Városban a legjobb!! People 150ccm
Szöveges ítélet
Az én people-om 150-es és 2004-es de nincs ilyen kategória ...
Volt régebben több motorom is, köztük Aprilia Af-1 vagy CBR 600. de jött a kocsi, lakás stb.. De most kellett nekem is egy robogó a városba, reggelente munkába rohangálni ami keveset fogyaszt és nem kell hozzá nyúlni.
Kezdtem egy Honda dio-val gondoltam napi max 25 kmre bőven jó. Hát ha egy órát használtam 2 órát szereltem. Volt, hogy menet közben leesett a kipufogó, de általában csak simán megállt, és megadta magát. Pont arra volt jó, hogy megtanuljak robogót szerelni. Egy rakás szar volt....
Így jött a következő 90 ezerért vettem egy keeway hurricane-t 3000 km-er volt benne! Na ahhoz hozzá se kellett nyúlni csak tankolni és menni, de hamar kevés lett. Így jutottunk el tavaly a 150ccm people-höz. Újpalotán lakok szóval garázs nincs, így alapból kizártam minden drágább robogót. Maradt a People vagy a Scarabeo. Sajnos nem találtam jó áron Scarabeo-t.
Megnéztem 2-3 People-t általában 100 és 130 között van az ára de olyan lepusztult darabokat találtam, hogy az hihetetlen.
Volt egy piros 115ért. Oda mentem helyszínre, egy fához volt kikötve egy kiszívott színű lepusztult tükrök nélküli rom, amit még a bontó se venne be. Fordultam volna vissza mikor is lejött az eladó, hogy én hívtam-e. Hát mondom igen, (nem úsztam meg, hogy ne kelljen vele beszélni) kérdeztem, hogy ő lenne-e az. Igen, mondtam oké hagyjuk is ...
Tényleg érdemes jól körülnézni, iszonyat milyen szar állapotúak is vannak.
Viszont láttam egy nagyon szépet 130ért, fel is hívtam a tulajt, hogy találkozzunk. A motor szép volt, jó hangja volt, mondtam ok megveszem, elugrok a bankba pénzért. 5 perc mulva jött a teló, bocs de közben jött egy másik vevő is és nála volt kp. Hát ok, ezt megszívtam, de hát ez már csak ilyen.
1 hét keresgélés után jött a következő. Teljesen átlagos állapotú, pöcc-röff jó hangja volt, ment mint a barom így el is hoztam gyorsan 120ért.
A motorról:
Ez is egy tipikus japán, kb 150 centis emberekre tervezve. A kormány nagyon rossz helyen van, ilyen bilin ülős kicsit előredőlős üléspozíciója van, tényleg szokni kell. Nekem nem sikerült, viszont ha kihajtom a hátsó lábtartót akkor egész vállalható ülés pozíciót kapunk. Ajánlom mindenkinek!
Igazából ezt leszámítva csak jót tudok mondani róla. Megy mint a barom olyan 80ig nagyon húz. Többször volt városban, hogy egy-két autós nem akarta, hogy a lámpánál elmenjek mellette, de 80-85ig nem értek utol. Persze utána elfogy, de addig nagyon jól megy. (itt nem Subarukra kell gondolni, a legutolsó egy alfa 156-os volt, előttem egy régi galant akart utolérni, egyiknek se sikerült 80ig)
A nagy kerekek miatt sokkal kényelmesebb és könnyebb menni vele, nem dobálja annyira az út, bár így is kerülöm a Hungária-t mert leveri a vesémet minden egyes méter.
A végsebessége nekem olyan 90-95 körül van, de akkor már csúnya hangja van. Kérdeztem a szerelőt, hogy nem kéne-e többet mennie, azt mondta a görgőkkel lehetne játszani, de engem annyira nem zavar városba ez így tökéletes. Ki tudok ugrani a lámpánál és a 80 bőven elég is.
Fogyasztása nekem 2.5 fölé sose ment! mindig írom pontosan mikor és mennyit tankolok kilométerre lebontva. Pedig tulajdonképpen mindig full gázon megyek. Egyedül arra figyelek hogy nem hajtom ki a végsebességig. max 85 mert utána már csúnya hangja van...
Olajat így 40.000 km környékén sem eszi egyáltalán. 3 naponta ellenőrzöm, 3000 kilométerenként cserélem. Lent a parkolóban egyszerűen meg lehet oldani egy csavar van az alján és kész... egy fém szűrő van benne azt benzinben át szoktam mosni és mehet vissza minden.
Benzinből szoktam tankolni 95-öset vagy a Shellnél V-powert. igazából nem érzek semmi különbséget, se teljesítményben se fogyasztásban.
Sajnos most majdnem elköszöntünk egymástól, egy ideje nehezen indul, önindítóra csak visít, de nem forgatja meg hidegen. Néhány próbálkozás után beindul, de ez egyre tovább tart. Ha már beindult, legközelebb pöcc röff, de másnap reggel megint szenvedés. Próbáltam berugókarral, de azzal se akart indulni.
ELvittem szerelőhöz azt mondta a szabadonfutó teljesen megadta magát, ahhoz hogy cseréljük szét kell kapni a blokkot, csak a munkadíj 40.000 ! + alkatrész. így a javítás 70 körül lenne, + a berugót is meg kellene csinálni. Hát annyit meg nem biztos, hogy megérne. Azt mondta, a berugó részéről hiányzik a fogaskerékből hiányzik 3 fog, így azért nem tudtam berugni. A fogaskerék cseréje 25.000 munkadíjjal. Ezt még bevállalom, mostantól majd rugom reggelente.
Ezt leszámítva teljesen megvagyok elégedve vele! Mindenkinek ajánlom aki a városba akar rohangálós igénytelen motort. másfél év alatt csak a kötelező kopó dolgokat kellett megcsinálni ( idén februárban cseréltünk szíjat, komplett variátórt és görgőket + légszűrőt 25.000 ért.)
Teljesen elfogadhatónak tartom az alkatrész árakat, az önindító javítása itt is csak a munkadíj miatt ilyen magas. Szóval ez nem a motor hibája.
Pakolni jól lehet, ülés alatt nagy rekesz van, bár egy zárt sisak nem fér bele.
Csak ajánlani tudom mindenkinek! Abszolút megéri, most is láttam 120 körül szép darabokat.
Lassan eladó sorba fog kerülni, asszony is akar jönni, megyünk túrázgatni, oda pedig kell a nagyobb motor :)
bár lehet, hogy megtartom városba 2 literes fogyasztás miatt...
Hibalista
- Szerencsére csak kopó alkatrészek:
- - szíj, variátor kompletten + légszűrő munkadíjjal együtt 25000 Ft
- - Olaj csere 3000 kilométerenként 3000 ft
- - berugó fogaskerekei elkoptak 25000 munkadíjjal
Ide hordtam szervizbe
Üllői út Red Hot Motors
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | hurricane | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |