Szemrevaló utazó
Szöveges ítélet
Előzetesen annyit, hogy 50-es Kymco Filyvel kezdtem, majd Kymco Agility 125-tel folytattam robogós múltamat és mindvégig megvoltam elégedve a márkával. Amikor már nagyobb gépre volt lehetőségem, nagyon sok nézelődés után két márka közül - Aprilia Atlantic 250 és az Xciting 250 - választottam a Kymcot. A kinézete nagyon modern még 4 év után is frissnek hat, robosztus megjelenése a mai napig bámészkodókat vonz a parkolóban. Viszonylag magas felépítése, valamint a nagyon eltalált dizájnos első idom és a morcos lámpatest miatt a lassabb autók lehúzódnak előle, amin előszőr meg is lepődtem. A széles ülés nagyon kényelmes, a vezetési ergonómia jó, minden kezelőszerv finoman működik. Az összeszerelés és a fényezés minősége kiváló, a részletek kidolgozottak, semmi elnagyolás. Az utas lábtartója lehetne egy kicsit előrébb és lentebb, mert így túrázásnál idő előtt elzsibbad az utas. A duál fékrendszer az ABS-es első fékkel megerősítve nagyon hathatósan teszi a dolgát, a hasonló robogók közt nagyméretű kerekek - elöl 15, hátul 14 coll.-jó utazási komfortot és becsületes dönthetést biztosítanak.
A motor 21 LE ereje normál motorozáshoz városban és azon kívül is elegendő, két személlyel 90-100 km/h sebességet simán tart 6200-as fordulaton. A hosszabb dombokat persze a végén már nem "bírja" de ezt feletteti a 3,25 l-es fogyasztás, valamint az 5800.-Ft-os éves biztosítás. Szólóban nem gond az előzés, mert azonnal veszi a gázt és nyomatékosan gyorsít 130-ig, de ekkor már piros mezőn áll a fordulatszám-mérő.
Egy dolgot feláldoztak a dizájn oltárán, az pedig a visszapillantó tükrök. Nagyon jól néznek ki, de semmit nem látni hátra, mert a kormánymarkolat jelenik meg a tükör közepén. Ezt az utód 300-ason már lecserélték.
Sajnos elég kevés fut nálunk ebből a típusból, ezért hallomásból tudom, hogy az alkatrész utánpótlás nehézkes, és költséges, főleg az idomok tekintetében, bontott cucc szinte nincs is. Ár-érték viszonya nagyon jó.
Hibalista
- Az ülés alatti világítás kapcsolója -az ülés helytelen reteszelése miatt - 5 nap állásidő alatt leszívta az aksit. Mivel elég laza a reteszelés mechanikája, mindíg rendesen, határozott mozdulattal kell lecsukni az ülést. - A jobboldali tükőr behajtó mechanikája 3-4 behajtás után meglazul, utána kell húzni a csavarokat. - Az aksi visszajelző ikonja a műszerfalon 2000 km-től nem világít, aminek az a veszélye, hogy ha nincs töltés, akkor azt nem jelzi semmi, csak a lemerült aksi. (egyébként minden jó elektromosan a szerelő szerint, de ha kívántam volna az ikon ledjének cseréjét, akkor az idomok bontása és a műszerfal kivétele miatt kb. 25.000.-Ftba került volna a munkadíj)
Ide hordtam szervizbe
BAT MOBIL Kft Vác (volt Yamaha kereskedés és szervíz) Árpád út.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 1400 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3650 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Agility 125 | Következő motorja? | 50 évesen ez marad a végéig |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |