Megbízható takarékos gép
Szöveges ítélet
Először is a márkáról néhány sor, mert nagy a zavar a fejekben.
A kymco taiwani, nem kínai. Ugyanúgy mint a Sym, a PGO és a TGB.
Minőségben ég és föld a különbség a taiwani és a "szárazföldi" kínai gépek között.
Ezeket mindenki kínai motornak könyveli el.
Ami nem baj, mert legalább olcsón meg lehet venni őket.
A helyzetet bonyolítja, hogy a taiwani gyártók előszeretettel gyártatnak kínában is.
Sőt még némelyik Piaggio is ott készül, szóval a kínaiságon már nem feltétlenül kell felhőkölni.
Egyébként Taiwan első számú gyártója, a Honda licenszek gyártásából nőtték ki magukat. Nyomokban 80-as évek Honda technikát tartalmaznak. :)
Nekem ez a harmadik Kymcom, minőségre és megbízhatóságra egyikkel sem volt panaszom. Az esztétika és a kényelem már más kérdés, erre kitérek majd bővebben.
Na hogy ezt most gatyába ráztuk, a motorról bővebben.
A kymconak nem erőssége a névadás. Dink, Bet and Win, Like. Nem tudom miből gondolják hogy ezek jó robogónevek. Inkább értelmezhetetlenek.
Aztán konkrétan ez a People S200i ami igazából 163 köbcentis, injektoros, léghűtéses blokk.
Közel 40 köbcenti hiányzik a 200-hoz, ami egy ilyen kicsi motornál rengeteg.
Saját maguk lejáratása hogy ezt kétszázasnak nevezik.
Mert ez nem az, semmilyen tekintetben nincs közelében a kétszázas kategóriának.
Pl egy Beverly 200 az 20 lovas, ez meg 12, nyilván nem rúg labdába a 200-asok között.
Előbbivel el lehet evickélni autópályán is, az utóbbival jobb ha fel sem keveredünk rá.
Az elvárásokat is a 163 köbcentihez kell igazítani, inkább 150-esnek érdemes tekinteni.
Szóval ha ezen a név fiaskón túllendülünk, a motor 150-esnek elég jó.
Az injektornak köszönhetően 2,5-3 liter között fogyaszt, utóbbit csak hosszú úton sietős tempóban éri el. Városban nálam mindig 3 alatt marad.
A befecskendezés saját fejlesztésű, AFI névre hallgat, tudja az euro 3-at.
Féltem tőle hogy gondok lesznek vele, de eddig semmi, még a check engine lámpa sem villogott ki soha hibát.
Hidegen-melegen pöccre indul, egyszerűen csak teszi a dolgát.
Az egyetlen negatívum a gáz adagolhatósága, nem annyira pontos és finom mint egy karburátorosé. Ez az első párszáz kilométeren fura, utána megszokja az ember.
A blokk tiszta 80-as évek, léghűtéses két szelepes, a GY6 motor közeli rokona.
Utóbbit mindenféle kínai motorba, atv-be, buggyba beleteszik, tartós és megbízható technika. Nyilván óriási minőségi szórással gyártó függően.
Nem egy pörgős jószág, de 40 ezernél is ugyanazt tudja mint 30 ezernél. Én 50 ezerig tervezek vele, szerintem el fog menni addig.
Kényes pontja az olajcserék betartása. 2 ezer kilométert ír a könyve, ami viccesen sűrű, de be kell tartani. Nincs benne csak egy mosható szűrő meg egy liter olaj, ne sajnáljunk már ennyit tőle.
Ismerek olyat aki 6 ezrenként cserélte egy hülye szerelő javaslatára, 35 ezernél generál lett a vége.
Légszűrőt minden második olajcserénél tehát 4 ezrenként kell cserélni, gyertyát szintén, szelephézagot én eddig évi egyszer állítottam a Kymcoimon. A szíj 10 ezrenként cserélendő. Alkatrészt BP-en a kymco márkaszervizben lehet rendelni, pár nap átfutással. Sajnos nem kínai árban van hozzá alkatrész, de nem vészes.
Én napi 50 kilométert szólóban ingázom vele az agglomerációban, autópályát nem érintve. Erre tökéletes, pont elég. Utazója 70-80 km/h, ezt tudja komolyabb dombokon is tartani.
A végsebessége viszont csak 96, szóval nem egy idegbeteg gép. Utóbbi miatt sajnos az autópályás szakaszok felejtősek.
A futómű és a kényelem is ennek megfelelően középtávú hangolású, közepes sebességhez. Városban optimális, kiérve már kicsit kevés.
Nagyjából 40-50 kilométer távolság után már kezd kényelmetlen lenni.
Én a BP-Balaton távot párszor megtettem vele, kibírható, de kényelmesnek nem mondhatom.
A nagy kerekek sokat segítenek a szörnyű magyar utakon, de a futómű túl kemény ide.
Utassal el lehet lavírozni vele szükség esetén, de határozottan egyszemélyes a gép, két személlyel gyakran felkoppan a hátulja.
A lábtartó rész elég kicsi, 45-ös láb felett nem sok hely marad, kisebb emberekre tervezhették. Az ülés elég kemény tömésű, és viszonylag közel van a lábtartó részhez, szóval sajnos a kínai hokedli feeling egy kicsit itt is visszaköszön.
Azért semmi vészesre nem kell gondolni, hamar meg lehet szokni, meg csak hosszú úton kezd zavaró lenni ha 180 cm feletti az ember.
Összefoglalva: ár-érték arányban nagyon jó ez a gép, ha az ember a megbízhatóságot, a fenttartási költséget, minőséget és a tartósságot veszi fő szempontnak.
Viszont az a helyzet hogy vannak ennél sokkal-sokkal jobb 125-150-es motorok, hogy a 200-asokról már ne is beszéljünk. Élvezeti értékben, kényelemben, teljesítményben sokkal többet nyújt rengeteg robogó.
Csak hát azok nem ennyibe kerülnek.
Annak ajánlom ezt a motort, aki A-ból B-be ingázik egyedül, vagy városban, vagy 25 kilométernél nem nagyobb távolságra, és sokat szeretne spórolni egy kis fogyasztású, megbízható robogóval ami jó eséllyel sok évig kiszolgálja.
Az nem fogja szeretni, aki utassal menne, leugrana a Balatonra néha, tartósan 90 felett szeretne utazni, és olaszos kényelmet vár tőle. Mert egy kétszázastól ezeket sokan elvárják, és itt jön be megint a szerencsétlen névválasztás.
Hibalista
- 1 ledes index tönkrement - 8 ezer ft
Ide hordtam szervizbe
Kymco márkaszerviz Budapesten
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Jómagam
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | People 150 | Következő motorja? | People 300i |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |