A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kymco

Fever ZX50 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Lehetett volna jó is

Szöveges ítélet

Részletre vettem, újonnan, még 2007-ben, előtte egy Honda DJ-1 robogóm volt, amiben megszűnt a kompresszió, már másodszor, és valami komolyabbat szerettem volna helyette. Alaposan körbenéztem, de az 50-es négyütemű (Agility) nem nyerte el a tetszésemet, mert teljesítményre elmaradt a kétüteműektől, és nem akartam, hogy letoljanak az útról, amikor ötven-ötvenöttel kóricálok. Ennél a típusnál 5 lovas teljesítményt említettek, ezért döntöttem mellette. Akciós, 305eFt-os vételárát 3 év alatt fizettem ki (350).
A Hondánál jóval nagyobb testtel és kerekekkel rendelkezik, ez mindenképpen jó. Szeretem is, mivel télen-nyáron, minden nap használom, sok mindent el kell viselnie. A végsebessége 65 km/h, ennél többet reméltem, de mivel tuningolni nem akartam, inkább a hosszú távú, megbízható működés volt a cél, beletörődtem. Egy öreg gyertya miatt már toltam haza fél órát, az újjal már pöccre indult. Sajnos nem mondhatom, hogy szervizt ritkán látott, mert volt, hogy 1 hónapot töltött ott, alkatrészre várva. Nem tudom mi a helyzet „általánosan” a javítóműhelyekkel, de én nagyon kifogtam. Már ötszáz után ki akarták venni a fojtást, - szerintem korán – de ha akarják, legyen, mondtam. Gondoltam, most majd megy rendesen, nem csak 55-el, mint addig. No, nem így lett. Mire való a net, utánajártam, miben is áll ennél a típusnál a fojtás. Szétszedtem, hát a kipufogó elejében egy három ponton hegesztett szűkítő volt benne. Lefényképeztem, hátha később hasznos lesz. Így is lett! A szervizben ugyanis állították, hogy márpedig ők mindent kivettek. A fényképet megmutatva elismerték, hogy az tényleg egy szűkítő. Nagy kalapálás-csörömpöléssel megszabadították a kipufogót a fojtástól. Ettől érezhetően jobban ment. Egy évvel később, úgy 6000 km körül fémes, fordulatszámmal változó hangot hallottam, ennek az oka a főtengely „kenetlensége”, így csere lett a vége. Ami 1 hónapig tartott, aminek a nagy részét a korábban említett alkatrészre való várakozás tett ki. Sajnos, estem is vele, aminek csak jóval később lett kézzelfogható „eredménye”. A jobb oldalára dőlt, amikor egy lefagyott tócsán elcsúsztam, valószínűleg akkor repedt meg az a rész, ahol a kipufogó egyik rögzítő csavarja az alumínium öntvénybe tekeredik. Ez később le is tört, ami a kipufogó kiegyensúlyozatlan rögzítését eredményezte, amitől az repedt, majd több helyen el is tört. Kipufogósnál már törzsvendég voltam, amikor elhatároztam, hogy ez így nem mehet tovább, keresek egy aluhegesztőt, aki visszahegeszti a letört csonkot. A motort ehhez elemeire kellett szednem, mert „lábon” nem lehetet volna megoldani. Újabb 6000 km után ismét főtengelyes lett, kenés hiánya miatt. Nos, én az olajszintre kínosan ügyeltem az első főtengely csere után is, nem futott „szárazon”. Az adagolónak sem volt baja, ezért nem értettem mi az oka. A 18000-ik kilométer után szervizbe adtam ismét, nem kellett volna. Amit kértem, megcsinálták: lengéscsillapítót, motortartó szilentet, ékszíjat cseréltek, de mindeközben az ominózus kipufogótartó csavart beletörték a házba, amit csak otthon vettem észre. Ők nem szóltak. Fúrás, új menet, némi kipufogó hegesztés után ismét a régi lett, aztán később én is beletörtem a csavart, meguntam, átmenő csavarral rögzítettem.
A gumikkal, úgy egészében a futóművel, meg vagyok elégedve, a lengéscsillapítót leszámítva, de csere után jó lett az is. A burkolat könnyen reped, főleg a rögzítési pontokon, ami eléggé idegesítő. A kormánnyal volt egy riasztó eset, meglazult a rögzítő anya, hazáig tartó utat csak a kormányt lefelé nyomva tudtam abszolválni. Mintha a csavarbiztosításról nem is hallottak volna, szerintem ide egy koronás anya illene, nem a csomagtartó rögzítéséről van szó, könyörgöm… A fogyasztása 3-3,5 liter között van, amivel olcsóbbra jön ki az utazás, mintha BKV-n közlekednék (persze, ha az összköltséget nézzük több, de még mindig sokkal olcsóbb, mint egy autó, és mennyivel jobbal lehet közlekedni vele városban!) Az utolsó szerviz óta megugrott a fogyasztás, 4 liter körülire. Azóta elvittem egy másik szerelőhöz, karburátor tisztításra, légszűrő cserére, valamint variátor görgő és kontakt rugó cserére. Most kevesebbet eszik, kicsit jobban megy. A szervizben azt mondták, hogy már nem érdemes költeni rá. Hát nem is fogok. Amíg megy, megy.

Hibalista

- 2x főtengely (+szilent) - 2x ékszíj - 2x gyertya - fényszóró izzó (ebből is rosszat adtak elsőre, és elég szépen szét kell szedni a cseréhez) - 3 féklámpa-helyzetjelző kombó izzó - motortartó szilent - tárcsafék betét csere - lengéscsillapító - kipufogót számtalanszor kellett foltozni -

Ide hordtam szervizbe

Csak annyit: Fót közelébe

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Tábori tuning, Újpest

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? DJ-1 Következő motorja?
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kymco

További ítéletek (134 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.