A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kymco » Downtown 300 (300 cm3)

Downtown 300 (300 cm3) 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Papa új Kymco-barátja

Szöveges ítélet

Meglett álmaim motorja.
Az előző egy Grand Dink 125-ös volt, amit nagyon szerettem (Első motor - Első Szerelem a Népítéletben), így adta magát a márka. Egy éven keresztül elolvastam róla mindent a neten, amit csak találtam, így tudtam, hogy mit veszek. A Downtown 300i egy nagyon jól sikerült darab, Olaszban rengeteg van belőle. Valódi 300cc, 32LE, ami megközelíti más márkák 400cc-s motorjainak 32-34LE-jét, de a súlya csak 184 kg. Furcsa, hogy más márkák miért nem csináltak ilyen 300-as blokkokat? Na de mindegy...
A lényeg, hogy nagyon szépen össze van rakva, nagyon minőségi benyomást kelt. A Kymco márka itthon még mindig nem túl hirös, nincs presztizse, de ugye azóta már mindenki tudja, hogy az új BMW nagyrobogók motorjába is ők dolgoztak be ;)
Az ereje bőven elégséges az ingázáshoz, városban pedig nem sok ellenfele van. Nagyon stabil, lassú sebességnél is. A fogyasztása pedig egyszerűen nevetséges 3,7 l/100km.
Érdekes, hogy ennek a motornak is két arca van. 4-5000 között, negyedgázon szépen el lehet vele pilickázni nyugalmasan. Na de ha ráhúz az ember, akkor aztán kapaszkodni kell böcsülettel, mert nagyon megy és pillanatok alatt 100 fölött találjuk magunkat.
A fékek erősek, elégségesek. Van ABS-es változat is, sajnos nem sikerült olyat kifogni.
Az első változtatás az volt, hogy a gyertyát kicseréltem Iridiumos változatra. A motor járása teljesen sima lett, jobban is húz (a fogyasztásra majd kiváncsi leszek). Persze érthető, hogy a gyár nem fog 5-ször drágább alkatrészt belerakni, de mégis megéri.
Természetesen jönni fog majd Dr.Pulley is nem sokára és hoz egy-két görgőt, aztán majd egy kis markolatfűtés is ráugrik. :)

2013 szeptember UPDATE
Napi 40 km-t megyek vele, ahová csak tudok mocizok. Nyár elején megvolt a görögöcsere. 14gr-os Dr.Pulley görgöket rendeltem, amit minden fórumban ajánlottak, de nekem nem tetszett vele. Teljesen más lett tőle a motor karaktere. Alapból 4000-5000 között pörög, onnan szépen húz és 6500 a vége. A 14es görögvel olyen "könnyű" lett a motor, pici gázra is felpörgött a fordulat, de csak fent kezdett huzni, és 7500 lett a max fordulat. Olyan sport motoros lett, kicsit olyan ideges. Szóval rendeltem egy 15 gros szettet. Na ezzel már sokkal jobb. Nem kell annyira pörgetni, városban talán egy 500-at emelkedett az fordulatszám, viszont a max fordulat megmaradt 7500nál, szoval ha pörgetni kell, akkor van hova. A fogyasztás nem emelkedett, nyáron többször volt 3,4 liter. Persze bennem van a kisördög, hogy kiprobálnám a 16gros görgöt, hogy azzal milyen.

Felszereltem az Oxford markolatfűtéseket. Mindenképpen kötelező darab, hatalmasat dob a komforton. A szerelés könnyű volt, magam is csodálkoztam, hogy milyen hamar kész lett. A Honda Karasnában azt mondták minimum 4 óra, 6800FT-os rezsioradijjal számolva. Szóval a 25000 forint elég motiváció volt hogy magam lássak hozzá.

Két robogó van a társaságban akikkel együtt közlekedek. Egy Aprilia SportCity Cube 300, a másik egy Peugeot Geopolis 400. Érdekes a gyorsulás. A Sportcityt otthagytja másfél motorhosszal. Persze az csak 22LE-s, de 35 kilóval könnyebb. Az érdekesebb, hogy a Geopolist is otthagyja 70-80ig, onnan viszont, mint a szélvész elmegy a Peugeot. Gondolom ott már előjön az a plusz 100cc. Szóval azért megállja a helyét :D

És most már írok a hátrányairól, hogy ne tűnjek elfogultnak.
Szóval a lábtér és az ülés. Erről sokat írnak a fórumokban. Sajnos az Xciting-al szemben ennek van egy furcsa törés a lábidománál, ami miatt nem lehet kinyújtani teljesen a lábat. Pedig a hely meglenne rá. És a deréktámasz is túl közel nyomja az embert. Külföldön sok ember kiveteti a deréktámaszt, és kicsit áttömeti egy szakival, elméletileg egy 20asból megvan. Igy már kicsit jobban nyujtható a láb, mert távolabb kerül a csipő. 175cm felett probléma ez csak, de mégis ott van. Más hiba nincs.


Update 2014 május
A tél kegyes volt, egy napot hagytam csak ki hó miatt, amúgy végig tartott a szezon. Hiba semmi. A markolatfűtés megint bizonyitott. Egy könnyű muffal és nyári kesztyűvel nyomtam végig a hideget.
Most meg volt az olajcsere, finom Repsol szintetikust kapott, és a hajtómű olaj is cserélve lett. Légszürű tiszta. A szij lassan elhasználódott. Gyárilag 20000 km a csere, de most egy kicsit előrébb hoztam. Malossi Kevláros szíj mellett döntöttem.

A Dr. Pulley görgökkel futottam még egy kört. A kiváncsiságom miatt rendeltem egy 16gr-os görgőt. Ezzel eléggé lomha lett, érezhetően már kissé nehéz ehhez a motorhoz.
Így megoldottam okosba, hallgatva a külföldi fórumokra, beletettem keverve egy 15ös, mellé egy 16os a variátorba. És igy most tökéletes!!! Nem pörgi szét magát, jól húz, és megmaradt a magas fordulatszám is, ha kell ;) Szóval most boldog vagyok.

Update 2014. augusztus
Következő kör a tuningban, csak mert uncsi az élet.
Volt egy gyertyacsere, most ngk cr8eix mellett döntöttem. Ugy látszik kb egy évet birnak a gyertyák.
Lassan ráéreztem, hogy a Malossi szijcsere óta más lett a moci viselkedése. Utánanéztem a neten és kiderült, hogy kicsit más az alakja mint a gyári szijnak. Ez annyit változtatott rajta, hogy picit lomhábban indult el (mintha egy autó kettesből indulna). Emiatt vettem egy Malossi fehér nagyrugót a kuplungba. Ezzel már nagyon durván ugrik állásból.
Másik projekt a görgöcsiszolás volt. Volt a 16gros görgöm, amitől jó lomha lett a gép. Fogtam egy Dremel köszörüt és szépen kikönnyitettem rajta fél grammot. Igy most gyári súly van benne, de természetesen a Dr. Pulley minden előnyével. És még keverni se kellett a súlyokat.
Most minden tökéletes. Lassan már csak egy első teló olajcsere lesz esedékes.

Amugy nincs miről irnom, minden oké a géppel. :D

Update 2015. március
Merő unalom az életem. A tél jó volt, kb. egy hónapot hagytam ki. Olajcsere, szürők, kuplung, vario kitisztitva. Jobb mint újkorában. Lassan a hátsó gumim elkopik majd kell egy új...
Próbálok kiizzadni valamit most ide magamból, de igazából nincs semmi vele. Egyszerüen csak megy és én meg imádom. Ilyet kivánok mindenkinek.

Update 2015. szeptember
Olajcsere, szürők, hajtómü olajcsere. Mindent kitisztitottam, minden csili vili. Még nyár elején lecseréltem a teleszkóp villákban az olajat. Ráfért.
Volt augusztus végén egy kormánycsapágy csere, és most lecseréltem a gumikat Metzeler Feel Free abroncsokra. A különbség döbbenetes. A régi gumi már nagyon mászkálós volt, és persze a kormánycsapágy se mindegy. Szóval most minden tipp-topp. Várjuk a telet.
Ja, azt gondolom feleslegesen irom le hogy semmi baj a géppel, nem romlott el semmi.
Összemértem magunkat egy Beverly 350-essel. Szinte centire ugyanugy gyorsultunk. Persze a Dr.Pulley nélkül kicsit rosszabb lenne, gondolom. Viszont én nehezebb is vagyok kicsit :D

Update 2016.május
A multkori bejegyzés óta sokminden történt. 2015 szeptember végén lehalt az akksim. No problemo, majdnem 2,5 év, nagyon jó egy motorakksinak. Vettem újat. Erre decemberen megint lehal. Először azt hittem a moci zárlatos valahol, de aztán hosszú nyomozás után kiderült, hogy az akksi volt cellahibás. Persze a cég (Lestiakku) nem ismerte el a garit, igy máshol vettem egy AGM-s Exide akksit ugyanannyiért. Most ez van benne, és minden oké.
Január február kimaradt az időjárás miatt. Aztán újraindult a szezon. Kb egy hónapja nagygenerál volt, Olajcsere, szürők, hajtómüolaj, variátor és kuplungtisztitás és villaolaj csere. A multkori olajcserénél a külföldi forumok tanácsára kicsit több olajat töltöttem bele (185ml helyett 200ml-t), de nem volt jó. Lusta lett töle a teleszkóp, és bizonytalan. Most a gyári mennyiséggel ujra tökéletes. Lassan kitanulom a márkát :D
Egy hete lecseréltem az hajtásszijjat is. Ujra gyári Gates-et raktam bele. A Malossiból elegem lett. Jó volt amugy, nem kopott, de nem tudom miért, hosszabb mint a gyári szij méret, igy lötyög egy kicsit. Nem lehet ebből észrevenni semmit a menetteljesitmény szempontjából, viszont alapjáraton van egy kopogó hangja, mert amig nem fesziti meg a szijat addig a szij középen leüt a hajtásház aljára. Amint gázd adsz, kifeszül és megszünik a hang. Most hogy beraktam a Gates szijat újra csend lett. De kell még pár száz km mig igazán bekopik.

Lassan gondolkodom a cserén. Ugyanezt venném csak ABS-esben...

Hibalista

- Akksi halál (2013 május)
- Akksi halál (2015 szept és dec)

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2011
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 4800
Megbízhatóság (10) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (0) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Grand Dink 125 Következő motorja? Talán egy nagyobb Xciting ;)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kymco

További ítéletek (134 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.