Jobb, mint gondolná az ember
Szöveges ítélet
Egy Suzuki Address V100-as robogót kellet lecserélnem egy nagyobb, testesebb gépre, mivel rájöttem, hogy 100 kg élősúlyt mozgatni lakott területek közt elég komoly feladat. Elég nehéz volt rendszámos nagytestű, nagy plexis gépet olcsón felhajtani, de végül sikerült. A név és a hozzá fűződő "kínai vacak" szlogen rám is nagy hatással volt. Bizony féltem tőle. Aztán kiderült, hogy nem kínai és nem vacak. A hidegindító cseréje után (már így vettem) pöccre indult, szépen húzott, jól ment. A gyorsulása megegyezett a kétütemü Suzukival a négy ütem és jelentős súlytöbblet ellenére is. 60-ig nagyon jó, 60-80 között picit visszaesik, aztán 80-tól 110-ig megint jó. Ekkor el is érjük a végsebességet, amit elég jól tud tartani, emelkedőn is max. 90-ig esik vissza (óra szerint). A dobogókői kanyarokban felfelé néha vissza is kellett engednem a gázt (persze a para miatt).
Az óriásplexi remek találmány, egy súlyosabb szembejövő kamionnál az ember könnyen lefejeli belülről a vákum miatt. Gyakorlatilag szélmentes közlekedést biztosít, csak ne essen az eső, mert akkor a roló lemegy és csak állva érdemes közlekedni. Ablaktörlő lenne a megoldás. A vízvédelme egyébkébként szinte tökéletes, a cipő is száraz marad. Nagyobb szélben sem jelent hátrányt, még oldalról kapva sem. Hátszélnél viszont tiszta RedBull, mert szááárnyakat kap. A 12-es kerekek sima úton nagyon élvezetes motorozást biztosítanak, de a kátyúknál érdemes a nemlétező biztonsági övet bekötni, ha nem akar az ember lobogni a motor után. (Ez mondjuk minden robogóra igaz). Az elöl, hátul tárcsafék nagyon jól végzi a dolgát, jól adagolható. A fékbetét sem vészes, mert a gyárinak 5000 Ft párja. A hangja elég megtévesztő, mert a jófülü gyalogos nagymotort vár a mély, dörmögő hangtól, de csak csak egy robit kap. A fogyasztása a hidegindító cseréje után leesett fix 3,5 literre. Ezt szinte minden stílusban tudja. Két személlyel sajna nem tudtam tesztelni, mert nem találtam magam mögé elég vékony utast. Az üléspozíció egyébként nagyon kényelmes, a mini háttámla a hosszabb utakon nagy segítség. A ferde lábtér akár robogós, akár chopperes pozíciót is megenged, de akár keresztbe is rakhatom a lábam, mert hely van. A műszerfal gazdagon felszerelt, bár a napi számláló nagyon hiányzott. Az ülés alatt méretes, de inkább lapos csomagtér rejtőzik. Felnyitható bukósisak sajna nem fér bele, de egy robis-plexis biztosan. Merem ajánlani mindenkinek akár hosszabb távokra is. Sajna felültem egy 750-es gépre és ez megpecsételte a sorsát :-)
Hibalista
- Km-spirál (én törtem el) 2500 Ft, hidegindító szelep 8000 Ft (munkadíjjal)
Ide hordtam szervizbe
Dorog
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 16000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |