Hétköznapi mindenes
Szöveges ítélet
Budapesten a napi munkába járáshoz kerestem motort, mivel sokalltam a 12 km-es útra a kicsit több mint egy órás utat a BKV-val. Mivel a külváros-belváros szakaszra kerestem valamit, ezért a robogó jött szóba, hogy ne kelljen a váltogatással gépészkedni, de testi adottságaim miatt 190+ cm és 130+ kg a kistestű kis köbcentis gép szóba sem jöhetett.
Burgman 400-asokat kezdtem el nézegetni, de azoknak magasabb volt az áruk, egy ismerős viszont említette a Kymco-t. Eredetileg XCiting-ot néztem ki, de utánaolvastam, fórumokat körbekérdeztem, és mindenhol ajánlották a Downtown-t.
2017. augusztusában aztán sikerült is vennem egyet egész jó áron, 37.000 km volt benne akkor. Akkor még nem lehetett lekérdezni, de azóta kiderült, a számlálóval nem csaltak, viszont én vagyok a hatodik tulajdonosa - erről majd később. A szervizben átnézték, rendbe rakták amit kellett rajta. Feszültség szabályozót cserélni kellett, ez Kymco betegség, 12-15ezer forint, nem nagy tétel. Kértem is, hogy cseréljenek minden olyasmit amit ilyenkor illik (szűrők, folyadékok, a szíj is cserés lett). Abban a szezonban nem sokat mentem vele, kb. 2000 km-t, hibája nem volt.
2018-ban 40000 km-nél kapott egy félig nyitott dobot Kecskeméten, ( http://motor-sportdob.hu/hu/galeria/kymco-downtown-300 ) csak hogy a sorok közötti araszolásnál jobban észrevegyenek. Szép hangja lett, nem túl hangos, nem idegesítő, pont jó. Mivel eredetileg nem a gyári, hanem nagy túraplexivel vettem, ezért olaszoktól rendeltem hozzá kis plexit, mert nyáron egyszerűen annyira nincs rajta menetszél, hogy szinte meg lehet főni rajta. Ez mondjuk előny is esőben. A sisak teteje, meg a könyököm szokott vizes lenni. Autópályán felhőszakadáson mentem keresztül úgy egy kardigánban és farmerban, hogy nem lettem vizes!!! Jelentősebb szervizesemény nem volt.
2019-ben is használtam napi rendszerességgel, és kezdtek jelentkezni a hibák. Álló helyzeteben pörgött a hátsó kerék, de olyan szinten, hogy a pirosnál húznom kellett a féket, hogy ne induljon el. Néha felvillant az olajnyomás jelző álló helyzetben, pedig volt benne olaj elég. Szezon végén elvittem szervizbe, és ekkor kellett egy viszonylag komolyabb összeget rákölteni, de ez szerintem adódik abból, hogy mivel én vagyok a hatodik tulaj, ezért rendes gazdája nem biztos, hogy volt, illetve hogy nagyjából 40.000 km-nél kell ezeket a dolgokat cserélni rajta. Most télre eltéve, várja a tavasz velem együtt.
Pár gondolat még.
Csomagtartója jó nagy az ülés alatt, de én inkább a hátsó dobozt használom a sisak tárolására. Bevásárolni is kényelmes vele, a csomagtartóban gond nélkül elfér egy tálcányi félliteres sör.
Az ülés kényelmes - jó vastag a szivacs, de mivel át akartam alakíttatni, ezért ha már szét kell szedni alapon rakattam bele zselés betétet is. Nem bántam meg.
Üléspozíció kényelmes, de hosszabb utakra - másfél óra felett - kényelmetlen, hogy a méreteim miatt csak egyféle pozícióban ülhetek, az első lábtámaszt nem használhatom kényelmesen.
A rossz minőségű utakat a kis kerekei miatt (elől 14, hátul 13) nem szereti, a nyomvályús utakat meg kifejezetten nem. Általában el is kerülöm az ilyen szakaszokat.
Jól gyorsul, ha húzza neki az ember 80-ig nagyon egyenletes, aztán egyre laposabb (motoros mércével!) a vége GPS szerint 140km/h. (óra ekkor 155km/h-t mutatott).
Fogyasztása barátságos 3-3.5 között.
Városban sorok között araszolni, vagy buszsávon előre nyargalni a legjobb választás szerintem, csak itthon nem ismerik.
Hibalista
- Feszültségszabályozó, Variátor-kuplung, Hátsó fékmunkahenger, Olajszivattyú
Ide hordtam szervizbe
Postaautó az Egressy úton.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 37000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | GSF600S 2K4 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |