Ördög és pokol..
Szöveges ítélet
Mondhatom nyugodtan , hogy motoros gyerek voltam,apám Simson Schwalbe-ján kezdem, és végig másztam a lépcsőt, Mz, aztán a /1-es, mindenféle endúró, aztán a sebességkorszak RF400r szúnyogcsödör, CBR 900rr, végül megállapodtam egy VTR 1000 sp2 nyergében 5 szép évet töltöttem vele aztán téglára cseréltem és ház lett belőle.
Teltek az évek és nem bírtam ..
Hatalmas előjáték előzte meg a beszerzést.
Tudtam, hogy 2 hengeres kell, nagy kell, ez részben szűkített a palettán, de még nem volt biztos, hogy túraendúró vagy csupaszmotor lesz az új paripa, és a típus is nagy talány.
És hát a japán hótbiztos után nem tudtam miért de sok végigolvasott éjszaka és kis szakmai kérdezősködés után, kölcsönkértem a jóbarátom kisbuszát és irány Itália.
A Taljánok földjén találtam meg a gyártót akitől végül választottam.
Miért?
Kevés van belőle, nagy és erős 2 hengeres motor hajcsa, egyedi a megjelenése, és ki tudom fizetni.
2 típus lehet vagy egy Moto Morini Granpasso (ez a túra enduró) vagy a Corsaro.
Hosszas nézelődés után meglett az amire vágytam.
2007. Moto Morini Corsaro 1200.
A Motolook nevű design és tuning cég által megbabrált darabot találtam.
Barracuda kiegészítők. Rizoma kütyük, Discacciati fékek, fém fékcsövek, QDexhaust kipuffogó rendszer, DIMSPORT Rapidbike chip, és Piros fehér zöld egyedi festés.
Az ifjú Olasz gazda újonnan elvitte a tuningcéghez és szinte minden mozdíthatót lecseréltetett rajta. 9000 km makulátlan állapot, pacsi a kézbe, motor a dobozba.
Az okmányiroda reggelre maradt, de Itália szép a prosecco finom, a Moto meg Moríni.
A hosszas bevezető után..
A motor sok rossz hír ellenére még nem produkált hibát.
A gyár (manufaktúra) is hol van hol nincs, de Olaszországban mindent lehet venni hozzá, csak tudni kell hova menni.
Egész nyáron szinte le sem szálltam, vidéken élek és napi szinten 20-30 km-t minimum megyek, több részletben.
Rövidgatya+poló kombóban ,természetesen ésszel... használva és beöltözve karcolni a lábtartóval .. mindenre jó..
Természetesen sok év nagy teljesítményű 2 hengeres tapasztalat, és ez főként nagyfokú higgadtság szükségeltetik az ördögi jószág szakszerű zabolázásához.
Magasabb fordulaton 2., 3. fokozatban bármikor hajlandó akarva akaratlan ágaskodni, és egy óvatlan visszakapcsolás könnyen laza farolásba csap át.
A motor alapból 140 lóerő, de ebben kis okosítással 160 csődör hörög, ez bőven elég, sőt..
Minden jó helyen, kényelmesnek azért nem feltétlenül nevezhetem, de ülve motorozható, kis városi forgalomban is élvezet vele a gördülés.
A nyitott kipufogó rendszer 3 fokozatban csendesíthető, de egyenesbe a legjobb Lucifer üvölt a pokol bugyraiból, brutális.
160 km/h felett a kis plexi már csak dísz, keményen kapaszkodni!
Hosszabb túrázás=hátizsák.. doboz tároló nincs, tank műanyag. Tank nem nagy 17-18 liter.
Nagy melegben az ülés alatt izzó kipufogó, vízipóló válogatottat varázsol a golyóállományból.
Negatívum talán ennyi, de ez belefér :)
Streetfightereknek szerintem 1/A
Típushibának mondják az önindító szabadon futóját (még jó)
Hazahozás után szerviz, Olajcsere szűrők átvizsgálás. (nincs 20.000 ft)
Moto Rosso , értenek hozzá.
Ha lecserélem csak egy magasabb (túraenduró) lehet a következő és irány Szibéria..
Hibalista
- Még Semmi..
Ide hordtam szervizbe
Moto Rosso.
http://www.motorosso.hu/
Profik.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 9000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző motorja? | VTR 1000 SP2 | Következő motorja? | Granpasso |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |