A nyavalyás...
Szöveges ítélet
Egy öreg Piaggioval kezdtem, 10 éve, túl a negyvenen. Nem lévén jogosítványom, 50 cm3-s jószág jöhetett szóba. Ma már tudom, átvágtak, az akkor 8 éves járgány óráját visszatekerték... És mert nem tudtam még, hogy a robogókkal mindig baj van, 4 év után szerettem volna cserélni. Újra, mert kocsinál is az első használt Trabant volt, amivel iszonyúan ráfaragtam.
Akkor találkoztam a Motowell hirdetéseivel. Hogy fojtás nélkül megy 90-et... meg hogy elöl-hátul tárcsafék... meg hogy keveset fogyaszt...
Végül egy bizonyos Hájas úrnál vettem, aki, mint kiderült, Budapest legrosszabb kereskedője, és utóbb a Babóék is megszüntették vele az együttműködést. Hitel plusz régi motor plusz kedvező ár - és jól nézett ki... Ez volt a vonzerő. Meg hogy a fojtásos gyújtáson kívül normál gyújtásra is elő van készítve, csak elektronika csere kell...
Nos, a vásárlásnál az öreg Hájas rá akart barmolni valami dobozt a csomagtartóra, ami ajándék volt - első bölcs döntésem az volt, hogy majd eljövök a dobozért kocsival, hagyja...
A motor elindult, de a riasztó állandóan szólt... Hájas mester nem tudott mit tenni, elküldött Babóékhoz, kiszerelt riasztóval. Ott kiderült, csak a távszabályozó gombja akadt be, jót röhögtek az öregen. Én kevésbé. Hazafelé azért éreztem, hogy ez nem a Piaggio... Nem baj, majd ha gyújtást kicserélik.
Felmentem motoros fórumokra - sok jó tipp jött, ott ismertem meg, hogy is működnek ezek a gépek, vario, görgő, tárcsa, rugó, kuplung, szíj, végáttét - ezeket a fogalmakat ott tanultam meg. Hamar beszereztem egy gyújtást, beraktam, és tényleg nem állt meg 45-nél a gép.
Itt egy pillanatra meg kell állni. Akik a robogók 40 km/h-s sebességkorlátját kitalálták, felültetném őket egy ilyen gépre, is kizavarnám a forgalomba. 40-nel emberhalál, percenként 5-ször előznek sávon belül... Kocsival "szabálytisztelő" voltam, nem hajtottam gyorsan, rohadj meg, ha nem elég városban az 50 vagy a 70... Robogóval? Megölnek!
Szóval megyeget a gép, de így is csak majdnem, mint a Piaggio... Aztán lementem Fehérvárra. Nézem az órát, 40 km-t kell menni, az 80-as tempóval fél óra. Fél óra múlva még Agárdnál se vagyok... Akkor el kezdem figyelni az órát és a kilométer táblákat. Nos, amikor pontosan "60-nal" mentem, akkor 75 mp-ig tartott egy kilométer... Na ja...
Később órákat töltöttem azzal, hogy a sebmérőt szétszedjem, és a rugójának olyan előfeszítést adjak, hogy kábé megfelelő sebességet mutasson, úgy tájékozódás végett...
Aztán az üzemanyagszint mérő. Fél tanknál már nullán... Na, azzal is jó sokat szarakodtam, mire sikerült a kart úgy átalakítani, hogy cirka hiteles értéket mutasson...
Aztán hol ezért hagyott ott, hol azért... Kifogyott a tank, elfojt a benzin, nem volt gyújtás - ezek még a gyári cuccokkal.
Végül gyakorlatilag minden ki lett cserélve rajta, tuning vario, kuplung, végáttét került bele, majd 70-es henger, sport kipu és 70-es karbi. No meg tuning teleszkóp, állítható...
Na attól kezdve ment, mint az állat, kilőtt, de hát a benzint zabálta.
Egyszer az összes vezeték összeégett, át kellett kábeleznem. Ja, mert a riasztó beszerelését szarul csinálták meg. Pár év alatt zárlatossá vált, és ott hagyott.
Egyszer Dorogra menet beállt a dugattyú - igaz, az már 70-es dugóval volt.
A csomagtartójára készítettem magam doboztartót, ami egy darabig működött. Aztán kiderült, hogy szánalmasan van belül meghegesztve, szóval szétbontottam a dögöt, és megerősítettem a tank környékén lévő felfogásokat. Ettől kezdve stabil lett...
Aztán bő egy éve eltört a középső sztendert tartó befogás - ami a motorblokk öntvényének az alja volt. Attól kezdve csak oldalsztender...
Végül idén tavasszal - baromi nagy esőben - végleg cserben hagyott. Azt hittem, a henger állt be, de később kiderült, hogy nem, csak a drótok estek szét benne, de a kompresszió már olyan kicsi, hogy simán átfordult a motor.
A szerelőm szerint nem érte meg a javítás, így némi befektetéssel váltottam, immár 125-re, ne kelljen tuningolni, de legyen erős. 55 évesen jogsit szereztem - és maradtam a Motowellnél...
Aztán idén márciusban
Hibalista
- Riasztó
- Karburátor
- Automata szívató - kézire lett cserélve
- Vákuumos automata benzincsap - elfolyt a benzinem
- Hegesztések - első sárhányó rögzítése, csomagtartó környékén a vázszerkezet
- Eltört a motorblokk alja a középsztendernél
- Rosszak a műszerek
- Eltört 4 év után az index kapcsoló
- Besült a XVI kerületben rosszul összerakott 70-es vashenger
- Rázott a talplemez magasabb sebességnél - amíg a végáttét ki nem lett cserélve.
Ide hordtam szervizbe
Hájas mesterről vagy jót, vagy semmit. Tehát egy szót se.
A Babóékhoz a garanciális szervizre vittem, valag pénzért SEMMIT se csináltak, pedig egy listával mentem... Azt se csinálták meg, ami az előírás szerint kötelező.
A XVI kerületben, a Rákos úton lévő szervizben szarul csinálták meg a tuning variot, a kuplungot, szarul a hetvenes hengert, félúton hazafelé már lerobbantam...
Mindkettő ELÉGTELEN - igen, a forgalmazó BABÓ is!
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
EqüMotors, Dorog
Ha valaki Pestről Dorogra viszi a motorját, annak nyomós oka lehet. Elég nyomós ok, ha Pesten minden valamire való szerviznél átvágják az embert, szar munkát végeznek.
Volt ez a fórum, ahol napi vendég voltam, ott ajánlkozott egy bizonyos Waresz, hogy ha megéri levinnem Dorogra, akkor ő szívesen segít...
Első alkalommal utánfutón ment le a dög - és kiderült, mennyi baja volt... Waresz hozzáértő, tisztességes iparos, jó szakember, nem vágja át az embert, így évekig ő volt "a" szerelőm - és az ma is, az új gépnél.
Hogy miért nem Pesten van a szervize - az az én bajom, és a dorogiak előnye...
Csillagos ötös... illetve tízes...
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Typhon 50 | Következő motorja? | MexOn 125 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.4/10) |
