Kanyarvadász
Szöveges ítélet
Szatyorban vettem 160ezer forintért, eltömődött olajjáratokkal és kopott főtengellyel. Az előző szerelő szarvas hibákat vétett, borzasztó volt látni a kontár munkát... így jó kis nyári projektnek indult és nem bántam meg. Teljes felújítást kapott általam, motorblokk, elektronika, felfüggesztés, fékek, gumik, meg minden. Már a frissített vastagabb vezérműlánccal raktam össze. A Nikasil bevonatú henger miatt nem eszi az olajat, mint a hasonló évjáratú Burgmanok. Nagyon fürge, komolyan ki lő ha kell és könnyű vele kanyarodni. Konkrétan imádja a kanyarokat. Van itthon egy Suzuki Burgman 400-as robogónk is, azzal össze tudom hasonlítani. Alacsony súlypontja és a Burginál kicsit rövidebb tengelytáv miatt sokkal könnyebb vele forgolódni. A hegyi szerpentineket nagyon szereti. Magasabb az ülése, ezért 180cm-es magasság mellet sokkal kényelmesebb, mint a japán. Az ülés alatt két teljes értékű bukósisak is elfér, a gyári kofferban is sok hely van. Nagyon kényelmes vele utazni. Van elég lábhely, elég magas, a szélvédelme kiváló, nyáron talán sok is kissé a meleg miatt. A gyári 19-es görgők helyett 16.5 grammos görgőket raktam bele és egy Sárga kontraszt rugót. Így a végsebességet hamar eléri , de az indulása még drámaibb. Lineárisan gyorsul 0-ról 120-ig, nagyon dinamikus, de a 140-et kicsit később éri el. A tartós utazó sebessége 80 és 100 között van, ott érzi jól magát, de ha kell egy gyors előzés, a 120-at hamar meglépi. Könnyű szerelni, mert nem kell sok burkolatot eltávolítani a váltóhoz például egyből hozzá lehet férni. Egyetlen hátrányát találtam eddig a Burgihoz képest, ami a világítás. A dizájnos lámpa jól néz ki, de este nagyon gyenge. Összességében azt mondhatom, hogy nem kellett volna abba hagyni a gyártását. A blokk már átesett egy fejlesztésen, ami jót tett neki, kiforrott lett. Könnyebb szerelni, mint az akkori vetélytárs Suzuki Burgmanokat és sokkal könnyebb vele kanyarodni. Kényelmes, dinamikus és fordulékony.
Hibalista
- Csak kopó alkatrészek, féktárcsa, betétek, gumik.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | ETZ 150 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
