A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Motowell

Magnet Sport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A nyavalyás...

Szöveges ítélet

Egy öreg Piaggioval kezdtem, 10 éve, túl a negyvenen. Nem lévén jogosítványom, 50 cm3-s jószág jöhetett szóba. Ma már tudom, átvágtak, az akkor 8 éves járgány óráját visszatekerték... És mert nem tudtam még, hogy a robogókkal mindig baj van, 4 év után szerettem volna cserélni. Újra, mert kocsinál is az első használt Trabant volt, amivel iszonyúan ráfaragtam.

Akkor találkoztam a Motowell hirdetéseivel. Hogy fojtás nélkül megy 90-et... meg hogy elöl-hátul tárcsafék... meg hogy keveset fogyaszt...

Végül egy bizonyos Hájas úrnál vettem, aki, mint kiderült, Budapest legrosszabb kereskedője, és utóbb a Babóék is megszüntették vele az együttműködést. Hitel plusz régi motor plusz kedvező ár - és jól nézett ki... Ez volt a vonzerő. Meg hogy a fojtásos gyújtáson kívül normál gyújtásra is elő van készítve, csak elektronika csere kell...

Nos, a vásárlásnál az öreg Hájas rá akart barmolni valami dobozt a csomagtartóra, ami ajándék volt - első bölcs döntésem az volt, hogy majd eljövök a dobozért kocsival, hagyja...

A motor elindult, de a riasztó állandóan szólt... Hájas mester nem tudott mit tenni, elküldött Babóékhoz, kiszerelt riasztóval. Ott kiderült, csak a távszabályozó gombja akadt be, jót röhögtek az öregen. Én kevésbé. Hazafelé azért éreztem, hogy ez nem a Piaggio... Nem baj, majd ha gyújtást kicserélik.

Felmentem motoros fórumokra - sok jó tipp jött, ott ismertem meg, hogy is működnek ezek a gépek, vario, görgő, tárcsa, rugó, kuplung, szíj, végáttét - ezeket a fogalmakat ott tanultam meg. Hamar beszereztem egy gyújtást, beraktam, és tényleg nem állt meg 45-nél a gép.

Itt egy pillanatra meg kell állni. Akik a robogók 40 km/h-s sebességkorlátját kitalálták, felültetném őket egy ilyen gépre, is kizavarnám a forgalomba. 40-nel emberhalál, percenként 5-ször előznek sávon belül... Kocsival "szabálytisztelő" voltam, nem hajtottam gyorsan, rohadj meg, ha nem elég városban az 50 vagy a 70... Robogóval? Megölnek!

Szóval megyeget a gép, de így is csak majdnem, mint a Piaggio... Aztán lementem Fehérvárra. Nézem az órát, 40 km-t kell menni, az 80-as tempóval fél óra. Fél óra múlva még Agárdnál se vagyok... Akkor el kezdem figyelni az órát és a kilométer táblákat. Nos, amikor pontosan "60-nal" mentem, akkor 75 mp-ig tartott egy kilométer... Na ja...

Később órákat töltöttem azzal, hogy a sebmérőt szétszedjem, és a rugójának olyan előfeszítést adjak, hogy kábé megfelelő sebességet mutasson, úgy tájékozódás végett...

Aztán az üzemanyagszint mérő. Fél tanknál már nullán... Na, azzal is jó sokat szarakodtam, mire sikerült a kart úgy átalakítani, hogy cirka hiteles értéket mutasson...

Aztán hol ezért hagyott ott, hol azért... Kifogyott a tank, elfojt a benzin, nem volt gyújtás - ezek még a gyári cuccokkal.

Végül gyakorlatilag minden ki lett cserélve rajta, tuning vario, kuplung, végáttét került bele, majd 70-es henger, sport kipu és 70-es karbi. No meg tuning teleszkóp, állítható...

Na attól kezdve ment, mint az állat, kilőtt, de hát a benzint zabálta.

Egyszer az összes vezeték összeégett, át kellett kábeleznem. Ja, mert a riasztó beszerelését szarul csinálták meg. Pár év alatt zárlatossá vált, és ott hagyott.

Egyszer Dorogra menet beállt a dugattyú - igaz, az már 70-es dugóval volt.

A csomagtartójára készítettem magam doboztartót, ami egy darabig működött. Aztán kiderült, hogy szánalmasan van belül meghegesztve, szóval szétbontottam a dögöt, és megerősítettem a tank környékén lévő felfogásokat. Ettől kezdve stabil lett...

Aztán bő egy éve eltört a középső sztendert tartó befogás - ami a motorblokk öntvényének az alja volt. Attól kezdve csak oldalsztender...

Végül idén tavasszal - baromi nagy esőben - végleg cserben hagyott. Azt hittem, a henger állt be, de később kiderült, hogy nem, csak a drótok estek szét benne, de a kompresszió már olyan kicsi, hogy simán átfordult a motor.

A szerelőm szerint nem érte meg a javítás, így némi befektetéssel váltottam, immár 125-re, ne kelljen tuningolni, de legyen erős. 55 évesen jogsit szereztem - és maradtam a Motowellnél...

Aztán idén márciusban

Hibalista

- Riasztó
- Karburátor
- Automata szívató - kézire lett cserélve
- Vákuumos automata benzincsap - elfolyt a benzinem
- Hegesztések - első sárhányó rögzítése, csomagtartó környékén a vázszerkezet
- Eltört a motorblokk alja a középsztendernél
- Rosszak a műszerek
- Eltört 4 év után az index kapcsoló
- Besült a XVI kerületben rosszul összerakott 70-es vashenger
- Rázott a talplemez magasabb sebességnél - amíg a végáttét ki nem lett cserélve.

Ide hordtam szervizbe

Hájas mesterről vagy jót, vagy semmit. Tehát egy szót se.

A Babóékhoz a garanciális szervizre vittem, valag pénzért SEMMIT se csináltak, pedig egy listával mentem... Azt se csinálták meg, ami az előírás szerint kötelező.

A XVI kerületben, a Rákos úton lévő szervizben szarul csinálták meg a tuning variot, a kuplungot, szarul a hetvenes hengert, félúton hazafelé már lerobbantam...

Mindkettő ELÉGTELEN - igen, a forgalmazó BABÓ is!

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

EqüMotors, Dorog

Ha valaki Pestről Dorogra viszi a motorját, annak nyomós oka lehet. Elég nyomós ok, ha Pesten minden valamire való szerviznél átvágják az embert, szar munkát végeznek.

Volt ez a fórum, ahol napi vendég voltam, ott ajánlkozott egy bizonyos Waresz, hogy ha megéri levinnem Dorogra, akkor ő szívesen segít...

Első alkalommal utánfutón ment le a dög - és kiderült, mennyi baja volt... Waresz hozzáértő, tisztességes iparos, jó szakember, nem vágja át az embert, így évekig ő volt "a" szerelőm - és az ma is, az új gépnél.

Hogy miért nem Pesten van a szervize - az az én bajom, és a dorogiak előnye...

Csillagos ötös... illetve tízes...

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (6) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Typhon 50 Következő motorja? MexOn 125
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Motowell

További ítéletek (39 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.