Honda ez valójában, nem vitás
Szöveges ítélet
Ingázó járgányt kerestem, tavasztól őszig, kocsit leváltani, spórolni a benzinen és élvezkedni 2 keréken. Volt már sokféle kismotorom, végigmentem a tanulólétrán, 400 cm3-ig. Kétkedve nézegettem a Kymco robogókat, egy kategóriába tettem a többi távolkeleti (nem japán) típusokkal, mint a Keeway, Motowell, Benelli és társai, de hiba volt.
Aki nem tudná, utánaolvastam, több emberrel beszélgettem és a tények a következők: A Kymco már a 60-as évektől, azaz 50 éve gyárt motorokat Taiwanban (tehát NEM kínai!) és valójában Honda motorgyártással kezdték. Konkrétan a Honda motorblokkjait a Kymco gyártotta megrendelésre, Honda szintű minőségellenőrzéssel. Távol-Keleten a Kymco-ból milliókat adnak el, az egyik legmegbízhatóbb típusnak tartják, különösen a 125ccm feletti 4 ütemű blokkokat.
Ezt saját tapasztalatból is igazolhatom, amíg nálam volt a motor, soha nem hagyott cserben, apróságokat kellett cserélni csak, egyszer km spirál szakadt el (első kerék szerelésnél vmi barom megtörte a bowdent), és egyszer az oldaldekni tömítését kellett cserélni.
A motorhoz már itthon is minden alkatrész van és kapható, ha nincs raktáron, akkor rendelhető és pár nap alatt érkezik.
Nekem konkrétan a People S 250 formája sokkal jobban is tetszik, mint a sima retro hangulatú People-é, de hát ízlések és pofonok.
Bátran merem ajánlani bárkinek, akinek 50-125 cm3 már kevés és szeretne nyugisan 90-100-as tempóban akár túrázgatni is. Szélvédelme nem az igazi, tehát 100 felett már eléggé szeles, mintha csupasz motoron ülne az ember, pedig 140 körül van a vége a tempónak.
Fogyasztása jobbkéz függő, 3 literrel is elketyeg, de 4-et is meg tud enni, ha nyélgázon eteti az ember városban. Nekem átlagban pont a kettő közt volt, 3,5 liter szerintem baráti egy 250-estől.
Összességében nagyon megszerettem, csak azért adtam el, mert pénzre volt szükség és ezt tudtam a leggyorsabban eladni. Sajnáltam, újra vennék ilyet, ha tehetném.
Hibalista
- Km spirál, jobb dekni tömítés, tűzkarika
Ide hordtam szervizbe
Scooter.hu, Bp, Üllői út, hivatalos márkaszervizMaximálisan korrekt, segítőkész kis csapat, hozzáértő szerelő szaki, a típusok a kisujjában vannak, jó áron dolgoznak. Egyetlen hátrány talán, hogy általában be vannak telve, nehéz 1 héten belül időpontot kérni, mindig tele van a bolt is használt és javításra váró motorokkal. De számomra ez is csak azt jeézi, hogy sokan bíznak bennük, mert jól dolgoznak.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Lepo01, Bp, Bojtár utca, független szervizLojzit érdemes keresni, egy figura, de beszédéből is lejön, hogy nem ma kezdte a szakmát. Nem kellett nagy dolgot csinálnia a motoron, de érezhetően igényesen dolgozott odafigyelve a részletekre is. Mondjuk itt a munkadíj elég borsos, ezért a 7 pont.
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 8000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | XZ400 | Következő motorja? | CB 500 Four, talán az 1977-es kiadásból még lehet találni igazán szépet :) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |