Még mindig friss szerelem
Szöveges ítélet
Első robogóként újonnan vettem. Fontos volt, hogy
- nagy kereskű legyen (ilyet több márka is kínál),
- jól nézzen ki (e téren a legjobb).
1.
Az első 200 km-en (fojtással) szörnyű volt. Fulldoklott, nyögött. Miután a fojtást kivették belőle (ez a márkák közül itt volt a leggyorsabb - 200 km -, a piaggionál 1000, az aprilianál 300 km után veszik ki), megtáltosodott. Minimális gázon eléri és tartja a 60km/h-t, ennél tovább nem húzattam, mégiscsak bejáratós.
Futóműve stabil, kanyarban igényli a döntést. LEgnagyobb hátránya a pakolóhely hiánya. Az ülés alatt ugyan elfér némi cucc, a frontidomba viszont még egy mobiltelefont sem lehet berakni, mivel itt van az akksi és a benzintank töltőnyilása (utóbbi jó ötlet: a tank a padlódeszka alatt van, ez jót tesz a súlypontnek). Előny viszont, hogy a csomagtartó rudakra közvetlenül rá lehet szerelni egy dobozt (kell is, ha nem hátizsákba akarunk pakolni).
Másik kritikus pontja a világítás: gömbízzó van benne, leginkább dísznek (remélem, hogy ha én nem is látok vele, engem legalább látnak). Ezzel tenni kell valamit (megpróbálok majd foglalatot cserélni halogénhez).
Nekem fontos, mert kényelmes, hogy a szervíz a kereskedő mellett van a Budaörsi úton.
A márkakereskedő lányok és a szervízes fiúk jófejek, segítőkészek, eddig minden OK volt (remélem, így is marad).
2.
Túl vagyunk az első 1500 km-en. Az előzőekben említett fojtás kivétele után egész nyáron hibátlanul mászkáltunk – 2,5 l-es fogyasztással. Aztán szeptember elején megérkezett az első hideg és esős nap. Reggel még nem volt gond, de délután elindulásnál kezdődött újra a fuldoklás. Gázra leállt. Kereszteződésekben ez különösen jópofa dolog volt, csoda, hogy túléltem, és a következő napot is. Szerencsére esedékes volt a 10 000 km-es szerviz, szóltam, hogy gond van. Állítottak az autómata szívatón, ettől hidegen tovább volt magas a fordulatszám, de legalább ment. Egy hétig. Akkor elfogyott az alapjárat, pörgött, mint a bolondóra, fékkel kellett álló helyzetben tartani. Másnap nem indult. Telefon szervizbe, beszállítás, délután vihettem: állítólag szétesett a szívató, gariban javították. Elinduláskor minden csodálatos volt, próbakör után újra nem volt rendes alapjárat. Vissza a szervizbe, állítottak a levegőn, azóta újra megy. Az alapjárat ugyan kicsit sokáig magas, és a fogyasztása újra 3,6l/1000 km, de ez a reggeli-esti hűvösnek is betudható.
Vezetni továbbra is nagyszerű. Indul, gyorsul, kanyarodik, stabil. Az autók között kiválóan elfér, és a rákerült dobozzal már pakolható is.
Hibalista
- Autómata szívató, garanciában cserélték.
Ide hordtam szervizbe
Belfini, Budapest XII., Budaörsi út
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
