Megbízható masztodon?
Szöveges ítélet
Jó:kényelmes fotelszerű az ülés kialakítása plusz a deréktámasz sem utolsó,megbízhatóan indul,felszereltség,stabil úttartás,a plexi miatt nagyon jó a szél-esővédelem,világítás megfelelő,a visszapillantó tükrök alacsonyan vannak elhelyezve ezért a mögötted közlekedők lámpájának a fénye nem világít a szemedbe meg hát be lehet hajtani őket-szuper megoldás egy ilyen széles motornál,csomagtárolója hatalmas a többi robogóhoz képest,van "mobiltelefon töltési" lehetőség,egy teli tankkal nagy távolságot lehet megtenni úgyhogy havonta egy tankolás elég hozzáteszem én húsz éve motorozok és nagyon sokat-lásd a két év alatt megtett utat meg mellette megtartottam a simson sr50 robogómat és azt is használom folyamatosan ha kisebb távra kell menni
Rossz:szerintem magas fogyasztás(4-4.5 l) bár akárhol olvastam róla mindenki kevesebbet írt hát nálam ez van de ezt ellensúlyozza az hogy 10 liter a benzintartály befogadóképessége,nagyon kemény a lengéscsillapítója különösen az első és ez a magyar utakon nem nyújt felemelő érzést,gumi anyaga miatt csak száraz időben tapad jól a futófelület de ez gumicserével azt hiszem orvosolható,"kissé" lomha a nagy saját tömeg miatt de hát aki rászánja magát a megvételére az úgyis "öregesen" szeret motorozni ,a szerelhetőséget nagyban rontja az hogy a burkolat elemeinek rögzítése túlzott mértékben van megoldva :( ,az oldaltámasz a motor megemelésekor felcsapódik és ezt a műanyag burkolat bánja-meg a tulajdonos,a hátsó dobfék teljesítménye kevés-tehettek volna tárcsaféket helyette belefért volna az árba,illetve a hátsó fékkel még annyi a problémám hogy álló helyzetben a fék behúzásakor rezonanciát visz át a motor elejére azt hogy ezt miért csinálja még nem derítettem ki.Lehetséges hogy a hajtómű kopása okozza-11 000 km után már lehetségesnek tartom ezt is. A km óra spirál rözítő hollandija hajlamos a rezonancia miatt fellazulni, illetve letekeredni a km óráról.
Hibalista
- Fél évi használat után a légszűrő alján levő nyíláson el kezdett szivárogni a motorolaj,amit az olajszivattyú cseréjével sem sikerült megszüntetni.Mivel nem jelentős az olaj szivárgása,BELENYUGODTAM. 2008. 01. 28.,szörnyű dolog történt a motor indításakor!Nem történt semmi azaz a motor meg sem nyekkent az indítási kísérletre,idő hiányában elővettem a SIMSON ROBOGÓT,mivel sietnem kellett na ez már működik :) ,akár az eltelt 15 év alatt.Később telefonáltam a szervízbe hogy tudják-e fogadni a motort,majd szállítóeszköz hiányában 5km gyalogtúra tolóüzemben.A szervízben a gyújtótrafó meghibásodását állapították meg,a szemét megvárta amíg lejár a garancia :( .Ha már elhoztam hát kértem ,hogy egy átvizsgálást is csináljanak a motoron ,a fejleményekről majd írok....Elkészült a moci,7500 ft-ból megúsztam.Másnap a sebességmérő szűnt meg működni amit az okozott,hogy az óráról letekeredett a spirál csatlakozója.Ezt már az egyik barátommal orvosoltuk röpke egy óra javítással aminek java részét a burkolat megbontása tett ki.A vége felé nekem már erősen elfogyott a türelmem pedig "csak" a spirál csatlakozó hollandiját kellett visszatekerni :( .Nem olyan régen a jobb oldali,első fék érzékelő hibásodott meg amit úgy vettem észre hogy gombról nem indult a motor.A hibát úgy orvosoltam hogy az érzékelőt ami ugye egy ejtve-záró mikrokapcsoló,leszereltem és kimértük a barátommal hogy záró állapotban nagy az átmeneti ellenállása ezért a szétszedést mellőzve WD-40-es átmosást alkalmaztunk.Ezek után rendben működött.Hideg időben három év elteltével azt tapasztaltam hogy berugó karral történő indításkor a kar nagyon lassan megy fel az alaphelyzetbe,a szervizben majd megnézetem hogy ezt mi okozhatja.Valamint a nyáron egy motorostalálkozón az oldalsztenderre való letámasztás után a moci eldőlt a nagy súly miatt átlyukasztotta a kitámasztó alá tett sörösdobozt-eredménye az lett hogy a bal tükörtartó darabokra törött.Szerencse a szerencsétlenségben hogy a tükörnek nem lett semmi baja így a tartóelemet kellett cserélni (10 000 Ft) igaz az elem megrendelése,meghozatala két hétbe került.
- 2009. januárjában egyszer csak megint nem mutatott a km óra, na mondom megint letekeredett a spirálház hollandija az óráról. Lebontottam a burkolatot a motor elején, mivel már egyszer már végigjátszottam ezt gondoltam fél óra alatt kész lesz. De nem így történt, sajnos nem az volt a hiba amire gondoltam, habár a hollandi tényleg fellazult, hanem a spirál törött el a hajtás felöli oldalon. Letörött a hajtást közvetítő hasított fémrudacska. Azt nem tudom elképzelni hogy miért, mert semmi előjele nem volt illetve a bowden is tökéletes állapotban van. Se kopás, se rozsda nem látszik rajta. Lehetséges talán az, hogy kifogtam egy hibás darabot ami ennyit bírt ki. A spirált már megrendeltem, várom a megérkezését. Az akkumulátor is megadta magát, úgyhogy az is csere lesz, négy év az már elég egy ilyen kis teljesítményű akkumulátornak, örülök neki, hogy eddig kibírta.
Ide hordtam szervizbe
AGRO-MOT BT. Nagykanizsa,most már K-ZONE a nevük, valamint a garancia lejárta után egy maszek motorszerelő.
Értékelése: 3
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |