , és "B" pont közötti távolság legyőzése volt a cél , akkor azt sikerrel lehetett megoldani az MZ-vel .
Aztán egy szép nyári napon , minden előzetes bejelentés nélkül menet közben leállt a gép . Mintha az akku merült volna le , de rövid teszt után mindent renben találtam . Újraindításkor se kép , se hang . Egyszerűen nem találtam semmi hibát . Kicserétem a gyertyát , és rögtön indult . Gondoltam valami rossz gyertya lehet ... 20 km után ismét ez a hiba , illetve nemhiba . Volt üzemanyag , volt gyújtás . Ennek mennie kell . De nem megy . Visszaraktam a korábban kiszedett gyertyát , és elindult . Még ilyet ! Érthetetlen . Ezzel a problémával még két nyarat végig motoroztam , de nem tudtam rájönni a hiba okára . Többféle márkájú , és hőértékű gyertyával próbálkoztam , de a hiba mindig ugyan az volt . Szigeteltem , forrasztottam , de nem javult . Volt , hogy 300 km-t ment el probléma nélkül , de volt , hogy 5 km-t . Cseréltem gyújtótrafót , kondenzátort , gyertyakábelt . Mindent ami a gyújtáshoz köze lehet , de nem javult .
Meguntam...
Az új tulajnak elmondtam , hogy ilyen hibát produkál az egyébként nagyon jó állapotú masina . Ezt ő elfogadta , és örömmel vitte haza a német precizitás egyik megtestesítőjét .
Nem sajnáltam , pedig sokat mentem vele . Igazából sosem szerettem ezt a motort .
Talán tanulómotornak még ma is jó , de csak egy nyárra .
Bizom benne , hogy hamar eltűnnek az utakról ezek a vasak .

Hibalista

- Elektromosság rendszeresen .

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1986
Kényelem (4) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 25
Megbízhatóság (2) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja? Honda NSR 125 (2T)
Ennyire szerette (0) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mz

További ítéletek (211 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.