Városi cirkáló
Szöveges ítélet
Életem első motorja. Tavaly februárban kaptam (a család a vételár egy részét összedobta, a többit kipótoltam) 40. születésnapomra, ennek örömére beiratkoztam egy autósiskolába, és letettem a B125 jogosítványt. Erről sokat lehetne írni, a lényeg, hogy rutinos autóvezetőként (több mint 20 éve van jogosítványom) abszolút szerencsésnek tartottam felfrissíteni a KRESZ ismereteimet, és sikerélményként éltem meg, hogy csont nélkül sikerült letennem a vizsgát. A gyakorlati oktatás is rendben volt, az előírtakhoz képes 2-3 órát még vettem mind rutinból, mind forgalomból, így elsőre sikerült megcsinálnom a gyakorlati vizsgát is. Mivel tényleg most ültem először motoron, teljesen más szempontok alapján kellett a közlekedésre összpontosítani. Jól döntöttem, hogy nem 50 cm robogót vásároltam, mert akkor nem kellett volna elmennem az oktatásra, és így rengeteg ismeretanyaggal szegényebben (és bizonytalanabbul) vágtam volna neki motoros pályafutásomnak.
A motorválasztásnál az alábbi főbb szempontok voltak döntőek:
-Mivel Budapest egyik szélső kerületében lakom, és a városközpontban dolgozom, elsősorban a tömegközlekedés kiváltására akarom használni, így a fórumokon olvasgatva 125 cm robogót kerestem.
-Legyen nagykerekű a kátyúk kivédése miatt
-A papírjai rendben legyenek, optimális esetben rendszámos legyen, ne kelljen ezzel külön vesződni
-Lehetőleg alacsony km
-Megfizethető ár
A kör eléggé leszűkült, végül egy internetes hirdetésben találtam rá. A moci az összes kritériumnak megfelelt. A tulajdonosnak volt egy nagyobb motorja, ezt alig használta. A vásárlás előtt szakértő szemekkel átnézettem, minden OK volt, így az eladó kezébe csapva megköttetett az üzlet.
Gyakorlatilag a jogosítvány megszerzése után egész késő őszig ezzel jártam dolgozni, a telet kezdő motorosként nem vállaltam be, de már nagyon várom a szezont. A motorral maximálisan meg vagyok elégedve, de viszonyítási alapom nincs, Eddig egyszer hagyott cserben (majdnem), egy benzinkút előtt kb. 50 méterrel kifogyott a benzin... Ez persze az én hibám volt, nem a motoré, de tanultam belőle. Nagyon jól lehet vele közlekedni, jól irányítható, és mivel viszonylag magasan ülök rajta, így jól belátható az út. Ebben a szezonban 2000 km-t tettem bele, szervizben még nem voltam, majd most a szezon elején akarom elvinni olajcserére.
Hibalista
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 4700 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |