Amiben tényleg lakik egy "phantom".
Szöveges ítélet
Meguntam a reggeli dugózást, de nagyon. Meg elegem lett, hogy a parkolás fizetős - már ha van hely. Ráadásul haza kellett hozni egy kölcsön robogót, meg egyszer valamikor megcsináltam az "A"-t is, van is motor a családban. Ez megadta a lökést: kellett valami amivel a reggeli dugó és a budapesti szívás megúszható.
Néztem mindenféle "mákás" (értsd. nem kóreai rémség) motort végül ő lett. A fantom. Itthon szétbontottuk, mert azért mégis csak 6 éves. Gyakorlatilag azon kívül, hogy poros, semmi baja nem volt. Valószínűleg a km óra nem eredeti lehetetett, mert ennyi km biztos nincs benne vagy nagyon vigyáztak rá vagy nagyon minőségi a motor.
Lefutottuk a kötelező köröket: variátor, kuplung, görgők, rozsdátlanítás (végül rozsdafoltot sem találtunk, de attól még lebontottunk minden elemet). Na meg akkor már egy 70-es henger és hozzá egy karburátor, hadd szóljon.
Azóta imádok reggel pöfögni vele. 70 körüli utazótempó, ergonómikus kidolgozás, projectoros lámpa, dupla tárcsafék, digitális műszerfal... egyszóval olyan, mint amilyennek az ember egy kiváló kismotort elképzel! Jól kanyarodik, jól megy és szerintem szép. Mindezért kér egy kevés olajat, 3 liter benzint 100 km-en és egy évi kötelezőt, 3500 Forintért.
De valahol egy "Phantom" még mindig lakik benne, mert nagyobb bukkanókon annak ellenére zörög, hogy már mindent meghúztam :)
2008.10. Most, hogy már fél éve megvan és rendszeresen használom ismét gyűlt pár tapasztalat. Egyrészt nagyon hiányzik valami kis rekesz a műszerfal alatt amibe apróságokat be lehet dobálni (papírok, üdítő, stb). Barátom 10 évvel idősebb F10-én van ilyen, nem tudom, ezt miért kellett visszafejleszteni.
Sajnos a gyári kipufogóban a katalizátor megadta magát és szó szerint darabokra tört (a kipufogón belül). A darabok szépen eltömítették a kipufogót így kábé 0 gyorsulás mellett 40 kmó volt a max. sebesség. A kipufogó csere ugye nem nagy ügy, de mire megtaláltuk a hibát... (ugye elég nehéz reprodukálni, hogy épp miként rendeződnek a darabok a dobban).
Amúgy most mégjobb lett a motor. Mostmár simán 80-an az utazósebessége. Továbbra is szeretem.
Hibalista
- Letámasztó (leüthették az alját, mert csúnyán görbe volt), indítómotor, kuplung (ez ugye normális), görgők (meg ez is), katalizátor széttört
Ide hordtam szervizbe
jómagam és öcsém :)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
