Lávmi tender...
Szöveges ítélet
A Totalbike a hibás, hogy megvettem ezt a motort, mert ha nem csinálnak egy tesztet róla és még inkább nem lőnek néhány képet, eszem ágában sem lett volna leszállni a Piaggio-mról. De csináltak, engem meg nem hagyott a kisördög. Először csak a használt kínálat böngészése, majd próba, majd alku, és végre a gyerek névrevétele.
Habár közel 20 éve van A-m, hat évvel ezelőtt kezdtem el két keréken járni, egy 200-as robogóval, kizárólag városban, viszont azt napi rendszerességgel, csak a legzordabb téli időben letéve a motort. Szóval nagymotoros tapasztalataim egy-egy próbakörön túl nem voltak, így a Guzzit sem tudom más márkákhoz, típusokhoz használati tapasztalatok alapján hasonlítani.
Ennyi a körítés, következik a vélemény.
Engem egyértelműen a formája fogott meg, iszonyú jól néz ki, de tudom, ez egy abszolút szubjektív kategória, kinek az, kinek meg amaz. Ha tetszik a retró naked bike vonal, az biztos, hogy nem lehet nem számolni vele.
Gyönyörű részletek vannak rajta, de természetesen a Guzzinál is dolgozik pénzügyi vezető, aki költségoptimalizál, ezért vannak rajta olcsójános elemek. Ezt sajnos ma már nem lehet megúszni.
A motor az én 186 centis magasságommal tökéletesen kényelmes. Biztos van optimálisabb ülésmagasság, meg pedálhelyzet, lehet szögeket számolni, de ráültem, jóvót, azóta is az. A kényelmes, egyenes üléshelyzet mondjuk nem pályára lett kitalálva -ennél csak egy chopperen nyílsz ki jobban, mint egy vitorla-, de maga a motor jellege sem a száguldozást támogatja. Ezzel a motorral 80-90 körül a legkellemesebb túrázni, olyan utakon, ahol ezt a forgalom is támogatja. Az ülés két fővel is kényelmes, az utas egy kicsit megemelve, ellát a fejem fölött.
A motor nem egy versenygép, de mivel alig 200 kg, és nagyon nyomatékos, gyönyörűen húzza a gépet, akár a leszabályozásig. A nagyon alacsony fordulatszámot viszont nem szereti, ott fullad és csörömpöl.
És a hab a tortán, amitől spontán belövellsz a gatyába, az a 90 fokos V2-es hangja, megfejelve az oldalankénti, állati jól kinéző kipufogók hörgésével. Ide már a költészet eszközei kellenének...
A motor Guzzi hagyományhoz híven kardántengely hajtású, amivel a visszaváltásokkor érdemes vigyázni.
A fékek szerintem megfelelőek, elöl egytárcsás Brembo, de könnyen használható és megfelelően adagolható. ABS nincs, nem is adnak hozzá, de amúgy is megette a fene, ha azon múlna.
A motoron cseréltettem a folyadékokat, de javítani, állítani nem kellett rajta eddig. Azaz mégis, a kuplungbovden fölső rögzítése kilazult, meg kellett szorítani az anyát. A szerelő srác (független!) szerint összeszerelési és műszaki minőségben bármely másik márkával állja a versenyt, amit támogatok, mert nagyon egyben van a gép.
Negatívumok, hmmm... A váltó néha szeszélyes. Tárolóhely szinte zéró, kivéve, ha a túradobozok rajta vannak... Egyenlőre ennyi.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Németh Csaba
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 10500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Liberty 200S | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |