Kym bácsi embere
Szöveges ítélet
Bocsesz: A motor nem 125-ös hanem 150-es, de ilyen kategória nem volt. Ez úton is csókoltatom Totálékat.
Először is leszögezném, a mocival semmilyen rekordot nem akartam felállítani és semmit nem akartam bebizonyítani senkinek, csupán azt akartam elérni, hogy a munkahelyem és az otthonom közötti távolságot minél gyorsabban és hatékonyan lehessen abszolválni.
Egy gyors összefoglalást rittyentenék mindjárt az elejére, hogy aki nem szereti a betűket és a történéseket, az is megtudhassa, hogy milyen az érdeklődése tárgya, a Kymco People 150.
Haladjunk hátulról:
150, a motor nagyon kulturált, szépen húz minden tartományban és nem kajál sokat, még akkor sem ha pödröd neki (normal: 2,5 l/100km, csútka: 3,5 l/km). Cserébe a ménes elég csipet-csapat, nem fog legurulni a fejed a nyakadról egy intenzív csútkázástól.
People: Viszonlag emberszabású majmoknak tervezték. Elfér rajta egy biker, de az alacsony kormány miatt, kb olyan, mintha a bokádat fognád. A nagy kerekek miatt jól tűri a tankcsapdákat, de a hasa alacsonyan van, így könnyű a kanyarban kezelni, viszont a fekvőrendőrt ésszel kell megugratni.
Kymco: A motor az zsír, de kaszni az elég kínai tejfölös doboz. Könnyen törik, mint a ropi, én egy szigetelőszalagot mindig magamnál tartok arra az esetre, ha valami lemállana róla, rögzíthessem, mielőtt elhagynám.
Szóval ennyi pénzért a hülyének is megérné, hátmég nekem.
…és akkor egy pár negatív People 150-ről:
- a csomesz nem túl nagy, nekem egyik bukom sem fér bele.
- a világítás arra jó, hogy mások látják, hogy valaki vakrepülésre jön vele szembe.
- az én sztenderem védőangyalként működik, balos kanyarnál rendszeresen leér, jelezve a szöget. (remélem nem ránt el egyszer a picsába)
- alacsony a hasmagasság (vagy a pilóta egy dagadt madár), leér a fekvő rendőrön és a fel/lehajtokkal is vigyázni kell
- a gyári tükrökben csodálatosan meg lehet figyelni, hogy mennyire izzadtál le hónaljban, de nem szolgáltat infót a mögötted haladókról.
- A tankja gyári adatok szerint 6,7 liter, de én még sohasem tudtam 5,5 liternél többet nyomni bele (még akkor sem mikor kiszárítottam egyszer :) )
- Néhol vannak olyan illesztési hézagok, hogy azon keresztül lehet gyertyát cserélni.
A dolog úgy kezdődött, hogy az autó alternatívájára kerestem valami használható eszközt, amely csökkentené a bejárásra (Budapest- előfalu) fordított időt, mert már a dugókat rohadtul untam. Isten látja lelkemet, hogy megpróbáltam a tömegközlekedést, mint lehetséges alternatíva is, de mint a későbbiekben látni fogjátok, csúnya kudarcot szenvedett a mocival szemben (egyszerűen a moci olcsóbb és nem kormol).
Néztem én mindenféle más alternatívát is, hátha az elektromos hajtású megváltó megoldás velem szembe karikázik, de nem jött és csúnyán ra kellett jönnöm, hogy a bilibe lóg az ujjam. Hát kihúztam és beledugtam a benzintankba újra.
Kezdtem az 50 ccm-mel, mert hát ilyenen nőttem fel (Sámson Schwalbe). Titkon bíztam abban, hogy az eltelt évek alatt az F1-es technika beszivárgott ide is és több lovat sűrítettek a blokkba bele mint régi szép simsonos időkben. És lőn több power és magasabb top speed, csakhát azóta az én súlyom is 60 kg-ról 95 kg-re nőtt így tökéletesen kompenzálta a technológiai fejlődést. Valljuk be, azért relatíve állva maradni egy gyorsuló kék Ikarus mellett csútka gázon, szádba lógó füstokádó buszkipufogóval, igen kellemetlen és veszélyes. Tehát 50 ccm kilőve.
Aztán sok motort is kipróbáltam (hála egy jó nagy készlettel rendelkező kereskedésnek) és megtaláltam számomra legmegfelelőbb párosítást: 150 ccm, 4 ütem. Itt úsztak be először a képbe a Kym bácsi motorjai, főleg mikor a költséghatékonyság is bekerült a legrövidebb idő paraméterek mellé.
Úgy gondoltam, hogy nagyot nem bukhatok, ha relatíve olcsón veszem a motort és ha nem jön össze a motozás téma, egyszerűen túladok rajta, relatíve kis veszteséggel. De nem így lett.
Így kezdtem barátkozni az „Emberrel” és egy kis lélektuningolás után kezdtem magamban érezni a vágyat, hogy birtokolhassak egyet. Innentől a keresés az interneten egyváltozós lett és szépen haladtam Magyaroszág Kymco People 150 összes eladó állományának feltérképezése felé. Ami a közelembe akadt, azt szinte mind kipróbáltam. Volt köztük 80 ezer km-t futott darab is (azért leírom így is, nyolcvanezer km!!!). Ezt persze nem akartam megvenni, csak kíváncsi voltam, hogy mit tud….. és vazzeg mikor bemondták a 70.000 Forintos vételárat, akkor majdnem magamévá tettem, hiszen a motorikusan teljesen rendben volt. Még aludni akartam rá egyed, de másnap elvitték (amit akkor és ott nagyon sajnáltam). Aztán rátaláltam az enyémre. Kevés kilométer, kulturált kinézet és mindezt 110 000 HUF-ért. Szerintem nagyon baráti volt, még akkor is ha egy kicsit többet szaladt, mint a kmóra mutatott.
Immáron 2 éve pödröm a bajszát. Eleinte úgy terveztem, hogy kezdő motornak jó lesz, aztán úgyis bírja majd egy évig, aztán viszlát. Eddig egyszer álltunk meg úgy, hogy még nem voltunk egészen otthon…… hát nem elfogyott a pitró. A köcsög mindenemet, ez az én feladatom lett volna, most itt nekem kell szégyenkeznem.
Megtett út eddig: kb 10000 km.
Napi útvonal hossz: 60 km (kocsival 57 km + 3 km gyalog)[Tömeggel 56 km + 4 km gyalog)
Napi nyeregben töltött idő (60km): 1 óra 20 perc (kocsival+séta a munkahelyre 2 óra 20 perc) [Tömegközlekedés szintén 2 óra 20 perc + a rendszeres késés]
Fogyasztás: 3 l/100 km (autó: 6,7 l/100 km) [Tömegkölekedést átszámítva durvám 5l/100km]
Szezon: Április közepe – szeptember közepe (5 hónap) ha esik, ha fúj.
Nem akarok, most egy komoly megtérülés számítást prezentálni, de könnyen kiszámolható, hogy a robi ára az autó fogyasztási adataival összevetve kb 7 hónap alatt megtérült. Tehát mostanság van ingyen nekem a motorom és naponta 1 órával többet játszhatok a gyerekekkel.
Most, hogy így lebuktam, hogy családapaként húzom a csumát, biztos sokatokban felmerül, hogy hát így puhatestűként a forgalomban, könnyen csinálhatok 2 szép árva gyereket. Az biztos, hogy a motorozás veszélyesebb sport, mint az autózás, de ha ésszel csinálod akkor jelentősen csökkentheted a kockázatot. Igyekszem olyan útvonalat választani, amerre kevesen járnak és jól kilehet aknázni a buszsávokat. Minden kereszteződésbe úgy megyek bele, mintha másnak lenne elsőbbsége, egyik kezem folyamatosan a féken pihen. Nem kockáztatok előzéseket, csak hogy meg legyen a részidőm és a féktávolságot igyekszem betartani.
Én hiszek benne, ha robogók, illetve a kis motorok jobban elterjednének, egész egyszerű lenne a munkába való bejárás sok ember számára és láthatjátok, hogy ez néha nem csak a pénzen múlik, hiszen a befektetésed előbb utóbb megtérül, de ezt mindenki számolja ki magának. :D
Bocs ha hosszú lett és nem csak a Kym bácsi emberéről szólt csak a sztori, de ez számomra így volt kerek.
Hibalista
- - Kilométeróra spirál - - Egy pár csavar beleszakadt betekerésnél, pedig nem vagyok jó kondiban. -
Ide hordtam szervizbe
Jómagam, az internetről letölthető karbantartási útmutató alapján (angol nyelv)
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Motorszervíz - Solymár: Gyors a srác, de még nem állította a motorom kihívások elé.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 23000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Schwalbe | Következő motorja? | Xciting 250 vagy 500 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |