A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kymco

People 125 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szeretni való városi dugóhúzó

Szöveges ítélet

Találtam egy nagyon jó előszót hozzá, amit most idéznék, mert abszolút ide illik:
"A motorozás: szenvedély. Nem csak azok szeretnek motorozni, akiket vándorkedv hajt, sebességláz kerget vagy az oly gyakran vágyott szabadságot keresik. A motorozás ugyanis életforma, a motorkerékpár pedig több, mint tárgy, több, mint gép. Ugyanaz a lobogást látjuk minden pilóta szemében, akár vérbeli biker, akár vad sportmotoros, akár békés munkába járó az illető. A motorozás emellett rituálé is. Gondosan felöltözünk, magunkra öltjük a bőrruhát, a csizmát és a sisakot, felkészülünk rá, hogy végre beleszimatolhatunk a levegőbe és meghódíthatjuk az aszfaltot. Ez a rítus nem tesz különbséget kor, nem és faji hovatartozás szerint, bárki, akinek kedve támad hozzá, élvezheti."

2008-ban mikor megtaláltam a szekrényben a motoros ruhámat, felrémlett bennem, hogy talán itt a megoldás, hogy ne a családi négykerekűt vigyem el, hanem újra motorra kéne ülni. Régebben egy Kawasaki GPX-400R-em volt (4 év, rengeteg kilométer, sok-sok öröm), amit nagyon szerettem. Ezzel kezdtem a jogsi megszerzése után. Munkahelyemen munkarobogóm volt egy ideig egy 50-es Yamaha Neo's. Mivel limitált összeg állt rendelkezésemre, tudtam nagymotor ezúttal kizárva, viszont 50-es robogót sem szeretnék venni. Olvasgattam a fórumokat, nézegettem a hirdetéseket, majd elvetődtem egy használt robogó árushoz, ahol megtaláltam őt. Igen, őt... Ő ui. egy szürke eminenciás.
Némi nézegetés után - miközben a 250-est is nézegettem - úgy döntöttem, őt választom. Volt egy borzasztó elméletem, ami rögtön első este dugába dőlt, a tárolásról, ezért választottam inkább a 125-öst.

Első napon jött a meglepetés, iszonyatosan húz. Ez azóta is megvan. A maga 10 lóereje hihetetlenül jól mozgatja a 110 kg-os testet és az akkori magam 106 kilóját (azóta lefogytam, csak jobb lett). Onnan kezdve nap-mint-nap együtt járunk dolgozni, és csak az esős időben okoz némi fejfájást a tárolóhelyre való felrakása, hiszen panelben lakom. A tárolóhely pedig 6 lépcsőfok, egy általam szerkesztett pallóval leküzdve. A motor meghálálja a gondoskodást, hiszen ha jó olajjal tölti az ember (én 10W40-es Valvoline olajat töltök bele), pöcc-röff indul. Persze azután, hogy megjavult a gyújtáselektronika.

Jól motorozható, 16 collos kerekekkel pedig igazi városi vadász. Simán lehet vele autókat kerülgetni, dugót húzni, sebesen előzgetni, illetve a közeli agglomerációba kijárni. Messzebbre azonban már nem alkalmas. Max. 85 km/h-t megy (GPS-szel mérve). A súlypontját kicsit nehezen találtam, de mióta ráéreztem, könnyen veszem a kanyarokat, és sokszor hálát adok, hogy 16 collos a kerék méretem... :)

Először én is félve fordultam a márkához. Aztán úgy gondoltam, hogy ha egy olasznak megfelelt a motor... - egy olasz embernek, amely ország közlekedése a robogóra épül, és ami a motorozás európai őshazája, és jelenleg is az egyik legnagyobb motorgyártó található ott - akkor nekem miért ne felelne meg? Retrós külseje nagyon bejött. Sokan tévesztik össze első látásra Piaggio-val.

Azóta történt: úton hazafelé Szigetszentmiklósról, a szabadkikötő úton egyszer csak nyél gáznál lassulás, majd leállás. Elektronika van, gyújtás van, indulás nincs. Töltöttem rá olajat, és vártam vagy fél órát. Kékes füsttel (ajjaj) beindul, hazafelé szigorú 40. Másnap szerelőhöz el, aki pár óra múlva hív: gyűrűtörés, olajat elengedte, megszűnt a kenés, hengercsere és vezérműtengely csere. Ez utóbbit felújíttatta, én meg szereztem csere hengert. Az egész művelet 50 papírba került, de azóta is megy. Közben rájöttünk, hogy talán ásványi olajjal kéne menni. A 15W40-et jobban szereti, bár azért ebből is eszik egy kicsit. Hiába, ez már csak gyári hengerrel lenne jobb, az viszont horribilis összeg.

Pár száz kilométerrel később a garázs előtt leállítva - mert azóta lett garázsos tárolásra lehetőség - és sztender-re téve a hátsókerék megy, mint az isten nyila. Leállítom, újra indítom, ugyanaz. Leállítva egyáltalán nem gurul. Szerelő felhív, elmond hiba, ő válaszol: kuplung, holnap hozd el! Elvittem másnap, úgyis esedékes volt a hátsó kerék cseréje is. A kettő együtt 25 papírból kijött munkadíjjal együtt. Azóta nincs hiba, megy, mint a veszedelem.

A 125-ös nekem már kevés, főleg a 400-as alapozással. Következőleg így legalább a 250-es nagytesó váltja fel, de sokkal inkább az 500-as Scarabeo vagy a szintén 500-as Xciting, esetleg egy 400-as Burgman... Amíg még megvan, használom. Azzal, hogy a Totalbike beindította az általuk B125-re keresztelt őrületet és igyekeznek pokollá tenni a 125/50-es használók életét, úgy döntöttem, hogy egy ideig marad még. Persze utána jártam, mennyiből lehetne rendszámot varázsolni rá, de még mindig majd' annyiba fájna, mint amennyiért jelen állapotában el tudnám adni.

Hibalista

- Gyújtáselektronika meghalt, se kép, se hang. Szervizben rendbe tették, azóta semmi baja. - Kilométeróra spirál. - Gyűrűtörés, olaj elfolyás - vezérműtengelynek is annyi lett. Henger csere, vezérműtengely felújítva, azóta 15W40-nel megyünk és lám-lám jobban is tetszik neki. - Kuplung - csak beindítva lehetett menni vele, javítva. - Hátsókerék nagyon elkopott, és drágán ugyan, de lett új, amin jobb a stabilitás is...

Ide hordtam szervizbe

Totipe Robogó - Róbert Károly krt. Bp. Megbízható, tökéletesen ért a robogókhoz. A következőt is ide fogom hordani.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2002
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 11500
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás l
Előző motorja? GPX400R Következő motorja? Scarabeo 500, Xcitng 500
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kymco

További ítéletek (134 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.