Megbízható olasz
Szöveges ítélet
Egy Simsonnom volt előtte de rühelltem, nagy mellényúlás volt.
Úgy döntöttem, hogy eladom és veszek egy robogót mert hiányzott valami tárolóhely, untam kevergetni az olajat a benzinhez, index is jó lett volna, km-óra is és persze nem 30 éves motorra vágytam.
Miután meglett a jogsim, autóra még nem tellett de egy robogót már megengedhettem magamnak. Kereskedőnél vettem, azért írtam hogy nem jó vétel mert drágán vettem még úgy is hogy adott kedvezményt, de legalább nem vert át.
Simsonhoz képest jól ment, kb 75-78/km/h volt a vége de én általában 65-70-el mentem és így 3 liter körül fogyasztott. Mértem már 2,8-at is és 3,2-t is. 1 liter olaj több mint 1000km-re elég, nem figyeltem pontosan mert amint megláttam hogy felvillan az olajlámpa induláskor ha nagy gázt adok, akkor már öntöttem is bele az olajt.
Aból B-be eljutni a környéken tökéletes, munkába járásra is használtam ami napi 10-10km volt. Ha nem vagy már iskolás akkor drága a buszjegy úgyhogy a robogó jobban megérte. Ezen kívül 1-2 alkalommal mentem 50-60km-es távra, jól bírta de nekem unalmas mert ez időben kb 1 óra. Kicsit tartottam hogy otthagy mikor távol leszek vele de szerencsére nem volt gond.
Amiket cseréltem: olaj, légszűrő, gyertya, fékbetétek, hátsó abroncs, variátor szíj, görgők. Ezeket itthon megcsináltam, nem igényel nagy tudást és sok szerszámot se.
Ami nem tetszett benne, hogy a világítása nagyon gyenge, sötétben 50-55 felett, lakott területen kívül már necces volt, nem láttam az utat olyan jól hogy egy kátyút kikerüljek. A sztender alacsony volt és homokon letámasztva elég instabil, ezért mindig egy betonos helyet kellett keresnem. Később vettem rá oldalsztendert, ennél már nem volt ilyen gond. Ami még fura volt hogy zörgött valami az elejében de nem jöttem rá mi lehetett.
Egyik alkalommal nem indult be... fogalmam se volt mi lelte mert előtte gond nélkül ment, talán azt furcsálltam hogy a vége olyan 72 körül van de amúgy pörgött rendesen. Kiderült hogy a hengerben egy deka kompresszió sincs. Ezt jó drágán, de legalább normálisan meg is csinálták. Bejárattam, motorozgattam de ekkor már megvolt az autóm és a munkahelyem is itt volt gyalog 5 percre, tehát alig használtam már a robogómat. Meghirdettem és gyorsan el is adtam, nem adtam drágán, pedig nem volt olcsó. Szervizt, javítást és a 6 év alatti árkülönbséget (vételi és eladási ár) beleszámítva 100-120.000ft-tól szabadított meg + olaj, benzin, biztosítás. Ennek ellenére nem bánom, de sajnos ha költesz a motorodra azt saját magad miatt teszed, mert az értékét nem növeli és a vevő szemében ugyan annyit ér mint egy másik eladó motor amit lehet kevésbé tartottak karban.
Hibalista
- -km óra spirál
- -km óra csiga 2szer is
- -henger elkopott
- -féklámpa kapcsoló
- -hátsó izzó kiégett
Ide hordtam szervizbe
Robogó kereskedő és szerviz. Sokáig volt náluk a robogó, a munkájukkal meg voltam elégedve de drágán csinálták a henger fúrást.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Saját magam javítottam többnyire, de ez nem is javítás volt hanem általában karbantartás, kopó alkatrészek cseréje.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 10000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | S51 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
