Hálás jószág
Szöveges ítélet
Nagy örömmel vásároltam meg 2019-ben egy 2011-es robogót valós 2000km-el, milyen jó lesz semmi baja, szinte új, tökéletes boltba és munkába járni.
110eFt-ért vásároltam, azóta simán beleszaladt még egyszer ennyi, pedig csak azokat csináltam meg, amit muszáj volt.
Amit már megcsináltam/megcsináltattam:
- Úgy vettem, hogy a kormány kotyog, ok, húzok rajta, de sosem lett jó, kicseréltem a kormánycsapágyat, azóta jó.
- Az előző tulaj a különolajzást nem használta, olyan "igényesen" lett kikötve, hogy a karburátoron el lett hajlítva a különolajzás csonk. Mivel csak karburátorral egyben lehet kapni, akkor karburátor csere, olajcső csere, döglött olajpumpa + meghajtó csere.
- A gyertyát feszt beköpte, nem kapott sokat, hanem alacsony fordulaton az 1:40-es keverék sok volt neki, magas fordulaton meg kevés... ezért nagyon jó a különolajzás!
- Hátul dobfékes, ez a kezdetek óta halott, az összes Motowell robogón siralmas. EBC fékbetétre cseréltem, jól fog, de úgy sivalkodik, hogy nem merem használni mert mindenki engem néz. A következő próba a ferodo fékbetét. Elvileg a felni vagy a fék összehúzó rugó rezonál be, most a legújabb gyanúm szerint a fék összehúzó rugó adja ki ezt a hangot.
- Fényszóró izzó kiégett, azt mondják típushiba, nekem azóta semmi baja, de olyan sokat nem is mentem vele.
- A gyári gumi már nagyon ki volt keményedve, Dunlop ScootSmart gumit kapott. Az első kereket visszatéve szorult, a két első silány minőségű kínai csapágy megadta magát... pedig nyomatékkal lett lehúzva a tengely. Csapágy + szimering csere után jó.
- Szokásos karbantartások, légszűrő csere, variátorház szűrő csere, gyertya csere, vettem bele gyári szerszámkészletet.
- Az előző tulaj kikötötte a benzincsapot, egy nem gyári másik motorra való csap volt, ezt visszakötöttem. Ezután a karbiból csepegett a benzin, nem sok, egy éjszaka kb. 50ml. Típushibája, a gyári tű a karbiban fém a fémen zár, bekerült egy gumis azóta perfekt, meg persze kap majd egy gyári benzincsapot.
- Volt egy elektromos hibája. Amikor a kormányt mozgattam, a digitális órája néha kikapcsolt. A műszarfal 6-os csatlakozójából az aksi felől jövő +12V-os vezeték ki volt húzódva. Mázli, hogy nem testelt le.
- Fékolaj csere
Amit meg kell csinálni, hogy jó legyen (egy darabig :)):
- Benzincsap csere gyárira, mert a mostanin keszekuszán mennek a benzincsövek.
- Hátsó fék sivalkodás megszüntetése.
- A héten jön bele új Motoforce Racing variátor, mert a gyári variátor illesztési hézaga 1mm nem túlzok EGY mm és néha ezt hallani is (és nem, nem kopott, semmi kopásnyom), illetve a gyári szíjat is cserélem.
Mindig van rajta mit csinálni, amihez nyúlok mindig meglepődök milyen silány minőségű kínai alkatrészekből van összerakva. A helyi Motowell márkaszervizben csak karburátor cserén és olajpumpa cserén volt.
Eddig tartottak a rossz dolgok, jöhetnek a jók.
- Minden alkatrész szinte fillérekért kapható hozzá, saját webshop-ja van (az alkatrészek minőségét fenntartásokkal kell kezelni, van amit jobb máshol megvenni, pl csapágy, gumi), ahol nagyon segítőkészek!
- A javítása viszonylag egyszerű, aki nem értett hozzá (pl én) az is megtanulja, ha máshogy nem a saját kárán :)
- Jól megy, teszi a dolgát, az első fék fog mint az állat
- A fogyasztása 3.5L, de én szeretek dinamikusan vezetni
- Amikor a városban 2km-t a dugóban megteszel 20 perc alatt autóval, ezzel pedig 2 perc alatt, na az megfizethetetlen...
- Rommá lehet tuningolni, digitális műszerfal, sportkipufogó, sport variátor, stb. de én itt megálltam :)
Ennek ellenére ajánlom, de csak azoknak akiknek ez a hobbijuk is, aki nem szeret szerelni, az vegyen egy olasz vagy japán robogót.
Hibalista
- - benzin, olaj és vákuum csövek szétporladtak
- - kormánycsapágy
- - karburátor
- - első kerékcsapágy
- - variátor
- - hátsó fék
- - és még amit kihagytam
Ide hordtam szervizbe
Helyi Motowell márkaszerviz. 3x volt ott a motor. Legutoljára csak átnézni vittem a hajtást, akkor a variátor házat kitakarította, 100km-el később levettem a fedelet és tiszta mocsok volt. Inkább rászánom az időt és magam szerelem.
Értékelése: 1
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 2000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 300 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |
